Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lähettänyt kuoressa rahaa postitse?

Vierailija
30.01.2015 |

Päivän lehdessä on juttua, kuinka 50 eur hävisi onnittelukortin välistä ja kuori saapui perille avattuna ja teipattuna. Älkää lähettäkö rahaa postitse! Äidille kävi samoin, 20 eur hävisi, samoin koko kortti, ei siis tullut ikinä synttärisankarille. Jossain on joitain jotka tutkii kirjeet. Mietin postin väkeäkin. Törkeää kyllä. Onko teillä kokemuksia rahan häviämisestä postinkulussa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lähettänyt enkä ajatellut aloittaakaan, mutta mummo ja täti lähetti aina rahalahjat postissa kortin kera. Ne tulivat aina perille. Kun olen myynyt nettihuutokaupassa tavaroita, pari kertaa on ulkomainen huutaja laittanut rahat kirjeessä ja nekin on aina tulleet perille.

Vierailija
2/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ja aina tulleet perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen lähettänyt. Se meni perille, mutta tiedän tapauksia, ettei ole mennyt. Se on yleistä varmaan. Vaiettu ongelma? Mut koska Posti ei suosittele lähettään rahaa taviskirjeessä, niin ei niistä tule tehtyä valituksia. Joku ratsaa kirjeitä.

Vierailija
4/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen lähettäminen postissa on kiellettyä..

Vierailija
5/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se rikos ole jos lähettää! Se vaan ei ole suositeltavaa ison katoamisriskin takia. Posti suosittelee vakuutettua tai kirjattua kirjettä siinä tapauksessa, jos käteistä haluaa lähettää. Mut aika moni luottaa onneensa. Oleellista onkin, et miten joku jossain saa selville, että paksun kortin välissä on rahaa???

Vierailija
6/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähettänyt.. Liikaa juttuja et ne hävii.

Vierailija
7/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpivalaiseeko joku niitä kuoria? Miten edes ehtii availla kuoria, eikös posteissa oo kauhee kiire? Ei ihme että kirjeiden perilletulo kestää. (vähän vedin mutkia suoriks päättelyssäni)

Vierailija
8/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt ja aina tulleet perille.

Vierailija
9/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. Silloin kun ei ollut vielä nettipankkeja, eli joskus 90 luvun alussa.

Vierailija
10/27 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähettääkö joku vielä rahaa postin mukana? Oikeesti...

Vierailija
11/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jossain ohjelmassa näytti, miten näkee ,jos kirje sisältää rahaa. Älkää lähettäkö rahaa. Joku varastaa,ei niitä rosvoja voi monta olla. Jokaisesta varastetusta kirjeestä ilmoitus postiin. Sitten näkevät, jos jollakin linjalla katoaa enemmän lähetyksiä.

Vierailija
12/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä.

Vierailija
13/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kadottanut yhdet liput ja yhden kerran lahjakortin. Tehty reklamaatio postiin. Postissa on työssä mm. eri maiden kansalaisia, joiden koulutus on vähän niin ja näin. Kyllä siellä osataan noukkia sopivan kokoiset kuoret ja sisällöt. Todellakin vaiettu asia. Posti sanoo, että arvokkaat kirjeet pitäisi aina vakuuttaa. Maksaa kovasti. Jos kohta jousumme kaikki kirjeet vakuuttamaan, mitä ihmettä teemme enää tällä laitoksella?

Vierailija
14/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä."

- Missä rahan lähettäminen on kiellettyä? - Hölmöä se  voi olla, mutta että kiellettyäkin, niin sitä en tiennyt.   

Vierailija
15/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se rikos ole jos lähettää! Se vaan ei ole suositeltavaa ison katoamisriskin takia. Posti suosittelee vakuutettua tai kirjattua kirjettä siinä tapauksessa, jos käteistä haluaa lähettää. Mut aika moni luottaa onneensa. Oleellista onkin, et miten joku jossain saa selville, että paksun kortin välissä on rahaa???

Setelien tunnistenauha piippaa metallinpaljastimessa ja läpivalaisussa.

Vierailija
16/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on kalkkeeripaperi??

Vierailija
17/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki lakiin, joka kieltää rahan lähettämisen. Ai ei löydy?, no ei koska se ei ole kiellettyä.

Vierailija
18/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti on kalkkeeripaperi??

Nykyajan lapset ei tiiä mikä on kalkkeeripaperi. Sulla on varmaan pääsy googleen. Käytä sitä.

Vierailija
19/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setelien tunnistenauha piippaa metallinpaljastimessa ja läpivalaisussa.

Höpö höpö. Seteleissä oleva turvalanka ei todellakaan piippaa tai tee muutakaan.

Ihan yksinkertaisesti postissa on töissä ihmisiä, jotka pöllivät kirjeitä ja avaavat ne.

Sitten postin lajittelu tapahtuu konein ja osa kirjeistä korteista silppuuntuu siinä touhussa.

Vierailija
20/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä."

- Missä rahan lähettäminen on kiellettyä? - Hölmöä se  voi olla, mutta että kiellettyäkin, niin sitä en tiennyt.   

Kyllä, on laitonta. Postilaki kieltää, poislukien postivakuutetut lähetykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän