Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koliikkivauvan kanssa jaksaminen

Vierailija
30.01.2015 |

Huuto on joka iltaista, alkaa n klo 20 ja päättyy 02-03. Mikään ei auta tai helpota,;toinen vaan huutaa. Allergiat ym on suljettu pois eliminaatiolla.

Äiti vaan alkaa olla aika väsynyt, pisin unijakso tässä on ollut 3x 1,5h viimeisen seitsemän viikon aikana, sitä ennen raskausaikana valvotti järkyttävät liitoskivut joten silloinkaan " en saanut levättyä vielä kun voin":

Miten siis jaksaa? Päivisinkin on itkuisuutta ja jostain syystä en osaa nukkua päivällä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nukkumaan päivällä. Siihen kyllä pystyt, kun tarpeeksi väsyttää.

Vierailija
2/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 05:57"]Opettele nukkumaan päivällä. Siihen kyllä pystyt, kun tarpeeksi väsyttää.
[/quote]

En todellakaan pysty, itken sängyssä että miksi ei uni tule. Sen lisäksi pitää koti pitää puhtaana ja tehdä ruokaa, käydä vaunulenkeillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Menee ohi kolmessa kuukaudessa, joten taidat olla voiton puolella! Pian tuo aika on muisto vain.. Ulkoile ja rentoudu liikkumalla ja syömällä hyvin. Lepäile aina kun mahdollista sekin auttaa väsymykseen, vaikka et nukkuisikaan. Aika kuluu nopeasti ja pian huomaat iltojen rauhoittuneen ja pääset nauttimaan vauvasta toisella tapaa.
Itse valvon öisin vauvan kanssa, mutta koliikkia ei ole ollut. Olen kuullut vyöhyketerapiasta olleen apua, oletko jo kokeillut?

Vierailija
4/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 05:59"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 05:57"]Opettele nukkumaan päivällä. Siihen kyllä pystyt, kun tarpeeksi väsyttää.
[/quote]

En todellakaan pysty, itken sängyssä että miksi ei uni tule. Sen lisäksi pitää koti pitää puhtaana ja tehdä ruokaa, käydä vaunulenkeillä..
[/quote]
Kodin puhtaus ja vaunulenkit ovat toisarvoisia asioita tuossa tilanteessa. Tee ruokaa aina useammalle päivälle kerralla.
Kun lapsi nukahtaa päiväunille, koita rentouttaa itsesi. Netistä löytyy rentoutusharjoituksia.

Vierailija
5/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kantoliinaa? Kannattaa!!!

Vierailija
6/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoa täältä sylillinen. Tyttäreni oli koliikkilapsi, kunnolla oppi nukkmaan 13 kk iässä. Nyt muistelen aikaa lievästi hymyillen, mutta kovaa aikaa se oli. Tytär on nyt 35 vuotias topakka kaunotar, hoiti yliopisto-opintonsa rivakasti ja on työskennellyt hyvä palkkaisessa unelma-ammatissaan jo 12 v.

Vierailija
7/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos menee yöunille klo 19.30? Herääkö sittenkin?

Vierailija
8/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap! Mun esikoinen oli koliikkivauva ja monesti olen itkenyt vauvan kanssa kilpaa kun en ollut koko yönä saanut häntä nukkumaan. Äidit kyllä jaksavat oman lapsen puolesta yllättävän paljon, monta kertaa ajattelin etten kestä enää, mutta kyllä sitten kuitenkin kestin. Mä ostin sellaiset korvien sisään menevät nappikuulokkeet ja kuuntelin musiikkia kun huutokonsertti alkoi. Vauva ei sitä ymmärrä ja jaksoin paremmin lohduttaa ja marssia ympäri taloa vauva sylissä. Tärkeitä oman jaksamisen kannalta olivat myös ihan hiljainen kshvihetki kun vauva nukkui ja päivittäinen ulkoilu päivänvalossa. Mies otti myös joskus huutavan vauvan illalla vaunuihin ja lähti hänen kanssaan ulos. Silloin menin pimeään huoneeseen peiton alle ja olin hetken ihan hiljaa. Tsemppiä, kyllä se ohi menee ajallaan!

Vierailija
9/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Oma vauva huusi 5 ensimmäistä kuukautta. Meillä huuto alkoi klo 18 ja kesti klo 00 asti. Kaikenmaailmaan cuplatonit, disflatylit ym ym kokeiltiin. Ei apua

Olin jossain vaiheessa aika poikki. Kannoin ja hytkytin vauvaa illat ja yrittäjämies oli paljon töissä. Minun vinkkini jaksamiseen: yritä käydä aamupäivisin ulkona vauvan kanssa. Sain siitä itse voimia. Ja en tullut hulluksi, vaan sain voimia jaksaa taas illan huuto konsertin.

Tuo koliikkiaika oli raskasta kun sitä eli. Mutta nykyisin meillä on terve ja paljon hymyilevä 1,5 vuotias :) joka on taaperona mielestäni helppo lapsi. Syö hyvin, nukkuu kokonaisia öitä, ym ym.

Vierailija
10/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 05:59"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 05:57"]Opettele nukkumaan päivällä. Siihen kyllä pystyt, kun tarpeeksi väsyttää.
[/quote]

[/quote]

Kuulostaa siltä, että sinulla saattaa olla synnytyksenjälkeinen masennus. Hae apua!

Vierailija
11/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ! Meillä on auttanut vyöhyketerapia iltahuutoon... kaksi kertaa on nyt käyty ja kolmas kerta tulossa. Täällä vt tekee myös kotikäyntejä, mikä on ihan luxusta tässä tilanteessa. Ensimmäisen hoitokerran jälkeen pikkuinen nukkui 4 tuntia sikiunta huutamatta ! Toisen hoitokerran jälkeen pari ensimmäistä iltaa oireet tuntui pahenneen, mutta seuraavana iltana helpotti, vain pientä kähinää. Kysy terveydenhoitajaltasi teidän paikkakunnalla vauvoihin erikoistuneita terapeutteja, varmasti osaa sanoa nimiä sinulle! Tsemppiä ! Ja toivottavasti apu löytyy ! Ai niin, meillä vaihdettiin myös d-tipat tehotipoiksi ja lisäksi maitohappobakteeria jauheena (kapselista maidon sekaan) ja äiti tarkisti ruokavaliota !

Vierailija
12/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutusmenetelmä käyttöön, esim. cd-levy tai netistä löytyvä. Hoitoapua ja kodinhoitoapua, jos siihen on varaa. Usko siihen, että vielä helpottaa. Usko siihen, että vaikka et voi poistaa vauvan kiuja, hänen lohduttamisensa jää silti mieleen, alitajuntaan. Häntä ei jätetä kivun kanssa yksin. Kantoväline käyttöön tai ainakin kokeiluun.

Vierailija
13/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on loistava esimerkki siitä, muten äidit tukevat toisiaan. Hyvä äidit, hyvä naiset! Vaikka muunkinlaisia kommentteja tulisi, paljon on tukemista ja ystävällisyyttä ja hyviä neuvoja. 

Vierailija
14/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennusta diagnosoida sen perusteella ettei uni tule, itselläni oli sama tilanne ja olin vaan niin yliväsynyt ja koko ajan "valmiustilassa" ettei uni tullut. Joka päivä odotin että kohta se huuto taas alkaa, miten selviän jne. Nyt unohda kotityöt ja keskity omaan jaksamiseesi! Kokeile d-vitamiinitippojen vaihtoa, meillä se auttoi ainakin vähän. Gefilustipat on vieläkin käytössä. Jaksat kyllä ja ajan kanssa vaiva menee ohi. Jos tuntuu ylivoimaiselta yritä saada joku hoitamaan illaksi että saat itse levättyä.

Vierailija
15/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa: Sain todella hyvän neuvon joka nyt muistui mieleeni, pyörittele kuumemittaria tai topsipuikkoa pyllyssä. Meillä auttoi ja ilmat tuli hyvin ulos. Kuulemma ihan yleinen neuvo jonka kaikki tietää mutta minä en tiennyt! :D

Vierailija
16/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vauva ei ole itkuinen, häntä kannattaa hieroa ja lempeästi jumppailla. Ohjeita löytynee netistäkin, ja aiheesta on hyviä kirjoja kirjastossa. Pyydä myös muilta hoitoapua. 

Vierailija
17/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kuulostaa tutulta. Kannattaa pyytää hoitoapua joltain niin saat levättyä. Kyllä se joskus loppuu.

Vierailija
18/18 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko maitoa riittävästi? Muistathan itse syödä ja etenkin juoda huutokonsertin lomassa riittävästi?

Itselläni kävi niin, että kun vauva vain huusi ja huusi niin keskityin hänen hyssyttelemiseen ja rauhoitteluun niin, että oma hyvinvointi unohtui - etenkin se syöminen ja juominen - ja sen myötä maidontulo väheni. Tätä jatkui illasta ja viikosta toiseen. Kunnes eräänä iltana mies hoiti vauvaa ja antoi minun nukkua. Vauva söi korviketta ison määrän ja nukahti rauhassa. Eli vauvalla olikin vain "iltatankkaus"-aika eikä maitoa tullut riittävästi. Parin illan korvikkeen käytön jälkeen opettelin itse juomaan riittävästi = lasi vettä jokaisen imetyksen tai maratonimetyksissä tissin vaihdon jälkeen, ja korvikkeen käytön pystyi lopettamaan.