Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan seurustella ihmisen kanssa joka ei voi PUHUA
Makselin tänään laskuja ja käteen jäi tosi vähän rahaa. Palkka tulee taas vasta kuukauden päästä. Poikaystävän palkka tulee ens kuun puolessa välissä. Tehdään aina niin, että se maksaa kaupassa jonka palkka on viimeisenä tullut, eli minä maksan useammin kuin poikaystävä. Tää on ihan fine, koska sen pitää maksaa auto.
Puhuttiin asiasta ja poikaystävä sanoi, että no eihän tässä oo hätää, tuleehan sulla vielä se 100e (yhdestä keikkatyöstä). No mun oli kyllä tarkotus laittaa se säästöön. Sanoin sille, että mua ärsyttää kun hän on jo kaksi kertaa käynyt tässä kuussa baarissa vetämässä kännit, ja näillä reissuilla menee aina lähemmäs 100e rahaa, ja sitten mun pitää ostaa luottokortilla kaupasta ruokaa koska meillä ei ole muuten rahaa. Ei vastannut mitään, keskustelu loppui. Ei sitten vastannut enää muuhunkaan tai puhunut koko iltana.
Kello oli keskustelun aikaan 15.30. Nyt se on 00.35 eli poikaystävä on mököttänyt mulle 9 tuntia. Sanoin sille tossa, että mua inhottaa kun mun täytyy aina pelätä mitä voin sanoa, ettei se suutu. En mä voi aina olla hiljaa. Ei vastannut. Äsken, kun ruvettiin tässä nukkumaan, kysyin mököttääkö se vieläkin. "Mm". Sanoin sitten, että voitko kertoa miksi, vai ihanko periaatteesta on vihanen? "Mm".
Oikeesti voi jumalauta. Jätkä on 22-vuotias, mutta tuntuu kuin seurustelisi... no, minkä ikäset edes tekee noin? Lapsetkin on lyhytvihaisempia. Saatanan vässykkä. Tiedän, ettei tuostakaan enää puhuta, vaan poikaystävä unohtaa koko asian (siis jopa asian sisällön, eli muutosta ei tapahdu) jos itse annan olla. Jos otan asian esille, saan loputonta mykkäkoulua. Kuinka kauan tätä pitää jaksaa? Miten miehen saa puhumaan???
Kommentit (57)
Et mitenkään, pistä mies vaihtoon. Jos ei kotona olemopetettu tavallisia keskustelutaitoja niin et sinä niitä pystyopettamaan.
Tehkää ruokarahatili, jonne molemmat laittaa rahaa. Tai sitten vaihdat sellaiseen, joka osaa puhua.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:46"]
Et mitenkään, pistä mies vaihtoon. Jos ei kotona olemopetettu tavallisia keskustelutaitoja niin et sinä niitä pystyopettamaan.
[/quote]
Taitaa olla näin. Vanhemmilta se on kyllä opittu, koko perhe on tuollainen. Asioista puhutaan vaan selän takana.
Ap
Osta hänelle vaikkapa orava-käsinukke, jonka avulla hän voi kommunikoida.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:48"]
Tehkää ruokarahatili, jonne molemmat laittaa rahaa. Tai sitten vaihdat sellaiseen, joka osaa puhua.
[/quote]
Tuo on kieltämättä ihan hyvä idea. Pitäisi vaan osata määrittää se summa, miten paljon sinne kumpikin laittaa kuussa rahaa. Tää kyllä varmaan auttais säästämäänkin rahaa ja turhia ostoksia kaupassa, kun on oikea budjetti.
Harmi vaan, että se oikea ongelma on paljon syvemmällä kuin rahoissa.
Ap
Tämän takia työtön mies ei käy kenellekkään, koska naiset haluaa aina parisuhteen jossa sekoitetaan molempien rahat keskenään ja mies useimmiten päätyy maksamaan naisenkin kuluja.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:49"]
Osta hänelle vaikkapa orava-käsinukke, jonka avulla hän voi kommunikoida.
[/quote]
Ihan mahtavia idiksiä teiltä tulee! Meen huomenna ettimään tuommosen
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:52"]
Tämän takia työtön mies ei käy kenellekkään, koska naiset haluaa aina parisuhteen jossa sekoitetaan molempien rahat keskenään ja mies useimmiten päätyy maksamaan naisenkin kuluja.
[/quote]
Siis mitä :D oletko oikeassa keskustelussa? Kirjoitin mielestäni ihan selkeästi, että maksan enemmän meidän ruuista. Mulla ei ole varaa käydä baarissa 2 x kk, koska pitää ostaa ruokaa. Palkat meillä on yhtä suuret. Miksi hänellä siis on varaa käydä baarissa? Onko reilua?
Toinen vaihtoehto tähän raha-asiaan on kyllä se, että omat ruuat. Sais mies opetella ruuanlaittoakin samalla! =)
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:44"]
Makselin tänään laskuja ja käteen jäi tosi vähän rahaa. Palkka tulee taas vasta kuukauden päästä. Poikaystävän palkka tulee ens kuun puolessa välissä. Tehdään aina niin, että se maksaa kaupassa jonka palkka on viimeisenä tullut, eli minä maksan useammin kuin poikaystävä. Tää on ihan fine, koska sen pitää maksaa auto. Puhuttiin asiasta ja poikaystävä sanoi, että no eihän tässä oo hätää, tuleehan sulla vielä se 100e (yhdestä keikkatyöstä). No mun oli kyllä tarkotus laittaa se säästöön. Sanoin sille, että mua ärsyttää kun hän on jo kaksi kertaa käynyt tässä kuussa baarissa vetämässä kännit, ja näillä reissuilla menee aina lähemmäs 100e rahaa, ja sitten mun pitää ostaa luottokortilla kaupasta ruokaa koska meillä ei ole muuten rahaa. Ei vastannut mitään, keskustelu loppui. Ei sitten vastannut enää muuhunkaan tai puhunut koko iltana. Kello oli keskustelun aikaan 15.30. Nyt se on 00.35 eli poikaystävä on mököttänyt mulle 9 tuntia. Sanoin sille tossa, että mua inhottaa kun mun täytyy aina pelätä mitä voin sanoa, ettei se suutu. En mä voi aina olla hiljaa. Ei vastannut. Äsken, kun ruvettiin tässä nukkumaan, kysyin mököttääkö se vieläkin. "Mm". Sanoin sitten, että voitko kertoa miksi, vai ihanko periaatteesta on vihanen? "Mm". Oikeesti voi jumalauta. Jätkä on 22-vuotias, mutta tuntuu kuin seurustelisi... no, minkä ikäset edes tekee noin? Lapsetkin on lyhytvihaisempia. Saatanan vässykkä. Tiedän, ettei tuostakaan enää puhuta, vaan poikaystävä unohtaa koko asian (siis jopa asian sisällön, eli muutosta ei tapahdu) jos itse annan olla. Jos otan asian esille, saan loputonta mykkäkoulua. Kuinka kauan tätä pitää jaksaa? Miten miehen saa puhumaan???
[/quote]
Se voi olla vähän samanlainen kuin minä ainakin toisinaan, ettei sitä edes tajua että se tunne siitä ettei tuolle ihmisille halua sanoa yhtään mitään ehkä enää ikinä onkin tosiasiassa esim. pettymystä, loukkaantumista, vihaa, surua tms. Ja sitten jos tajuaa että on vihainen, niin ei tajua että miksi. Ja itselläni ne syytkin niihin tunteisiin, joita en tiedosta, voi olla niin monimutkaisia että sitten ei varsinkaan osaa sanoa yhtään mitään. Jos hänen perheessään ei ole puhuttu tunteista tms niin tyyppi ei vain yksinkertaisesti välttämättä tiedä itsekään mitä kokee, tuntee ja miksi. Ja voi myös olla, että hän jollain lailla pelkää negatiivisia tunteita, kun ei osaa käsitellä niitä, että viha jotenkin ryöpsähtää käsistä tms. Sitten on helpompi vain mököttää ja unohtaa lopulta koko homma.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:55"]
[/quote]
Siis mitä :D oletko oikeassa keskustelussa? Kirjoitin mielestäni ihan selkeästi, että maksan enemmän meidän ruuista. Mulla ei ole varaa käydä baarissa 2 x kk, koska pitää ostaa ruokaa. Palkat meillä on yhtä suuret. Miksi hänellä siis on varaa käydä baarissa? Onko reilua?
Toinen vaihtoehto tähän raha-asiaan on kyllä se, että omat ruuat. Sais mies opetella ruuanlaittoakin samalla! =)
Ap
[/quote]
Maksat enemmän ruokia. Mites muut menot? Asuminen, laskut, bensat autoon yms. Kenen asunto vai vuokralla.
11, uskon että kyseessä on jokseenkin tällainen tapaus. Yleensä kun meillä on riitaa, joudun kaivamaan poikaystävän ajatukset ulos, KYSELEMÄLLÄ, että miksi susta tuntuu siltä ja tolta yms. Välillä tuntuu kuin oisin sen terapeutti.
Sitten jos poikaystävä haluaa pyytää anteeksi, kun olen vihainen, niin tekee sen tekstiviesteillä. Se on kerran pyytänyt multa anteeksi päin naamaa, omasta aloitteesta. Se oli melkein 4 vuotta sitten. Musta onkin sen jälkeen tullut vähän enemmän itsestäänselvyys.
Ap
Itsekin puhut miehestä pahaa selän takana.
Vakka kantensa valitsee.
11 toit hienosti näkökulmaa mulle. En ole ap,mutta ihan samaa olen miettinyt muutamia kuukausia. En yhtään tiedä,mitä,tuon miehen päässä liikkuu,ei avaudu mulle yhtään. Sitten kun raivostuu,(aika usein mielestäni) huutaa ja haukkuu mut maanrakoon. Loppukommenttina aina mun syy. Siinä ei ole ikinä mitään vikaa. Kaipa tuo ylettömän herkkä raivoamiskynnys johtuu siitä kun ei muuten juurikaan jutella asioista. Tsemppiä ap,olet vielä nuori älä tyydy puolinaiseen suhteeseen!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Maksat enemmän ruokia. Mites muut menot? Asuminen, laskut, bensat autoon yms. Kenen asunto vai vuokralla.
[/quote]
Vuokra puoliksi. Mies maksaa sähköt eli n. 60e per 3kk? Minä kotivakuutuksen 15e/kk, netin ja Sonera viihteen 20e/kk. Muita yhteisiä ei taida olla. Kotivakuutuksessa on mukana mun henki- ja matkavakuutus, eli aika tasoille menee noi kulut.
Bensat maksaa mies itse, mulla ei ole edes ajokorttia. Jos heittää mut tai lähdetään mun pyynnöstä johonkin tankki tyhjänä, maksan siihen matkaan menevät bensat.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 01:03"]
Itsekin puhut miehestä pahaa selän takana.
Vakka kantensa valitsee.
[/quote]
En sentään sukulaisille tai muulle lähipiirilleni. Sitä paitsi, kelle voisin puhua kun miehelle on yritetty suoraan mutta ei auta?!? Onneks on ees av.
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
Puhut ihan varmasti paskaa, mies maksaa saletisti enemmän jossain muussa ja yhteensä teidän menoista, vaikka vähän ostaisitkin enemmän ruokaa. Näin on ollut ihan joka ikisessä suhteessa mulla, aina naiset luistatte kuluissa ja mies päätyy maksamaan enemmän.
Ostat vain ruuat itelles, opetelkoon poika ostamaan omansa, jos ei ristillinen tasajako raha-asioissa pelitä, taitaa yrittää vaan vedättää sua.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 01:09"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Puhut ihan varmasti paskaa, mies maksaa saletisti enemmän jossain muussa ja yhteensä teidän menoista, vaikka vähän ostaisitkin enemmän ruokaa. Näin on ollut ihan joka ikisessä suhteessa mulla, aina naiset luistatte kuluissa ja mies päätyy maksamaan enemmän.
[/quote]
:D voi sinua katkeroitunutta ihmistä. Ei taida ongelmasi liittyä nyt minuun mitenkään eli lennähän muualle hakemaan sääliä. Turha mun on enempää kertoa faktoja meidän parisuhteen raha-asioista, jos kanta on tuollainen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 01:13"]
Ostat vain ruuat itelles, opetelkoon poika ostamaan omansa, jos ei ristillinen tasajako raha-asioissa pelitä, taitaa yrittää vaan vedättää sua.
[/quote]
Tuskin on tahallisesta vedättämisestä kyse. En usko tuon ees miettineen koskaan, miten epäreilua sen rahankäyttö mua kohtaan on. En tiedä tajusko vieläkään, tai onko edes miettinyt asiaa, vai onko vain tuohtunut koska kehtasin avata suuni.
Ap
Helvetin mobiili-av. Anteeks kun tuli putkeen, tein kyllä tuplavälit.
Ap