Ihme valitusta. Minusta vegaaniset juustot ovat ihan yhtä hyviä, kuin tavalliset.
Voisi tehdä hyvää ihan jokaiselle jättää normi juusto pois ja siirtyä vegaaniseen.
Kommentit (37)
Vegaanipainotteisella ruokavaliolla syövänä sanoisin että ei ole kyllä ainakaan mun makuun todellakaan hyvää. 😅 En oo koskaan sietäny normijuustoakaan missään muodossa mutta vegaanijuusto on jopa sitäkin pahempaa rehellisesti sanottuna.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Sekasyöjä kirjoitti:
Miksi syödä korvikkeita, kun voi syödä aitoakin?
Eihän ne ole korvikkeita. Ne on oma lajinsa. Se että nimi voi olla nakki tms johtuu vain siitä, miten niitä ehdotetaan käytettävän.
Mitä ne sitten ovat? Sodan jälkeenkin ei kukaan sanonut sitä juomaa kahviksi, joka ei ollut kahvia. Sitä kutsuttiin vain ja ainoastaan korvikkeeksi. Mistä lie juurista tai jyvistä sitä silloin tehtiin, mutta kahvin nimeä ei käytetty. Korvike on korviketta.
Minä tykkään kasviksista, mutta sellaisenaan. Ei ole monta kasvista tai hedelmää mistä en tykkäisi. Esanssiset yritelmät, ei maistu. Leivän voin hyvin syödä siltään tai laittaa vähän jotain yrttiöljyä päälle. Ei se muuta tarvitse. Kasviksia sitten siinä sivussa napostellen.
Vierailija kirjoitti:
Et edes huomaisi jos söisit vahingossa vegejuustoa :)
T. Ap
Hyi yäk, kyllä huomaan. 😝 En ole käyttänyt muita maitotuotteita 20 vuoteen, mutta juustoja syön joskus ja jouluna. Oikeita juustoja ei kyllä korvaa mikään.
On jos tykkää tärkkelysklimpeistä. Ostin kerran Block-vegaanijuustoa, ja aika blokki se olikin. Roskiin meni.
Vierailija kirjoitti:
Mä yllätyin vege choricho-nakeista.
Nehän oli hyviä!Mutta monet lihaa jäljittelevät vegeruuat on kyllä pskaa.
Kokeilin ostaa jotain vegeleikkeleitä ja kyllä ne oli kuin jotain kumilättyjä olisi leivän päälle paiskonut ja makukin aika epämääräinen
Olen kasvissyöjä ja kokeilen avoimesti kaikkia näitä korvikkeita, en pidä. Vuustot ovat kaikki kamalia, aivan kaikki. Jotkut ovat ihan ok, niistä mistä lihansyöjät tykkää minä en pidä, maistuvat varmaan liikaa lihalta minun makuun :D
Syön jatkossakin kasvikset kasviksen muodossa. Kauramaitoon olen kahvissa tykästynyt, varmaan kun meillä on aina rasvatonta maitoa.
Kerran saimme tilauksen mukana jotain vegejuustoa. Olin intona, kun luulin että tykkäisin. Toisin kävi. Vieläkin muistuu maku mieleen ja en todellakaan haluaisi, että muistuu...
Eikö kaikki juustot ole vegaaneja.....heinähän sen alkuraaka-aine on.
No ei kyllä ole. Ja oon siis vegaani itse. Noi vuustot on järjestään ihan kamalia. Suurin osa muista "korvikkeista" on hyviä, usein parempia kuin maitoversiot (kauramaito ja kaurakerma on lehmäversioita parempia), mutta juustojen kohdalla ei kyllä oo näin.
Vegaaniset juustot ovat kamalia, huvikseni olen muutamia maistanut ja ei todellakaan kiitos. Ihmistä ei ylipäätään ole miksikään vegaaniksi luotu, se on ihmisten harhakuvitelmaa. Ihminen on sekaravinnon syöjä ja itse pidän parhaimpana sellaista ruokavaliota, johon kuuluu paljon kalaa, vihanneksia, hedelmiä, marjoja, tummaa leipää/viljoja ja satunnaisesti punaista lihaa.
En tiedä mitä psyykkistä tsemppaamista on olevinaan tuo "parempia/ei edes huomaa eroa" kun on kyse vegaanisista eläintuotekorvikkeista. Koska ensinnäkin, eron huomaa, maussa tai rakenteessa, jollei ole makuaistiaan pilannut esim. tupakalla tai käyttämällä keinotekoisia makeutusaineita, natriumglutamaattia jne. paljon.
Mun puolesta kukin saa tunkea suuhun mitä haluaa, mutta älkää tulko tuputtamaan tuota maistuu paremmalta/samalta/et huomaa eroa -tuuballa. Ja jos ihmisen pitää tsempata itseään tuollaisella löpinällä, että kun oikein asiaa vakuuttelee niin se muuttuu todeksi, niin mistä se johtuu?
Itse pidättäydyn mahdollisimman aidossa, yksinkertaisessa monipuolisessa sekaruolavaliossa. Puhtaassa, itse maustetussa. Suola, pippuri, yrtit, paprika jne. perusmausteet ilman aromivahventeita jne ylimääräisiä. Liha lihana, kasvisproteiinitkin aitoina eli papua, joskus soijaa, linssejä, herneitä, pähkinöitä. Ei jalostettuja "lihankaltaisia" kammotuksia.
En ole maistanut, mutta tuskin tykkään.
Eihän ne ole korvikkeita. Ne on oma lajinsa. Se että nimi voi olla nakki tms johtuu vain siitä, miten niitä ehdotetaan käytettävän.