Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain syksy väsyttää niin armottomasti? Itse virkistyn syksyn tullen, kun saa nukkua viileessä ja pimeässä, ja palataan normaaliaikaan

Vierailija
12.11.2021 |

Miksi nämä syysväsymyskestä kärsijät ei syö d-vitamiinia ja osta kirkasvalolamppua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni käy samoin. Virkistyn syksyä ja talvea kohti. Aloitan kuntoilla syksyllä ja vire kestää koko talven. Saan itseni ulos lumi- ja räntäsateeseen,enemmän kun aurinkoon. Käyn silloinkin,mut erilainen vire kun sataa lunta,ihan lennän,rakastan talvea 😍 ja pimeää.

Koen väsymystä ja jopa alakuloa kun kevät alkaa. Outoa.

Olen kyllä syntynyt marraskuussa,olisiko sillä merkitystä,en tiedä.

Vierailija
2/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä kysymys. Viime kesä oli taas aikalailla helvettiä, jatkuva auringon porotus ja kämpässä kokoajan 28-31 lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johtuu siitä, että d-vitamiinitasot romahtavat ja valoa ei ole. Eli ap:n ratkaisuehdotus on ihan hyvä.

Vierailija
4/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Eikä nuo sun ehdotuksetkaan oikein toimki, d-vitamiinia vedän 50ug tabletteja (labroissa d hyvällä tasolla), kattovaloihin oon ostanut kirkkaimmat lamput mitä kaupasta saa, aamullakin herään kirkasvalolamppuun.

Vaan kyllähän tää "luonnon kuolema" ympärillä silti masentaa, väsyttää eikä tee mieli lähteä pimeään räntäsateeseen juoksemaan.

En näköjään oo syysihminen.

Vierailija
5/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Eikä nuo sun ehdotuksetkaan oikein toimki, d-vitamiinia vedän 50ug tabletteja (labroissa d hyvällä tasolla), kattovaloihin oon ostanut kirkkaimmat lamput mitä kaupasta saa, aamullakin herään kirkasvalolamppuun.

Vaan kyllähän tää "luonnon kuolema" ympärillä silti masentaa, väsyttää eikä tee mieli lähteä pimeään räntäsateeseen juoksemaan.

En näköjään oo syysihminen.

Kannattaa lähteä lenkille raikkaaseen syysilmaan.

Vierailija
6/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
7/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön d-vitamiinia ja otan kirkasvaloa, niiden avulla jaksan juuri ja juuri hoitaa pakolliset asiat. Väsyttää tää pimeys ja harmaus, luontokin nukkuu. Keväällä ja kesällä jaksan vaikka mitä, lenkillä voi käydä vaikka klo 22 ja on vielä valoisaa ja sopiva lämpötila.

Vierailija
8/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä kysymys. Viime kesä oli taas aikalailla helvettiä, jatkuva auringon porotus ja kämpässä kokoajan 28-31 lämmintä.

Mikset hanki viilennyslaitetta?

Vierailija
9/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä väsyttää. Ehkä syksyllä kuuluukin olla väsynyt. Olen muuten syntynyt syksyllä, eikä se mitään vaikuta.

Vierailija
10/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää tasaisesti vuoden ympäri. Se johtuu jatkuvasta unen puutteesta.

Vierailija
11/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään syksystä! Tykkään pimeydestä, viileydestä, rauhallisuudesta ja kaikesta.

Äitini sanoi joskus, että koska olen syntynyt syksyllä lokakuun lopussa, olen syysihminen, kun taas siskoni on kevään ja kesän ihmisiä, kun on syntynyt toukokuun lopussa. En tiedä onko asialla merkitystä.

Vierailija
12/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua väsyttää tasaisesti vuoden ympäri. Se johtuu jatkuvasta unen puutteesta.

Miksi et nuku? Itselle nukkuminen ei ole ollut koskaan ongelma ja jos joskus herään yöllä, niin olen vain tyytyväinen ikiomaan rauhalliseen hetkeeni.

Vierailija
13/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kautta vuoden pimeässä ja viileässä vaikka asun Italiassa. Tähän on keinot keksitty jo kauan sitten enkä ole se keksijä. Huoneen saa pimeäksi oikeilla verhoilla tai ikkunaluukuilla. Viilennysvehkeitä on jos jonkinlaisia. Kaikkeen muuhunkin haaskataan rahaa niin miksei sitten niin tärkeään asiaan kuin nukkumiseen? 

Vierailija
14/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään syksystä! Tykkään pimeydestä, viileydestä, rauhallisuudesta ja kaikesta.

Äitini sanoi joskus, että koska olen syntynyt syksyllä lokakuun lopussa, olen syysihminen, kun taas siskoni on kevään ja kesän ihmisiä, kun on syntynyt toukokuun lopussa. En tiedä onko asialla merkitystä.

Ei ole merkitystä. Olen syntynyt joulukuun alussa ja vihaan tätä aikaa vuodesta yli kaiken. Loppukevät on ihanaa aikaa

Vierailija
15/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys ja viileys rauhoittavat ihanasti ahdistunutta mieltä. Ei tää säkkipimeyskään nyt täysin luontevalta tunnu, mutta kaupunkioloissa ainakin olen täysin syksy/talvi-ihminen. Ihanaa nukkua viileässä, lenkkeily on nyt mielekästä. Ei ole sitä ärsyttävää tunnetta että "nyt on nautittava olostaan 24/7 kun tämä kesä on niin lyhyt ja kohta ohi!" Kaupungilla yleinen meininki rauhoittuu (ei näy niin paljon päihteissä olevia sekoilijoita, skootit on kohta luojan kiitos poissa.) Nautin. 😊

Vierailija
16/16 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki viilennyslaitetta?

En ole tuo jolle kysymyksen esitit, mutta itse en hankkinut ilmastointilaitetta yksiööni koska sen olisi pitänyt tällaisessa äärimmäisen kuumaksi kuumentuvassa kämpässä olla päällä tietty myös öisin, enkä olisi sitten melun takia pystynyt nukkumaan. Muuttamassa luojan kiitos pois 🙏 Viime kesä oli viimeinen tikki. Uuteen asuntoon tulen hommaamaan kyllä sen ilmastointilaitteenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan