Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyy tulemaan toimeen pakkomielteisen ja tunnekylmän ihmisen kanssa?

Vierailija
12.11.2021 |

Kysymys on otsikossa. Käytännön syistä minun tulisi tulla toimeen ja jotenkin pärjätä hänen seurassaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule se sinun pitää itse päätellä eikä täältä kysellä.

Vierailija
2/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule se sinun pitää itse päätellä eikä täältä kysellä.

Miksi ei saa kysellä? En aina oikein osaa päätellä, kun kuvittelen ihmisiä liiankin samanlaisiksi kuin mitä itse olen. Teen virhearviointeja, kun en ymmärrä toisenlaisen ihmisen logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytä mahdollisimman pitkä ja leveä hajurako.

Sellaisille ihmisille ei pärjää, heillä toimii raksuttimet ihan liian nopeaan tahtiin. Ovat ilkeydessä älyttömän päteviä.

Vierailija
4/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan heille ei kannata olla rehellinen tai avoin tai näyttää mitään heikkouksiaan. 😔 Ovat usein sellaisia, että tarttuvat pieneenkin heikkouteen ja käyttävät sitä toista ihmistä vastaan.

Vierailija
5/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisille ihmisille ei pärjää, heillä toimii raksuttimet ihan liian nopeaan tahtiin. Ovat ilkeydessä älyttömän päteviä.

Se on totta. Vaikka joissain kuviopäättelyissä pärjään, niin olen hidas ja säälittävän kömpelö sentyyppisten ihmisten seurassa. Olen aivan palikka suorastaan, jos joudun vastakkain tunnekylmän ja pahantahtoisen ihmisen kanssa. He haistavat minussa heikon lampaan ja käyttävät sitä oitis hyväkseen.

Vierailija
6/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppelis

Vierailija
7/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee varmasti pakkomielteistä. Tunnekylmän ihmisen kanssa ei tunteilla, vaan pysytään asiassa. Vähemmän sellaista sosiaalisten suhteiden luomista ja siihen liittyvää jargonia, ja enemmän kylmiä faktoja omista mielenkiinnon kohteista, sen sijaan että puhutaan, miltä joku asia tuntui. Ja tietenkään ei lasketa omaa hyvinvointia sen varaan, että tunnekylmä kykenee ajattelemaan sinun hyvinvointisi kannalta parhaimpia lopputuloksia.

Vierailija
8/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaali oma itsesi, mutta et anna itsestäsi muuta kuin kohteliaan asiallisen puolen hänen nähtäväkseen. Älä kumarra hänelle, mutta älä myöskään pyllistä koskaan. Seisot selkä suorana vain ja elät omaa elämääsi kauempana.

Vierailija
9/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee varmasti pakkomielteistä. Tunnekylmän ihmisen kanssa ei tunteilla, vaan pysytään asiassa. Vähemmän sellaista sosiaalisten suhteiden luomista ja siihen liittyvää jargonia, ja enemmän kylmiä faktoja omista mielenkiinnon kohteista, sen sijaan että puhutaan, miltä joku asia tuntui. Ja tietenkään ei lasketa omaa hyvinvointia sen varaan, että tunnekylmä kykenee ajattelemaan sinun hyvinvointisi kannalta parhaimpia lopputuloksia.

Kyseisessä tapauksessa henkilö saa ilmeisesti nautintoa impulsiivisesta pahanteosta, joka vaikuttaa pakkomielteiseltä. En osaa tulkita kyseistä henkilöä edes, joten tämä on pelkkää spekulaatiota. Mutta jos häntä kyseenalaistaa jostain asiasta tai moittii epäreilusta toiminnasta, hän ei koskaan aidosti koe mistään syyllisyyttä, vaikka olisi johonkin ilmiselvästi syyllinen. Hän kääntää aina kaiken muiden vioiksi. Aina.

Vierailija
10/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tunnekylmien ihmisten kanssa on helppo tulla toimeen. Pysyy asiassa, eikä höpise muuta, kaikki sujuu.

Pakkomielteisistä ei ole kamalasti kokemusta, mitä pakkomielle koskee?

Onko ihminen ilkeä? Sellaisista kannattaa pysytellä mahdollisimman kaukana ja pitää kaikki kommunikaatio mahdollisimman minimissä.

Vierailija
11/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin pelottaa ja ahdistaa kyseinen ihminen. En pysty luottamaan häneen ja olo on ahdistunut, kun pitää olla koko ajan varuillaan ja valmiina puolustautumaan sekä varmistamaan selustaansa yllätystempausten varalta. Olisi suorastaan hermolepoa saada olla rehellisen ja empaattisen ihmisen seurassa joskus.

Vierailija
12/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että ihminen joka on tunnekylmä olisi ilkeä? Ilkeily johtuu myös tunteista, ikävämmistä sellaisista. Eivät myöskään aina ole mitenkään erityisen fiksuja, ainakaan jos on joku pakkomielle.

Vierailija
13/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tunnekylmien ihmisten kanssa on helppo tulla toimeen. Pysyy asiassa, eikä höpise muuta, kaikki sujuu.

Onko ihminen ilkeä? Sellaisista kannattaa pysytellä mahdollisimman kaukana ja pitää kaikki kommunikaatio mahdollisimman minimissä.

Joitain pakkomielteitä tihutöihin ja vinksahtanut tarve satuttaa sellaisia ihmisiä, joista ei pidä. On toisinaan ilkeä, toisinaan ihan normaali. Muuttuu painajaismaiseksi, jos olen eri mieltä tai kyseenalaistan. Jos olen samaa mieltä tai mielistelen, on joko poissaolevan hiljainen tai avoimen tyytyväinen. Joskus hän on ihan ok, välillä aivan kamala.

Vierailija
14/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että ihminen joka on tunnekylmä olisi ilkeä? Ilkeily johtuu myös tunteista, ikävämmistä sellaisista. Eivät myöskään aina ole mitenkään erityisen fiksuja, ainakaan jos on joku pakkomielle.

Tämä on totta. Pahimmillaan hän vain purkaa kaiken kiukun jotenkin irrationaalisella tavalla ja ihan pieneen epäkohtaan tulee todella ylimitoitetun aggressiivinen vaste.

Hän kostaa yleensä noin satakertaisesti asiat ja omasta mielestään se on oikeudenmukaista ja kohtuullista. Tavallaan mikään ei silti hetkauta häntä, mikä on myös joissain asioissa eräänlainen vahvuus, kun häntä ei tavallaan liikuta mikään toisen ihmisen pahoinvointi tai paha olo.

Vierailija
15/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajorako ja vain asiaa. Älä anna mitään itsestäsi.

Luovuttaa jossain vaiheessa ja etsii uuden kiusattavan.

Vierailija
16/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisessä tapauksessa henkilö saa ilmeisesti nautintoa impulsiivisesta pahanteosta, joka vaikuttaa pakkomielteiseltä. En osaa tulkita kyseistä henkilöä edes, joten tämä on pelkkää spekulaatiota. Mutta jos häntä kyseenalaistaa jostain asiasta tai moittii epäreilusta toiminnasta, hän ei koskaan aidosti koe mistään syyllisyyttä, vaikka olisi johonkin ilmiselvästi syyllinen. Hän kääntää aina kaiken muiden vioiksi. Aina.

Miksi kysyt kokoa siaa? Lähde lätkii,sulje elämästäsi kyseenalaiset henkilöt pois.

Vierailija
17/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain pakko jotenkin tulla toimeen. Oikeasti en haluaisi olla pinnallisia välejä enempää tekemisissä, kun tiedän, etten pärjää hänelle oikeastaan missään verbaalisia taitoja vaativassa, eikä hän ole minua kohtaan reilu. Olen täysin hänen armoillaan ja alakynnessä. Hän on jo satuttanut minua ja itsetuntoani niin pahasti, että olen entistäkin heikommassa tilanteessa.

Vierailija
18/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin pelottaa ja ahdistaa kyseinen ihminen. En pysty luottamaan häneen ja olo on ahdistunut, kun pitää olla koko ajan varuillaan ja valmiina puolustautumaan sekä varmistamaan selustaansa yllätystempausten varalta. Olisi suorastaan hermolepoa saada olla rehellisen ja empaattisen ihmisen seurassa joskus.

No niin. Tässä on nyt red flag-taso. Älä enää ole tekemisissä hänen kanssaan. Oletko suhteessa? Pois suhteesta. 

Jos et jostain syystä pysty olemaan hänestä erossa, niin etäisiin väleihin. 

Haluatko olla toisen energian lähteenä ja itsestäsi otetaan kaikki irti, sinulle jää vain stressi. Hän nauttii vallasta, joudut siis puolustautumaan tämän tästä, olet jatkuvasti kuorman alla. Ilmeisesti olet empaattinen, sinua nyhdetään. Ymmärrä: sinun ei ole hyvä olla, älä ota enää syytä ja puolustautumisia, vaan ala elää ilman henkesi kuristajaa.  Nyt on siis aika laittaa näivetyssuhde seis.

Vierailija
19/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt kokoa siaa? Lähde lätkii,sulje elämästäsi kyseenalaiset henkilöt pois.

Minulla ja hänellä on yhteisiä läheisiä. En voi vain katkaista välejä täysin (edes vaivihkaa mitenkään). :(

Vierailija
20/21 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain pakkomielteitä tihutöihin ja vinksahtanut tarve satuttaa sellaisia ihmisiä, joista ei pidä. On toisinaan ilkeä, toisinaan ihan normaali. Muuttuu painajaismaiseksi, jos olen eri mieltä tai kyseenalaistan. Jos olen samaa mieltä tai mielistelen, on joko poissaolevan hiljainen tai avoimen tyytyväinen. Joskus hän on ihan ok, välillä aivan kamala.

Miksi tuollaisen ihmisen kanssa pitää olla tekemisissä? No itse välttäisin kontaktia ja jos sellaiseen olisi pakko olla seurassa, olisin hiljaa ja myötäilisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä