Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenofobiasta kärsiviä?

Vierailija
29.01.2015 |

Mulla on ollut lapsesta asti kenofobia, eli tyhjien ja isojen tilojen kammo (huom. ei siis sama kuin torikammo, torikammon omaava pelkää ihmispaljoutta, kenofobian juuri tyhjyyttä). En tunne ketään muuta, jolla se olisi ja tuntuu olevan niin harvinainen ettei siitä löydy oikeestaan edes tietoa suomeksi. Lisäkysymyksiä saa myös kysyä! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko agorafobia, joka on tyhjän / avaran paikan kammo, vai kirjoittiko ksenofobian väärin?

Vierailija
2/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 17:17"]Tarkoitatko agorafobia, joka on tyhjän / avaran paikan kammo, vai kirjoittiko ksenofobian väärin?
[/quote]
No kenofobiasta oon aina kuullut/lukenut puhuttavan. Tämä on nimenomaan todella isojen ja tyhjien paikkojen kammo, esim. avaruus, tyhjä messuhalli tai kirkko
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuohon fobiaan ei liity julkisten paikkojen pelkoa, eikä ihmismassoja tai pelkoa siitä ettei pääse "pakoon", vaan mua ahdistaa tyhjyys. Saatan esimerkiksi saada paniikkikohtauksen kirkoissa, joiden katto on todella korkea, en osaa oikein selittää sitä pelkotilaa. Pelkään että se tyhjyys jotenkin "imaisee" mut, on pakko tarttua jostain kiinni. Tässä auttaa jos ympärillä on paljon tavaroita tai ihmisiä. Esimerkiksi normaalisti ulkona kävellessä taivaalle katsominen ei ahdista, koska ympärillä on rakennuksia ja ihmisiä. Mutta jos seisoisin keskellä peltoa, saisin kohtauksen. Onneksi asun Helsingissä.

Vierailija
4/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 siis ap

Vierailija
5/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se yksi ja sama tapakirjoittelija, aiheet vain vaihtuvat?

Tiedän kyllä vastauksen ;)

Vierailija
6/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 17:37"]Oletko se yksi ja sama tapakirjoittelija, aiheet vain vaihtuvat?

Tiedän kyllä vastauksen ;)
[/quote]
Mikä tapakirjoittelija? Ihan kaipasin vaan vertaistukea.
Ap

Vierailija
7/7 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit paremmin varmaan apua psykiatrisesta hoidosta, kuin av-mammoista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä