Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Propral ja rytmihäiriöt

Vierailija
29.01.2015 |

Miten muilla on toiminut propral rytmihäiriöihin (tykytykseen eli korkeisiin sykkeisiin)? Onko lääkitys säännöllinen vai tarpeen mukaan? Ja millainen annos? Onko vaikuttanut verenpaineeseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut. Vain katetriablaatio auttoi vaivaan ja paransi sen kokonaan.

Vierailija
2/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan otan, jos joutuu usein ja säännöllisesti syömään, se laskee liikaa verenpainettani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eikö se laskenut lainkaan sykettäsi? 

3 syötkö propralia tykytyskohtauksiin? Otatko kohtauksen tullessa vai ennakoiden? Kuinka nopeasti se vaikuttaa?

ap

Vierailija
4/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etukäteen, vaan vasta, kun tuntuu että iskee päälle pahat rytmit.

Vierailija
5/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä annostus sulla on? Ja kuinka nopeasti se auttaa? Itsellä kestää se kohtaus yleensä vain 15min ja sydän saattaa lyödä 180-190/min. Sen jälkeen niitä saattaa tulla useampi peräkkäin samana yönä. Tuleeko kohtauksesi yöllä, päivällä vai sekä että?

ap

Vierailija
6/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun saattoi tulla yölläkin, ei enää. Paitsi näin kirjoittaessani varmaan ensi yönä tulee... Saan ottaa kolme pilleriä vuorokaudessa, siksi yleensä otan vain puolikkaan aluksi, että riittää :)

Vierailija
7/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa. Otan 20 mg tarvittaessa. Itsellä käsien vapinaan käytössä.

Vierailija
8/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos vastauksesta :) Minulla tulee vain öisin, ehdin nukahtamaan ja sitten alkaa. Viime yönä otin ensimmäisen tykytyksen jälkeen puolikkaan eli 10mg ja koko yönä ei tykytellyt. Onko sinulla syy tiedossa miksi niitä tulee?

ap

Vierailija
9/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmuutta, mutta oletettavasti stressi laukaissut. Uskon tuohon kyllä itsekin.

Vierailija
10/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin epäilen itsellänikin samaa syytä omassa tapauksessani. Nouseeko sinunkin syke tosi korkeaksi aivan yllättäin ilman rasitusta? 

ap

Vierailija
11/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihan puun takaa, inhottava tunne. En lähde kotoani mihinkään ilman noita pillereitä :)

Vierailija
12/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin Propralia paniikkioireisiin, en huomannut mitään vaikutusta, sama jos oisin syönyt kurkkupastilleja... Vasta Opamox ja Diapam auttoivat, nykyään pärjään ihan SSRI-lääkkeillä (Cipralex).

Vierailija
13/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas määrättiin 1½ vuotta sitten sepramia joka on käsittääkseni myös SSRI-lääke. Sain silloin pahimmat rytmihäiriöni vuosiin, en koskisi siihen lääkkeeseen enää ikinä. Lisäksi se turrutti mielen, vaikka minulla oli pieni annos.

ap

Vierailija
14/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja SSRI-lääkkeitä syödään päivästä toiseen, viikosta toiseen jne, propral vain tarvittaesesa, alkuun voi joutuakin käyttämään usein, päivittäin, mutta se tarve pienenee ajan kanssa. SSRI:tähän vedät kuukausia ainakin. Ellet vuosia.

Vierailija
15/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jossain lukee, että beetasalpaajat aiheuttavat rytmihäiriöitä?

Vierailija
16/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän propralia tykytyskohtauksiin. Otan 10mg tabletista noin puolikkaan tarvittaessa ja auttaa hyvin. Mullakin kohtaukset tulevat levossa, mutta ei koskaan yöllä, vaan ainoastaan hereillä ollessa. Olen käynyt jollain sydänlääkärilläkin, mutta tykytyksiä ei tutkittu tarkemmin, kun ilmeisesti levossa tulevat tykytyskohtaukset on yleensä vaarattomia. Mullakin stressi ja jännitys pahentaa tykytystä, mutta todennäköisesti mulla on jonkinlainen alttius tykyttelyyn.

Vierailija
17/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:24"]Ei toiminut. Vain katetriablaatio auttoi vaivaan ja paransi sen kokonaan.
[/quote]

Mulla sama juttu. Katetriablaation jälkeen on ollut ehkä kerran vuodessa lieviä rytmihäiriöitä, mutta menevät nopeasti ohi toisin kuin ennen operaatiota.

Vierailija
18/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joille tehty katetriablaatio ollut yöllä vai päivällä ilmeneviä rytmihäiriöitä?

ap

Vierailija
19/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katetriablaatio jonossa. Ensin tutkitaan rytmihäiriön syy ja tarvittaessa tehdään ablaatio. Vähän jännittää se toimenpide. Minkälaisia kokemuksia muilla on siitä?

Vierailija
20/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:35"]Onko teillä joille tehty katetriablaatio ollut yöllä vai päivällä ilmeneviä rytmihäiriöitä?

ap
[/quote]
Minulla oli aina hereillä ollessa eikä yöllä ollenkaan. Tiheälyöntisyyskohtauksia (syke n. 200) tuli niin levossa kuin rasituksessakin ja saattoi kestää muutamasta minuutista tuntiinkin.
-2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi