Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkävihainen puoliso

Vierailija
12.11.2021 |

Onko kokemusta, kolikon kummaltakaan puolelta?

Olen itse hajamielinen, ja välillä epävarmuuden vuoksi epäselvä tunteissani. Lisäksi olen yksinkertaisesti monessa asiassa erilainen, kuin mieheni. Ehkä em. ominaisuuksien vuoksi mieheni usein suuttuu jostain tekemisestäni tai sanomisestani. S

Temperamenttisuus on ihan ok ja ymmärrän myös yleensä aivan täysin puolison kiukun taustalla olevia tunteita (itse asiassa välillä paremmin kuin hän itse). Varsinainen reaktio johtuu siis jostain vastaamattomasta tarpeesta, pelosta tai epätoivosta, jota siellä taustalla on. Johon nähden olen tahattomasti itse toiminut ajattelemattomasti tai satuttavasti.

Sitä en meinaa itse kuitenkaan yhtään kestää, että nämä mieheni suuttumukset eivät mene ohi hetkessä, eivätkä edes päivissä. Vaikka olen ihan aidosti ymmärtänyt asian, vilpittömästi pyytänyt anteeksi, vannonut olla toistamatta virhettä. Mies voi olla päiväkausia vihainen, joskus jopa pitää mykkäkoulua, mutta vähintään selvästi asiasta yli pääseminen kestää kauan. Yritän olla itse neutraali ja normaali, mutta toisen sisäinen kiehunta on minulle tosi kuluttavaa (otan ehkä hänen tunteensa liiaksikin itseeni). Joskus ottaa loukkaantumisia esiin vuosien jälkeenkin. Hyviä puoliani hän ei todellakaan muistele samalla tahdilla.

En tiedä onko minulla muuta mahdollisuutta kuin ottaa koko mieheen etäisyyttä, mutta lasten asioiden sopimisen vuoksi suuttumuksia on ehkä kestettävä eron jälkeenkin.

Miten pitkävihaisen puolison kanssa tulisi parhaiten toimia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitenkään. Eikö sulle ole hitto opetettu että olet itse tärkein eli et voi rakastaa muuta jos et ensin rakasta itseäsi?

Ero. Selvät sävelet. Ei muuta vaihtoehtoa. Piste.

Vierailija
2/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää keskustella asiasta hyvän aterian äärellä, se rauhoittaa. Kokeile esimerkiksi frettipaistia ja varaa ruokajuomaksi pari pulloa hyvää punaviiniä.

Tässä resepti:

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.

Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.

Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Aina kannattaa luoda rento keskusteluilnapiiri ja hyvä ateria auttaa siinä varmasti.

Vierailija
4/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävihaisuus on mielestäni jotenkin todella rasittavaa, myös sille joka on vihainen. Mutta on myös asioita joita ei pysty antamaan anteeksi hetkessä. Samoin, vaikka antaisi anteeksi, niin se, että toinen tekee saman uudestaan ärsyttää vielä enemmän. Varsinkin, jos tyyliin unohtaa syntymäpäivän, sitten seuraavaksi unohtaa vuosipäivän, sitten sovitut treffit jne. ja sitten vetoaa siihen, ettei unohtanut samaa asiaa. Eli vihaisuus johtuu siitä, ettei tunne olevansa tärkeä toiselle ja toinen puollustelee sillä, että nythän on ihan eri tilanne, jonkun pikkuseikan vuoksi. Joten jos tunnistat sen tunteen, josta puolisosi suuttuu ja toistat sitä, niin ymmärrän pitkävihaisuuden.

Mutta jos on kysy jostain pikkujutuista, niin on todella ikävää sellainen, enkä jaksaisi.

Vierailija
5/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea aihe. On aiheellista ja aiheetonta pitkävihaa. Ja aiheellista ja aiheetonta hyvittelyä. Äkkiseltään näyttäisi, että ap on mennyt vastaamaan aiheettomaan pitkävihaan aiheettomasti hyvitellen. Ja siitä seuraa jatkuvasti voimistuvaa pitkävihaisuutta, koska se ei alunperinkään ole todellisten syiden korjaamista vaan sopivan aiheen löytyessä käytävää jatkosotaa., 

Toisin sanoin: mitä enemmän vannot ja hätäännyt, sitä vihaisemmaksi toinen muuttuu, koska hänen suussaan edelleen tuntuu perusmakuna kissanpaskan aromi ja sen on pakko olla sinun syytäsi. Koska eihän hän ole kajonnut mitenkään perussyihin. Jotka eivät ole lainkaan tekemisissä aapeen kanssa vaan tyypin  omaa sotaa elämää vastaan.

Vierailija
6/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että miehesi ei ole koskaan maistanut hyvää frettipaistia ? Se tekee kyllä kiukkuiseksi, jos mikä.

Vierailija
7/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kiukku tulee. Ei kai ruokavalio voi olla ainoa syy ?

Vierailija
8/8 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan. Ei kai joku ihmeen frettipaisti voi olla kenellekään syy olla pitkävihainen ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan