Kasvatustieteiden maisterit hoi!!
Kertokaas nyt yhdelle opiskelumotiivinsa kadottaneelle yleisen kasvatustieteen opiskelijalle, että mihin te olette työllistyneet ja ammattinimikkeenne??
Ja nimenomaan tarkoitan kasvatustieteen maistereita, jotka eivät ole valmistuneet opettajiksi.
Kertokaa mulle, jospa saisin vähän inspistä??
Kommentit (4)
Hohoi. Itse työskentelen henkilöstöpuolella osaamisen kehittämisen asiantuntijana eli erään ison yrityksen HR-tiimissä :-). Mulla oli psykka sivuaineena, joka auttoi työn saamisessa (osallistun rekryihin myös). Jokunen opiskelukaveri työskentelee koulutusalan firmoissa tai sitten korkeakouluissa erinäisissä kehitystehtävissä, muutama tekee opettajan sijaisuuksia. Yrityspuolelle kuitenkin suurin osa sijoittunut, enimmäkseen henkilöstökoulutuksen puolelle siis ja isompiin yli 150 hengen firmoihin lähinnä.
Työn saamisen ehdoton edellytys on harjoittelun ja/tai gradun teko jossain firmassa tai organisaatiossa, joka itseä kiinnostaa. Mieti, mikä sua kiinnostaisi! Yritä päästä myös osa-aikatöihin. Lue vaikka viestintää, psykkaa, johtamista, talouspuolta tms sivuaineena. Sekin vaikuttaa paljon suuntautumiseen.
KM on oikeasti aika hyvä ja laaja-alainen peruskoulutus moneen duuniin, mutta hankaluus on juuri siinä, että se ei laaja-alaisuudessaan pätevöitä suoraan ammattiin. Tsemppiä!
En osaa edes kuvitella, mihin olisin voinut työllistyä ilman opettajan pedagogisia + opetushallinnon tutkintoa. En ole työllistynyt nytkään kuin pätkittäin.
Eikö täällä ole ketään kasvatustieteilijöitä? :(