Mistä ihmisen paha ominaishaju voi johtua?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin miehet joiden hien haju saa jopa silmät kirveltämään tulisi käyttää axea.
Pistävään hien hajuun ei auta muu kuin apteekin bats-roll,
https://www.yliopistonapteekki.fi/bats-roll-on-antiperspirantti-60-ml-2…
Mitkään tavaratalon aineet eivät auta.
Tiedän kun miehelleni tuli hienhaju ongelma joka ei pesemälläkään lähtenyt ja suihkun jälkeen petivaatteet haisi aivan kamalalle. Jotenka lähdin apteekista apua hakemaan.
Arvelisin että päihteet, mieliala lääkkeet ja likaisuus niin ettei huolehdi itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bingo.... Ruokavaliona vhh ja käytännössä pääasiassa raakoja kasviksia ja PALJON. Lisäksi pätkäpaasto, max kaksi ateriaa päivässä.
Voiko ruokavalioni oikeasti saada haisemaan näin pahoin? Kun itse en ole hajua niin huomannut, mutta muut ihmiset valittavat.. ☹️
Ja meneekö tällainen hajuvaihe lopulta ohi sitten kun keho on puhdistunut? Kellään kokemusta?
Ap
Menee kyllä ohi mutta siinä puhdistumisprosessissa voi kestää jopa vuosikaudet riippuen siitä mikä on lähtötilanne ja kuinka perusteellisesti ihminen aikoo puhdistautua. Ääriesimerkkinä mainittakoon sellainen ihminen, joka ennen puhdistautumista on syönyt mitä sattuu, käyttänyt paljon erilaisia lääkkeitä, lähes alkoholisoitunut lopullisesti, polttanut kaksi askia päivässä ja muutenkin tehnyt jokaisen mahdollisen virheen mitä voi tehdä. Tällainen ihminen kun rupeaa pikkuhiljaa siirtymään kohti luomu raakaveganismia pätkäpaastolla jättäen kaikki pahat tapansa taaksensa saattaa kärsiä puhdistumisoireista vuosikausia.
Okei, kiitos tästä. Ei se sitten auta kuin odotella, että haju hellittää ajan kanssa. Ehkä erakoidun jonnekin tekemään etätöitä yksinäni, niin enpähän sitten enää häiritse kanssaeläjiä hajullani... Tästä ruokavaliosta en nimittäin tingi, olen sen myötä voinut niin paljon paremmin.
Ap
Kokeile vaihtaa toisenlaiseen suihkusaippuaan. Sun ihon hiivatasapaino on voinut muuttua ja reagoi eri tavalla suihkusaippuaan. Itse en enää voi käyttää mitään makean hajuista, se muuttuu vartissa ihollani mädän hajuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bingo.... Ruokavaliona vhh ja käytännössä pääasiassa raakoja kasviksia ja PALJON. Lisäksi pätkäpaasto, max kaksi ateriaa päivässä.
Voiko ruokavalioni oikeasti saada haisemaan näin pahoin? Kun itse en ole hajua niin huomannut, mutta muut ihmiset valittavat.. ☹️
Ja meneekö tällainen hajuvaihe lopulta ohi sitten kun keho on puhdistunut? Kellään kokemusta?
Ap
Menee kyllä ohi mutta siinä puhdistumisprosessissa voi kestää jopa vuosikaudet riippuen siitä mikä on lähtötilanne ja kuinka perusteellisesti ihminen aikoo puhdistautua. Ääriesimerkkinä mainittakoon sellainen ihminen, joka ennen puhdistautumista on syönyt mitä sattuu, käyttänyt paljon erilaisia lääkkeitä, lähes alkoholisoitunut lopullisesti, polttanut kaksi askia päivässä ja muutenkin tehnyt jokaisen mahdollisen virheen mitä voi tehdä. Tällainen ihminen kun rupeaa pikkuhiljaa siirtymään kohti luomu raakaveganismia pätkäpaastolla jättäen kaikki pahat tapansa taaksensa saattaa kärsiä puhdistumisoireista vuosikausia.
Okei, kiitos tästä. Ei se sitten auta kuin odotella, että haju hellittää ajan kanssa. Ehkä erakoidun jonnekin tekemään etätöitä yksinäni, niin enpähän sitten enää häiritse kanssaeläjiä hajullani... Tästä ruokavaliosta en nimittäin tingi, olen sen myötä voinut niin paljon paremmin.
Ap
Kokeile vaihtaa toisenlaiseen suihkusaippuaan. Sun ihon hiivatasapaino on voinut muuttua ja reagoi eri tavalla suihkusaippuaan. Itse en enää voi käyttää mitään makean hajuista, se muuttuu vartissa ihollani mädän hajuiseksi.
Olen huomannut samaa itselläni. Pesenkin nykyään koko kropan aitoa tervaa sisältävällä tervashampoolla, sen kanssa ei tule tuota ongelmaa.
Anteeksi nyt vaan,mutta pari lihavaa työkaveria aina haisee vähän pahalle.
Oisko se hikoilua tai huono ruokavalio . Varmaan yhdistelmä nuita.
Toimistossa hommissa ollaan että ei siellä pitäs tulla hiki kellekkään koskaan.
Huono henkilökohtainen hygienia.
Likaiset vaatteet. Hämmentävän moni ihminen ei pese vaatteitaan ja ne todellakin haisee.
Sairaudet.
Lääkitys.
Huonot tai pesemättömät hampaat.
Ruokavalio.
Geneettisesti yhteensopimattomat vastakkaisen sukupuolen edustajat haisevat epämiellyttävälle. Tai voivat haista.
Tuossa alkuun, syitä on varmasti vaikka miten palljon muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin hiki haisee vähän erikoisemmalta, on aika tymäkkä.
Ja kuulun itsekin tätä nykyä heihin :-( Liekö vaan sattumaa, mutta koronan sairastettuani olen hikoillut todella herkästi ja nyt hiki haisee oudolta, sellaiselta kirpeän pistävältä eikä yhtään normaalilta/entiseltä.
Eikä entiset dödötkään tehoa.
Minulla hauska menneisyys; Ennen sukat siis haisi aivan kamalalle jo päivän käytön jälkeen.
Nykyisin eivät haise ja voinkin pitää samoja sukkia vaikka kaksi viikkoa. Ei haise, ei.
Siis yhtään.
Kengät samantyyppiset, sukat saman tyyppiset, eli jotain olen muuttanut, muuttunut?
ihorairaudet ,harvinaiset geneettiset sairaudet. märkivät haavat ym.ongelmat. takokuituiset vaatteet saattaa haista vaikka ne pesisi usein.jollekkin asiolle ei voi itse mitään
Työkaverin haisee aina huonosti pyyhityltä pyllyltä. Onko se ominaishaju?
Jos syö paljon ruisleipää päivästä toiseen.
Laihduttajat haisevat pahalle, koska rasva palaa. Laihtuminen tapahtuu hengityksen kautta. Googlaa vaikka, jos et tiennyt.
Ehkä avainsana on toi vhh? Muistan tavanneeni yhden ihmisen, jolla oli todella pistävä ominaishaju. Hän oli keliaakikko, melko tuoreella diagnoosilla.