Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuutias tyttöni haluaa nenäleikkaukseen. Sanoin,

Vierailija
29.01.2015 |

että alaikäisille ei tehdä kauneusleikkauksia ja lässytin sisäisestä kauneudesta. Oikeasti harmittaa tytön puolesta sillä itsekin kerran kuulin kun tyttöni etunimi (harvinainen) mainittiin ja joku kysyi, että onko se se jolla on se iso nenä:(  Miten kohotettua tytön itsetuntoa, muut laittavat kuvia itsestään instaan jne mutta tyttöni ei halua kuviaa someen:(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi olla poikkeuksellisen hyvä hajuaisti. Voisi päästä hajuvesifirmaan tai kahviyhtiöön töihin.

Vierailija
2/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta homma lähtee oikeasti itsetunnosta. KAIKILLA on jotain massasta poikkeavaa ja se on vain hyvä asia. Kuka määrittelee minkä kokoinen nenä on oikean kokoinen? Miksi kaikkien pitäisi näyttää samalta. Minusta hyvän itsetunnon luominen on lapsille ja nuorille äärimmäisen tärkeää näinä päivinä. Haluaisiko tyttäresi todellakin näyttää joltakin muulta kuin itseltään? Ja haluaako hän todella korjata itsetuntonsa leikkaamalla itsensä "sopivamman" näköiseksi? Eikö olisi hienompaa luoda se itsetunto niin kovaksi, että oma ulkonäkö miellyttää ja tyydyttää, oli se millainen tahansa?

Nyt alat pikaisesti etsiä kauniita julkkisnaisia (vaikka googlaamalla) joilla on isompi nenä. Heitä löytyy kyllä. Katselette yhdessä tyttäresi kanssa kuvia ja puhutte siitä, että nämäkin naiset ovat maailman kauneimpia ja ihmisten ihailemia ison nenänsä kanssa. (vaikka todellisuudessa onkin tyhmää haluta ihmisten ihailua, mutta teini-ikäiselle on sellaista turhaa puhua). 

Uskon, että suurin lahja mitä voit tyttärellesi antaa ei ole nenäleikkaus vaan lahja rakastaa itseään niin paljon, että ei halua olla kukaan muu tai minkään muun näköinen kuin itsensä näköinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:48"]

Barbara streisandilla on kyömynenä.

[/quote]

Ei minusta mitenkään paha, eihän se ole kuitenkaan suhteettoman iso ja naisella on muuten hyvät kasvonpiirteet.

Vierailija
4/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri iso nenä voi tehdä ihmisestä ruman.

Entä jos sanoisti tyttärellesi, että nenän voi leikkauttaa aikuisena, jos siltä tuntuu? Korkean ja pitkän nenän korjaaminen onnistuu, paksun nenän korjaaminen on tietääkseni vaikeaa.

Minulle tehtiin nenäleikkaus 3-kymmpisenä. Olisi ollut parasta, jos se olisi tehty jo silloin kun olin 20. Itsetunnolla pahoja ulkonäkövikoja ei kyllä kompensoida.

Vierailija
5/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa vielä 5 vuotta ja sitten miettiä uudelleen. Noin nuoren kasvot muuttuu vielä ja saattaa olla että nenä sopii kasvoihin parin vuoden päästä. Itse haaveilin 11 vuotiaasta asti nenäleikkauksesta mutta toisiin ajatuksiin tulin 8 vuoden jälkeen.

Vierailija
6/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellainen kapea ja pitkä kyömynenä on persoonallisella tavalla kaunis. Etenkin vaalealla hoikalla naisella.

Vierailija
7/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen samaa mieltä. Kapea kyömynenä voi hyvinkin olla persoonallisen kaunis. Leveä perunanenä tai matala kärsänenä ei sitten niinkään.

Vierailija
8/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen siitä, että korjautin ison ruman nenäni. Nyt näytän itseltäni, sitä ennen en.

Jos kärsii jostakin todellisesta ulkonäköviasta, se kannattaa korjauttaa, mikäli mahdollista. En arvosta sitä, että yritetään uskotella jotakin "persoonallisuudesta", se on minusta pelkkää alistumista.

Vierailija
9/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli heti sanoa että ei kauneusleikkausta..mutta,elämme vain kerran.Vaikea ilman kuvaa sanoa,mutta kyllä, joillakin ihmisillä voi olla todella häiritsevän iso nenä ja valitettavasti nenä ja korvat jatkavat kasvua koko aikuisiän(vähän vain,mutta millitkin tottakai näkyvät lopulta).Itselläni on iso nenä,mutta ikinä en ole siitä kuullut eli Se jonkinverran piiloutuu naamanpiirteisiini.Vähän olen miettinyt että katsoo sitten vanhempana innostuisko edes pienen kyömyn poistamaan mutta nyt jo 26veenä hyvin pärjännyt.
Jos teillä on rahaa Se leikkaus esim Suomessa teettättää niin ehkä asiaa voisi miettiä.Mutta kehotan odottamaan sinne 18 vuotiaaksi asti tai jopa vähän yli 20.Ulkonäkö muokkautuu vielä tuossa sen verran,että lopputuloskin saattaisi olla eri.

Tärkeää on että puhut tyttäresi kanssa.On ok olla eri näköinen ja aikuisempana niitä omia vikojakin hyväksyy paremmin.Teininä kaikki oli niin hankalaa ja pienetkin asiat häiritsevät,etenkin jos joku huomauttelee.Miettikää yhdessä,jos odottaisitte nenäleikkauksen kanssa joitakin vuosia ja katsotte sitten uudestaan.Mutta pidä huoli että tyttäresi sisin on tärkein,ulkonäkö rapistuu lopulta aina pois!

Vierailija
10/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että aikuisena kukaan ei puhu hänen isosta nenästään. Silloin tilanne on aivan eri.

Jos leikkaus epäonnistuu, tyttäresi saattaa syyttää sinua loppuelämänsä siitä, että päästit hänet niin nuorena ja tajuamattomana tuollaiseen operaatioon. Ei leikkaus ole koskaan helppo juttu. Sekä terveydellisiä että ulkonäöllisiä suuria riskejä on.

Parempi että sanot hänelle, että hän voi mennä kaksikymppisenä leikkaukseen. Voit vaikka sitten kustantaa leikkauksen. Paitsi jos nenä on todella, todella silmiinpistävä. Siinä tapauksessa voi harkita jo nyt.

Vierailija
11/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoa nenää ei muuten niin vaan leikatakaan. Kun ei sitä ylimääräistä nahkaa voi vuolla pois. Kyömykin on paljon helpompi tuunattava.

Vierailija
12/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on mitenkään epänormaalin iso. Itselläkin vähän "pidempi" nenä kuin monella muulla ja olen siitä saanut kuullakkin pari kertaa, mutta ei se pelkkä nenä tee ihmisestä rumaa. :)

Vierailija
13/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa on pottunenä ja monesti sain kuulla siitä teininä. Nyt tykkään omasta nenästäni, onhan se osa minua :)

Vierailija
14/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta tässä tilanteessa olisin nyt sinun osaltasi tehdä niin, että laitat tyttäresi nenästä kuvan tänne, niin voimme arvioida sitä.

Vierailija
15/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se iso ja sellainen kyömy:( ap

Vierailija
16/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä iso nenä ei tee kenestäkään rumaa. Onko hän muuten tyytyväinen ulkonäköönsä? Se ei näytä hyvältä jos häpeää ja yrittää piilotella itseään jne. Tiedän tytön jolla on kyömynenä mutta on silti tosi kaunis.

2

Vierailija
17/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta kyömynenä ei kuulu kauneusihanteisiin. Toki voi olla persoonallisen kaunis.

Vierailija
18/27 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbara streisandilla on kyömynenä.

Vierailija
19/27 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoo näin että minua on kiusattu pienestä asti ja kiusataan edelleen ja sanotaa päi naama vitsit sull on iso nenä ja nauretaa ja ties mitä omassaki kaveriporukassa oon honu nenääni jo pienestä ku älysin mikö on "kauneus"ja oon aina sanonu tekosyyksi että nenäni on murtunut 3 kertaa meen leikkauksee jossai vaiheessa olen 17 ja jos sanotaa nii en mielummi poistuis himasta tämän nenän takia!haluun heti 18v leikkaukseen onneks siihe ei enää pitkä aika

Vierailija
20/27 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa odottaa vielä 5 vuotta ja sitten miettiä uudelleen. Noin nuoren kasvot muuttuu vielä ja saattaa olla että nenä sopii kasvoihin parin vuoden päästä. Itse haaveilin 11 vuotiaasta asti nenäleikkauksesta mutta toisiin ajatuksiin tulin 8 vuoden jälkeen.

Tämä on kans oma kokemus. En kyllä itse haaveillut nenäleikkauksesta, mutta koin nenäni jotenkin liian huomiota herättäväksi ja isoksi. Jossakin vaiheessa sitten huomasin, että se on itse asiassa juuri sopiva muihin kasvonpiirteisiin nähden. Pikkuinen nenä olisikin ollut hyvin epäsuhta, kun mulla on myös korkeahko otsa ja korkeat poskipäät... Pitkä nenä siis sopii itselle kuitenkin paljon paremmin kuin pieni nöpönenä, jota ihailin muilla. Olisihan se vähän outoa, jos korkeiden poskipäiden välissä olisi pienenpieni nenä, joka hyvä kun edes erottuisi kasvoista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi