Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasenkätisen opettaminen neulomaan

Vierailija
29.01.2015 |

Olisiko täällä ketään vasenkätistä neulojaa? 6-vuotiaalla tyttärelläni olisi kova hinku päästä opettelemaan neulomista ja uskon että voisi oppiakkin jo, mutta hän on vasenkätinen ja minä oikeakätinen. Miten tämä nyt kannattaisi tehdä? Pitääkö minun opetella ensin itse neulomaan vasenkätisesti että voin opettaa häntä? Peilin kautta? Yritänkö opettaa oikeakätistä neulontaa kuitenkin? Mikä olisi paras tapa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelisin opettamaan tavalla, jonka itse osaat parhaiten, eli ns oikeakätisen tavalla. Neulontaohjeet jne tehdään kuitenkin oikeakätisille, tulee työtlle vaikeuksia jos oikeiin kunnolla onnistuu ja haluaa kehittyä ja tehdä haastaviakin neuloksia. Vasenkätiset ovat usein enemmänkin molempikätisiä kuin 100% vasenkäisiä. Itse olen siis vasenkätinen ja opetellut monet asiat kuin oikeakätiset, ei ole ollut suurempia ongelmia.

Vierailija
2/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen umpivasenkätinen enkä millään oppinut neulomaan oikeakätisesti vaikka vuosia yritettiin niin opettaa. Opin vasta (ja nopeasti) kun pääsin kylään sellaiselle tädille, joka osasi itse neuloa ja virkata vasenkätisesti. Ohjeet joo ovat oikeakätisille, mutta todellinen vsuri osaa kyllä laillani lukea niitä vasenkätisesti.

Mun ohje on, että etsi joku joka osaa vasenkätiset tekniikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettelin aikuisiällä virkkaamaan vasenkätisesti netistä löytyvien videoiden avulla  (left hand + knitting, tms hakusanalla löytyy varmasti) :) Niissä on useissa tosi hyvin kuvattu homma tekijän näkökulmasta, miten tehdä ja sen takia oli helppo oppia, aina pysty kelaamaan vähä taaksepäin ja katsomaan uudestaan.

Paljon helpompaa kuin kouluaikana, jolloin piti vaan istua oikeakätistä opettajaa vastapäättä ja yrittää ymmärtää miten se menee.

Vierailija
4/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätinen näkee peilikuvana tekemisesi joten peili ei auta hän ei näe tätä kun kaappaat langan ja laitat sen lenkin läpi koska puikko on edessä.. itse vasenkätisenä miehenä opin kun se vaadin selitystä asiaan jota en näe.. Sinun olisi syytä käydä mielessäsi läpi mitä neulominen oikeasti on ja kertoa rauhallisesti samalla näyttäen.. ennemmin ojenna työtäsi eteen ja alas niin vastapäätä istuva saa käsitystä mitä teet... Katsoin netistä näitä marttojen sun muiden oppeja vaan heidänkin ongelma on ettei itsekkään osaa selittää itselleen mitä tekevät.. toistavat vain katso mitä teen.. niistä ei ollut apua mutta teoriassa kun selittää niin oma pää laskee loput.. Minulla tosiaan aloittamista haittasi etten nähnyt kunnolla ja lankaa pitävän sormen ja peukaloiden merkitys(pitävät lenkkejä ja vapauttavat) on myös osattava kertoa..

Olen aloittelija ja löysä iso pipo tulossa omituisilla kuviolla kun vahingossa tuli lenkki liikaa jossain vaiheessa ja kuvio alkoi kiertämään tein sitä hetken ja palasin joustoneuleesen nyt pitäisi alkaa kutistamaan vaan ei ole enää halukkaita neuvojia kun arvostelin heidän tapaansa opettaa..(katsomitäteen)

No teorian jo tiedän(kutistamisessakin) jotenkin se vain jäi, ehkä nyt jaksan innostua uudelleen.

Vierailija
5/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta mielummin ihan samanlailla kuin oikeakätistä. Kaikki ohjeet on tehty oikeakätisille. Mä olen vasuri ja opettelin vasta aikuisena neulomaan "oikein". Ennen tein kuin vasureille opetetaan ja hermot meni vaikeisiin ohjeisiin. Nyt olen todella tyytyväinen!

Vierailija
6/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on vasenkätinen hän ei voin osaa mitään vasurillaan vaan tekee kaiken kuten oikeakätinen.. Kyse on hahmottamisesta ja vasenkätiselle olet jo valmiiksi peilikuvana......aivot mukaan niin helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi