Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tun mopoautoilijateinit

Vierailija
29.01.2015 |

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015012919108810_uu.shtml

Näin. Lisää mopoautoja vaan nuorille..
Olen aina ollut mopoautoja vastaan. Teinit ajelee kahta rinnan teillä. Motareilla päästelee surutta. Keskustoissa päästelee ja parkkeeraa miten sattuu.
Lapsia ovat vielä 16vuotiainakin. Ja lapsellisia.
Olen sitä mieltä että mopoilla vaan jos alaikäisenä pitää jollain moottoripelillä päästää.
Saatana.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:22"]

Parasta olisi saada nämä lapset turvallisempiin henkilöautoihin, johon voidaan tehdä nopeusrajoitus.

[/quote]

Parasta olisi saada nämä lapset ensin ajo-opetukseen teoriatunneille (vähintään 20 tuntia) ja ajo-opettajan kanssa niin maantie- kuin kaupunkiajoon (vähintään kymmenen tuntia molempiin). Vasta sitten voidaan alkaa keskustella henkilöautoista, joihin tulisi nopeusrajoitus.

Vierailija
2/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:22"]

Parasta olisi saada nämä lapset turvallisempiin henkilöautoihin, johon voidaan tehdä nopeusrajoitus.

[/quote]

Parasta olisi saada nämä lapset ensin ajo-opetukseen teoriatunneille (vähintään 20 tuntia) ja ajo-opettajan kanssa niin maantie- kuin kaupunkiajoon (vähintään kymmenen tuntia molempiin). Vasta sitten voidaan alkaa keskustella henkilöautoista, joihin tulisi nopeusrajoitus.

[/quote]

Olet kyllä täysin oikeassa, unohdinkin tilittää viestissäni tästä puuttuvasta ajo- ja teoriaopetuksesta. Liian usein näkee näitä joko neli- tai kaksipyöräisiä keskenkasvuisia ajamassa liikennesääntöjen vastaisesti, koska heitä ei siihen ole opetettu. Itse en ole koskaan mopoillut, mutta samanikäiset tuttavani toki törttöilivät liikenteessä ihan vain siksi, etteivät osanneet sääntöjä. Yksi hyvä luokkatoverini menetti henkensä myös samankaltaisessa onnettomuudessa vain 17 vuoden iässä. Vasta autokoulussa on riittävästi teoriaopetusta ja käytännön opastusta sallimaan uudet kuskit liikenteen sekaan. Koulutus toki maksaa paljon, mutta halvemmaksi tulee pitää nuoriso terveenä ilman vammoja pois sairaaloista ja terveydenhuoltokoneistosta kuin on maksaa sen parikymmentä tuntia teoriaopetusta.

M25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:42"]Miksi Suomessa on tällaiset älyttömyydet sallittuja. Johan se on selvää, ettei tuon ikäiset mitään autonkaltaisia liikkumavälineitä osaa käyttää. Eivät ole sallittuja esim. Saksassa.
[/quote]
Koska viisaat päättäjät ovat sellaiset hyväksyneet. Ranskassa nuo ovat suosittuja, kun porukka ryyppää korttinsa kuivumaan. Saavat siis silti ajaa mopoautoja. No täällä teinit ovat tukkineet tiet niillä.
..
Noin 90% mopoautokuskeista räplää kännyä ajon aikana. Ja kenties tästäkin syystä niiden vakuutusmaksuja on ollut pakko nostaa ihan älyttömästi.

Vierailija
4/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:47"]http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015012919108810_uu.shtml

Näin. Lisää mopoautoja vaan nuorille..
Olen aina ollut mopoautoja vastaan. Teinit ajelee kahta rinnan teillä. Motareilla päästelee surutta. Keskustoissa päästelee ja parkkeeraa miten sattuu.
Lapsia ovat vielä 16vuotiainakin. Ja lapsellisia.
Olen sitä mieltä että mopoilla vaan jos alaikäisenä pitää jollain moottoripelillä päästää.
Saatana.
[/quote]
Up

Vierailija
5/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Relaa.

Vierailija
6/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mopoautot ovat saatanasta.

Vierailija
7/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ei niillä ole mitään käsitystä liikennesäännöistä, saati muiden ajoneuvojen nopeudesta. Noita on tullut niin monta kertaa suoraan eteen risteyksistä (kuten mopoja yleensäkin), että ainoastaan toisten autoilijoiden toiminnan takia on mopoilijat säilyneet hengissä.

Vierailija
8/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko mopoautoilu pitäisi kieltää alle 18vuotiailta. Ei näistä tunnu olevan kuin harmia. Ja sitten vielä ajellaan kännissä ja näperöidään älypuhelinta ajon aikana, pakataan takakontti täyteen kavereita, viritetään moottoria ja lähdetään baanalle "näyttämään" miten hurjia ollaan. Ei tule mun lapselle vaikka häneen luotankin, koska jos jotain sattuu menee tuollainen muovikotteri tuhannen pillun päreiksi.

Vierailija
9/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne teinit itse niitä ostaa vaan ajattelemattomat vanhemmat

Vierailija
10/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:00"] jos jotain sattuu menee tuollainen muovikotteri tuhannen pillun päreiksi.
[/quote]
Tätä olin tulossa sanomaan. Mopoautot on niin ohutta muovia, että sen saa helposti tuusannuuskaksi. Enkä käsitä MIKSI vanhemmat niitä kersoilleen ostaa, nehän maksaakin ihan älyttömästi. Itsemurhakoppi mopon moottorilla.

Vierailija
11/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ne koltiaiset keksivät. Ainahan on kakarat keksineet jos minkälaista jäynää ja kohellusta. Itselleni ei koskaan ole koitunut mopoautoista haittaa, vaikka ajankin vanhalla amerikkalaisella autolla, joka vie koko kaistan tilan kerralla.

Vierailija
12/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:00"] Itsemurhakoppi mopon moottorilla.

[/quote]

Korjaan sen verran, että mopoautoissa on yleensä 500cc kone, ei 50cc, joka on mopon moottori. Ne mopoautot ovat vain kuristettu kulkemaan sen 50km/h. Pienellä virityksellä ne saa kulkemaan melkein 80km/h

Vierailija
13/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:00"] jos jotain sattuu menee tuollainen muovikotteri tuhannen pillun päreiksi. [/quote] Tätä olin tulossa sanomaan. Mopoautot on niin ohutta muovia, että sen saa helposti tuusannuuskaksi. Enkä käsitä MIKSI vanhemmat niitä kersoilleen ostaa, nehän maksaakin ihan älyttömästi. Itsemurhakoppi mopon moottorilla.

[/quote]

Juuri näin. Siksi itse kannatankin sitä, että pieniin henkilöautoihin, jotka ovat saaneet 5 tähteä kaikissa osa-alueissa Euro-NCAP -testeissä (esim. VW Golf tai joku pikkuinen Kia) saisi rajoitettua maksiminopeuden esim. 55 km/h. Miksi ei 45 km/h, koska mielestäni silloin ne ovat liikenteelle tarpeeton este kulkiessaan muuta liikennevirtaa hitaammin taajamassa. Itseäni ainakin hirvittää ohittaa 16-vuotias mopoilija jossain kuudenkympin rajoitusalueella, vaikka hän tietä kovasti antaisikin. Parasta olisi saada nämä lapset turvallisempiin henkilöautoihin, johon voidaan tehdä nopeusrajoitus. Hinnat toki olisivat kalliimpia, mutta en nyt ihan äkkiseltään keksi mitään perhettä, jonka kersoilla olisi mopoauto, jossa ei jompikumpi vanhemmista tienaisi yli 100k€ vuodessa.

M25

Vierailija
14/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa on tällaiset älyttömyydet sallittuja. Johan se on selvää, ettei tuon ikäiset mitään autonkaltaisia liikkumavälineitä osaa käyttää. Eivät ole sallittuja esim. Saksassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan