Onko muilla laskenut paino närästyksen tai refluksin vuoksi?
Luulin painavani 59-60kg ja kun kaikki sanovat, oletpa laihtunut, niin kävin äsken vaalla ja painankin 55kg. Painoin vielä vuoden vaihteessa tai loppuvuodesta tuon 59-60kg. Minulla on ollut jatkuvia vatsaoireita koko tammikuun mm.kuvotusta, vatsa on ollut oudon/pyörivän tuntuinen, närästää (ei polta), mutta ylävatsalla outo kiristävä olo, en pysty syömään paljoa, kun vatsa täyttyy ja pelkään närästystä/vatsavaivoja, lisäksi on sydämentykytyksiä joihin herään öisin (nyt aloitin eilen beetasalpaajan).
Minulla oli stressaava joulukuu, sairastuin hoitovirheen takia ja valvoin lukuisia öitä, jouduin syömään kolme vahvaa antibioottikuuria melkein peräkkäin (voisivatko selittää vatsaoireilua?).
Olen käynyt lääkärissä, minulta on katsottu pvk, kilpparit (vastaukset ei ole saapuneet), ylävatsan ultra, jossa näkyi sisäelimet kaikki oli ok, ekg moneen kertaan (ei mitään ihmeellistä)..
Lisäksi olen kevyttä liikuntaa harrastanut n.5kertaa viikossa.
Kenelläkään näkemystä mistä näin äkillinen laihtuminen voisi johtua?
Kommentit (13)
Stressi voi myös aiheuttaa noita kaikkia oireita, myös sydämentykytykset.
Ei minulla ole vatsakipuja, vatsa täyttyy pienistä annoksista tai en tiedä onko se enemmänkin etten uskalla syödä jottei se täyty, kun se tunne on niin epämukava. Gaviskon & rennie helpottaa kyllä hieman oireita.
Mutta voiko stressi aiheuttaa tuon laihtumisenkin?
ap
Jos olet syönyt useita antibioottikuureja, on suolistosi bakteerikanta surkeassa jamassa. Käy luontaistuotekaupasta hakemassa vahvoja maitohappobakteereita.
Ostin eilen niitä gefilus-maitohappobakteereja ja tänään ajattelin ostaa kaupasta activiaa ja gefilus-piimää, eikö noiden luulisi riittävän? En syönyt kuurien aikana maitohappobakteereita, mutta en olekaan ennen syönyt kolmea kuuria 6-7 viikon sisään.
Ei ole, mutta mulla on vakituinen lääkitys siihen. Pitäisi varmaan jättää pois, niin alkaisi painokin laskemaan.
Hae kunnon närästyslääkettä lääkäriltä. Ei mikään rennie auta jos on kunnon refluksi. Nexium esimerkiksi parempi.
Mulla on ennen ollut vain satunnaista närästystä, joihin on riittänyt pelkkä rennie ja nekin närästykset/vatsavaivat yleensä ihan itse aiheutettua eli rasvaisen ruoan syönti tai liian suuret annokset liian myöhään illalla..
Nyt en ole moneen päivään syönyt klo 18 jälkeen mitään, paitsi juonut vettä ja päivälläkin vain keittoja, kiisseleitä, salaattia. Lisäksi olen jättänyt pois kaikki light-limut, vichyn, kotimaiset viljat. Syy miksi viljat pois, olen entinen vilja-allergikko ja silloinkin oireilin vatsalla.
Sain reseptin somaciin, mutta en ole vielä syönyt sitä. Pelkään, että sitten ruoka jämähtää vatsaan, kun ei ole vatsahappoja ja turvotuksen/kiristyksen tunne vatsalla lisääntyy.
ap
En ole refluksin takia laihtunut. Katson vaan tarkkaan, mitä syön. Mulla pysyy kurissa, kun vältän kurkkua, paprikaa, sipuleita, punkkua, chiliä ja kahvia. Niin ja hiilihapolliset juomat ja sitrusmehut.
Toki laihdut, jos et saa kaloreita tarpeeksi. Itse syön terveellistä perusruokaa 4-5 kertaa vuorokaudessa ihan normaalin määrän. Myös herkkuja :-).
No ei, mutta silloin kun olin kunnolla lihava, niin närästys oli jatkuvana riesana. Kun aloin laskea kaloreita ja lopetin ylensyömisen, niin närästys loppui ensimmäiseen päivään. Sinulla tosin ei liene kyse tästä, mutta kerronpahan vain.
Tuossa tarvittaisiin nyt ihan vatsalaukun tähystys.
Painoni ei ole muuttunut. Syön Somacia 40 mg päivässä, lääke vie närästyksen ja turvotuksen täysin pois. Suosittelen ainakin kokeilemaan Somacia, ihana tunne kun muutaman päivän jälkeen lääke alkaa vaikuttaa eikä mahaansa enää tunne! Ilman Somacia kärsin vannemaisesta närästyksestä ympäri vuorokauden, samoin ylävatsa turpoaa kun olisin 9. kuulla kaksosia odottamassa. Ruoka sulaa normaalisti, uloste on normaalia, ylipäätään Somacin kanssa voin elää normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:11"]
Painoni ei ole muuttunut. --[/quote]
Lisään vielä (numero 11:n innottamana), että olen aina ollut normaalipainoinen, urheilen 4-5 kertaa viikossa, olen syönyt ennen refluksiakin kasvisruokaa ja kalaa, hiilareita/viljoja tosi valikoiden, lähinnä marjojen muodossa, joskus perunaa. En myöskään polta ja alkoholia käytän kohtuudella. Mitään elämäntapamuutosta en siis voinut refluksin alettua tehdä, vaan aloitin heti Somacin syömisen.
Punttitreeni, etenkin rintalihasten treenaaminen, pahensi refluksioireita. Lääkkeen kanssa voin taas penkkipunnertaa. :)
(Apua, kuulostan joltain lääkefirman mainostajalta.)
Voi olla vatsakatarri ja olet sen takia pienentänyt ruokamäärääsi kun alkaa sattua?