Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirien kasvattaja ei vastaa sähköpostiin..?

Vierailija
12.11.2021 |

Pari viikkoa sitten laitoin s-postiin kattavan esttelyn perheestämme, koirataustasta, omista koiraharrastuksista jne. Pyysin saada lisätietoja kasvattajan pentusuunnitelmista. Kotisivuillaan pyytää yhteydenotot ensisijaisesti s-postiin. Tiedän, että nyt on valtava koirabuumi, mutta itsellä on koirakokemusta paljon ja olen hankinnassa tosissani.

Jos pari viikkoa on ollut aikaa vastata, niin koska laitan uuden sähköpostin? En halua vaikuttaa hätäiseltä tai tökeröltä, mutta pari viikkoa on aika pitkä aika?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et olisi laittanut esittelyjä. En itsekkään kaikille luovuta kissaa enkä koiraa.

Vierailija
2/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et kelpaa tälle kasvattajalle, etsi joku toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et olisi laittanut esittelyjä. En itsekkään kaikille luovuta kissaa enkä koiraa.

No jos on kiinnostunut koirasta niin mitä pitäisi laittaa jos ei esittelyä itsestään ja siitä minkälaiset olot on koiralle antaa?

Mutta joo, ei kaikki vastaa ollenkaan, kun hakijoita on niin paljon.

Vierailija
4/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lapsi? Jos kykysi hoitaa asioita ja kommunikoida ovat oikeasti tuolla tasolla, niin suosittelen unohtamaan koirahankinnat kunnes kypsyt ja itsenäistyt.

Vierailija
5/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku luulee ohittavansa muut hakijat vain siksi että on koiraharrastus?

Vierailija
6/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt vielä ainakin 2 kuukautta, ja tule sitten tänne taas kyselemään mirä pitää tehdä. Tarvitsisitko muuten neuvoja alapään pesuun ja pyyhkimiseen?

Vierailija
7/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä aktiivinen koira. Kasvattajan silmin on merkityksellistä, että onko tarjolla aktiviteettiä vai ei.

Vierailija
8/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uudelleen kerran. Jos ei kuulu mitään, vaihda seuraavaan. Tai laita nyt jo spostia useammalle kasvattajalle. Etsin yli vuoden ajan suosittua koirarotua ja laitoin varmaan 20 kasvattajalle tietyin kriteerein spostia (koko, väri mitä kasvattaa, mitä tavoittelee, tässä rodussa eri kasvattajat keskittyy tiettyihin). Näistä ehkä n. viisi vastasi, heistäkin useimmilla suunnitelmat auki tai ehkä ensi vuoden puolella mietinnässä. No löysin sitten pennun vähän vahingossa peruutuksen takia, yksi kasvattaja ottikin yhteyttä. Mutta siis etsi laajalla skaalalla. Jos paikkkunnallasi tai lähiseudulla on rodun kasvattajia, soita ja kysy, voiko käydä henk koht tutustumassa roruun ja koiriin sekä kasvattajaan. On helpompi myydä ihmiselle kuin sähköpostille (jos ihminen on asiallinen tyyppi).

Vierailija
9/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin myös viime keväänä muistaakseni neljälle kasvattajalle kyselyä. Heillä oli siis ihan pentuesuunnitelmia nettisivuilla, joten niistä kyselin. Kaksi vastasi, joista toinen ei enää seuraavaan meiliini vastannut. Tällä hetkellä on tosi vaikea saada pentua, kun kyselijöitä on niin paljon.

Vierailija
10/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa pentu-bisnes anonyyminä vinkkinä verottajalle.

K.okoomuslaista politiikkaa ne monet niistä on olevinaan parempia veronmaksajia ja illan hämyssä nauravat miten kusettavat verottajaa km-korvauksilla ja käteiskaupalla.

Vierailija
11/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä sain varattua ulkomailta pennun heti. Maksoin varausmaksun ja loput maksan ennenkuin pentu tulee Suomeen. Hyvä, maineikas kasvattaja. Myynyt ennenkin pentuja Suomeen

Miksi vääntyää suomikasvattajien kanssa kun ulkomailta saa helpommin ja paljon parempia koiria.

Vierailija
12/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kasvattaja on saanut koirat myyntiin jo. Mitä suotta sitä sinulle ilmoitaa? Koiranpenusta,se juna meni jo!

Vierailija
13/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin lyhyehkön esittelyn itsestäni eräälle kasvattajalle sähköpostilla kuten toivottiin. Sivuilla oli myös numero, joten päätin soittaa noin viikon kuluttua perään. Hyvä että tuli soitettua. Kasvattaja sanoi nähneensä sähköpostin muttei ollut siihen reagoinut. Hän ei kuulemma niihin yleensä vastaile kun menekkiä on ilmankin. Hohhoijaa. Miksi sitten edes pyytää sellaista? Mulle tuli kyseiseltä kasvattajalta lopulta pentu ja vieläpä haluamani yksilö. Hän arvosti sitä, että otin suoraan yhteyttä enkä jäänyt vaan passiivisesti odottelemaan.

Eli oma kokemus (ja muutaman muun pennunostajan) on laita lyhyt heippa-viesti mutta ota muutenkin yhteyttä. Jos on numero niin soita. Jollei ole, kokeile facea. Eikä todellakaan kannata vieraalle ihmiselle laittaa liian tarkkoja tietoja itsestään ja perheestään. Ikinä.

Vierailija
14/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aikamoisen pommituksen kohteena oltu jo jonkin aikaa. Yksinään pyöritetään toimintaa OTOna. Laita uusi kohtelias viesti ja tiedustele onko hän ehtinyt jo katsoa edellistä tai tuliko se perille.

Vierailija
15/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koskaan. Laita jollekin muulle.

Vierailija
16/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska näin se usein menee. Kasvattajat ovat pääasiassa yksityishenkilöitä ja saavat myydä pennut kenelle haluavat. Ei koirakaupassa päde mikään "Minä oli ensin" -sääntö, vaan kasvattaja arvio parhaan mahdolliset kodit.

Ihmisiä on oikeasti tosi vaikea arvioida ihan vain juttujen ja ulkonäön perusteella, joten varminta on myydä sellaiselle josta tietää jo jotain tai tieto on saatavissa. Koiraharrastupiirit on loppujen lopuksi sen verran pienet, että aktiivisista koiraharrastajista on aina tietoja saatavilla. Yleensä on yhteisiä tuttuja tms., jotka osaavat suositella tai epäsuositella. Aikaisempien koirien koetuloksetkin puhuvat omasta puolestaan. Joten ainakin minä aktiivista rotua kasvattavana arvotan aktiiviset koiraharrastajat ensimmäistä koiraa kyselevien edelle.

Vierailija
17/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy numeroa niin soita. Sano että moikka olen se ja se ja laitoin pari viikkoa sitten mailia. Kysy pentusuunnitelmista ja kuuntele mitä hän sanoo. Kerro lyhyesti tilanteestasi. Puhu siitä että "etsitte sopivaa pentua" eikä tyyliin "saaksmä sult pennun?" Jatkot puhelun mukaan, usein sanovat että seuraa tilannetta facebookissa tai että kiinnostuneita on paljon mutta pidän mielessä jne.

Vierailija
18/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyy numeroa niin soita. Sano että moikka olen se ja se ja laitoin pari viikkoa sitten mailia. Kysy pentusuunnitelmista ja kuuntele mitä hän sanoo. Kerro lyhyesti tilanteestasi. Puhu siitä että "etsitte sopivaa pentua" eikä tyyliin "saaksmä sult pennun?" Jatkot puhelun mukaan, usein sanovat että seuraa tilannetta facebookissa tai että kiinnostuneita on paljon mutta pidän mielessä jne.

Ja tosiaan: olen itse soittanut usealle kasvattajalle jos mailiin ei ole vastattu. Kaikki ovat olleet ihan ystävällisiä ja mielellään jääneet juttelemaan rodusta ja yleisestä pentutilanteesta ja puhelu on kestänyt usein kauemmin kuin odotin. Jotkut ovat osanneet myös antaa vinkkejä pennun hakuun. Tietenkin hyvin nihkeästi lupaavat mitään omista pennuista mikä on ymmärrettävää. Tällaisella verkostoitumisella mulla sitten lopulta tärppäsi lähes puolisattumalta.

Vierailija
19/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan: olen itse soittanut usealle kasvattajalle jos mailiin ei ole vastattu. Kaikki ovat olleet ihan ystävällisiä ja mielellään jääneet juttelemaan rodusta ja yleisestä pentutilanteesta ja puhelu on kestänyt usein kauemmin kuin odotin. Jotkut ovat osanneet myös antaa vinkkejä pennun hakuun. Tietenkin hyvin nihkeästi lupaavat mitään omista pennuista mikä on ymmärrettävää. Tällaisella verkostoitumisella mulla sitten lopulta tärppäsi lähes puolisattumalta.

Sama täällä ja aina on pentu löytynyt. Aiempi kommenttini sai alapeukkua eli ilmeisesti ollaan molemmat väärässä XD

Vierailija
20/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä sain varattua ulkomailta pennun heti. Maksoin varausmaksun ja loput maksan ennenkuin pentu tulee Suomeen. Hyvä, maineikas kasvattaja. Myynyt ennenkin pentuja Suomeen

Miksi vääntyää suomikasvattajien kanssa kun ulkomailta saa helpommin ja paljon parempia koiria.

Toivotaan tosiaan, että maine on muutakin kuin kasvattajan omaa sanahelinää ja, että varausmaksusi ei mennyt hukkaan.