En oikein jaksais enää ystäväni hypetystä lapsestaan
Olen sitä nyt kuunnellut 20 vuotta. Aina se on paras kaikessa mihin ryhtyy. Joukkueensa paras, luokkansa paras, työharjoittelupaikkansa paras, koulunsa paras eikä kukaan toinen pysty samaan kuin hänen lapsensa. Myös ulkonäöllisesti lapsi on muihin verrattuna kuin jumalallinen veistos. Hänellä on muitakin lapsia mutta tätä yhtä jumaloi.
Lapsi ei ole koskaan kuulemma kiukutellut tai ollut tottelematon. Kuulostaa aivan yli-ihmiseltä. Olen toki tämän lapsen usein tavannutkin ja valtavan ihana tapaus onkin. Ystävällinen ja kohtelias ollut aina. Ei siis mitään pahaa sanottavaa kyseisestä ihmisestä.
Ystäväni jatkuva ylistys vaan alkaa kyllästyttää ja tuntuu että joka kerta lapsensa on aina vaan ihmeellisempi.
Huomaan että olen alkanut jo vähän vältellä ystävääni, koska haluaisin joskus jutella muustakin kuin hänen lapsestaan. Olen ohjaillut keskustelua pois lapsista ylipäätään, mutta aina löytyy aasinsilta mitä pitkin taas päästään hänen lapseensa. En haluaisi loukata häntä ja ollaan oltu läheisiä jo liki 30 vuotta.
Kommentit (26)
5v lapseni uimakoulussa saattajat saavat seurata uintia altaan vierellä. Erästä oppilasta on aina saattamassa mummonsa, äitinsä, ehkä vuoden ikäinen veli. Varsinkin mummo kälättää jatkuvasti isoon ääneen, miten Piltti-Liisa nyt ui ja ai että kun on taitava, nauraa höröttää niin että halli raikuu ja VAU sitä ja tätä, taputtaa ja hurraa jokaiselle lapsen suoritukselle. Samalla kommentoi jatkuvasti pikkuveljelle, että katso nyt taitavaa siskoasi ja kohta sinäkin yms. Todella rasittava tapaus. Voi kuvitella, miten mummo hehkuttaa lasta myös uimakoulun ulkopuolella.
Meillä riittää puhuttavaa harrastuksista, arkisia asioita kuten ruuanlaitto & leipominen ja ajankohtaisista asioista. Miksi ette näistä juttele esim.
Joo on tosi rasittavaa ja varsinkn kun itse haluaisi puhua varsinkin muusta kuin lapsista.
Yksi kaveri teki monta lasta peräkkäin ennen kuin itse sain ensimmäisen ja ehti puhua kyllästymiseen asti että kun vauvavauvavauva ja vauva. Kun omani oli hiukan alle vuoden niin tämä kaveri puhui omasta nuorimmata lapsestaan että kun vauva sitä ja tärä ja tämä vauva oli lähes 3v!
Sanot kerran, että ei kiinnosta enää ja katso mihin se johtaa.
Montako eri tarinaa rustaat meille tänä iltana? Tyylisi huomaa aina.
Tommoset ihmiset on yleensä yksinkertaisia tyyppejä, joille äitiys on ainoa elämänsisältö.
Luulisi ettei niitä enää ole - ovat yleensä kotiäitejä. Jos ihminen käy edes töissä
elämässä on jotain suhteellisuutta väkisinkin.
En mäkään jaksa kuunnella.
Harva asia on yhtä tympeää kuunneltavaa kun joku joka kehuu jatkuvasti omaa lastaan.