Miten saada nukuttua kun alapää kutisee todella pahasti :(
En tiedä mistä kutina johtuu, huomenna lääkäriin. Hiivalääke ei tehonnut. Ihan hirveä kutina enkä pysty edes ajattelemaan mitään muuta. Onko mitään konsteja millä voi helpottaa kutinaa?
Kommentit (41)
Mulla paransi vuosia kestäneen lähes päivittäisen alapään kutinan lopulta se, kun söin pidemmän kuurin antihistamiinia, säännöllisesti 1/4 tabletti aamulla ja 1/4 illalla, sekä käytin alapään iholle Ceridal-ihoöljyä. Ja nimen omaan kutina oli ihoalueella, eikä limakalvoilla.
Yleensä kutina johtuu ihan vaan ihon kuivumisesta.
Osta intiimialueelle tarkoitettua kosteusvoidetta, se ei kirvele ja sopii muutenkin paremmin.
Itsellä sitä aina kotona, kuivuu talvella pahemmin kuten muukin iho.
Itse käytin kans joskus jatkuvasti hiivalääkkeitä, turhaan varmaan suurin osa kun hillitön kutina olikin vain ihon kuivumisesta johtuvaa.
Onko sulla diabeteslääkitys, saattaa aiheuttaa vastaavaa ongelmaa.
Mulla auttaa vähän kookosöljy kun sitä laittaa jos paikat ärtyneet ja se kun ei pidä alushousuja välillä vaan antaa paikkojen tuulettua. Eikä missään nimessä liikapesua ja ei mitään pesuaineita alakertaan. Sheivailut voi myös aiheuttaa kutinaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on lapsia, lastenlapsia tai muuten joku kontakti päiväkotiin, osta apteekista kihomatolääke Pyrvin. Madot tulee juuri nukkumaan menon aikaan munimaan ulos pepusta ja kiipeävät myös sinne alapään muihin paikkoihin. Suihkuttelu auttaa, koska se tahmea munien suojaerite kutiaa ja se lähtee pesussa. Madoista voi varmistua peilillä ja taskulampulla kun kutisee. Näyttävät hammaslangan pätkiltä.
No hyissssss
Automaattinen pyllynraapija-laite.
Ai että mua naurattaa, kun ap on ensin istuksinut kauralimassa, pyyhkinyt sen jälkeen etikkaseoksella ja viimeistellyt kokonaisuuden luonnonjugurtilla. Siinä tietää kokeilleensa.
Jonkun pitää tulla kutitteleemaan ja rapsuttelemaan siksi aikaa kun nukut.
Sokeri pois ruokavaliosta ja kuituja enemmän. Syötkö rasvattomia tuotteita niin nekin voi aiheuttaa hiivaa. Ihmisten elimistä reagoi erilailla. Liika peseminen pelkällä vedelläkin voi aiheuttaa hiivatulehdusta kun vesi kuivattaa eikä ihmistä ole luotu pesemään niin paljon kun nykyään pestään.
Sitten se toinen naiminen voi aiheuttaa bakteerikantaan koko ajan häiriöö. Minulla loppui se hiiva kierre vasta sitten kun ei alapäähäähän työnnetty enää mitään ja se puhdistui ajan kanssa kun ei sitä tarvinnut pestä jatkuvasti. Se jatkuva peseminen vei sen luonnollisen happokelmun joka altisti hiivalle.
Täällä taisi olla joskus keskustelu siitä että miten alapäätä voi nuorentaa tms... Jossain päin maailmaa kuulemma ampiaispesä alapäässä tekee ihmeitä. Gynet eivät missään tapauksessa suositelleet tätä mutta kai joku hullu tätäkin on kokeillut.... Maustamaton jogurtti voisi auttaa ap:ta ja Ceridal-öljy toimii oikeasti kuivuudesta johtuvaan kutinaan.
Siis tämä keskustelu:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2886575/gynekologit-varoittavat-uutuust…
Itse huomaan vehnän (ja gluteeniton ylipäätään) pois jättämisen vähentäneen kutinaa ja ilmeistä hoitamatonta hiivaa. Suolistovaivojen takia näitä muutoksia ruokavaliooni olen kuitenkin tehnyt.
Kortisoni, Ceridal ja antihistamiini