Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero kun lapset on pieniä

Vierailija
11.11.2021 |

Kaipaisin vertaistukea erotilanteeseen kun perheessä on pienet lapset.

Itselläni on 2v ja pieni vauva. Olen melko varma, että päätän lähteä suhteesta, mutta pelottaa se uusi tilanne. Ollaan oltu yhdessä opiskeluvuosista lähtien, 10 vuotta.

Mikä teillä oli eron syy? Miten selititte asian muille?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea parisuhdeterapiaa, lasten myötä elämä muuttuu niin paljon että vaatii työtä saada se toimimaan.

Vierailija
2/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi kiinni, että oli varpajaisissa lähtenyt jonkun naisen matkaan ja pettänyt. Tuttu laittoi viestiä kun olin vielä sairaalassa. Oikein mallikelpoinen mies siihen asti olevinaan.

Kodin sijaan lähdin sitten vauvan kanssa ensin vanhemmilleni ja sinne haettiin myös taapero ja meidän tavarat. Äitiysloma oli aikaa sulatella asiaa ja virallinen erokin siinä astua voimaan. Kun vauva oli 5kk niin muutin lasten kanssa omaan vuokrakämppään. Miestä en suostunut tapaamaan kuin aivan pakolliset. Asioin kirjallisesti/ lakimiehen / lastenvalvojan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti ja kiinni jäätyä muutti tämän rokkimimmin luo. Ei minulla ollut vaihtoehtoja.

Takaisin toki yritteli 1.5v myöhemmin, oli kuulemma ollut identiteettikriisi, mutta kasvanut henkisesti nyt ja valmis yrittämään uudelleen. :'D

Vierailija
4/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jäi kiinni, että oli varpajaisissa lähtenyt jonkun naisen matkaan ja pettänyt. Tuttu laittoi viestiä kun olin vielä sairaalassa. Oikein mallikelpoinen mies siihen asti olevinaan.

Kodin sijaan lähdin sitten vauvan kanssa ensin vanhemmilleni ja sinne haettiin myös taapero ja meidän tavarat. Äitiysloma oli aikaa sulatella asiaa ja virallinen erokin siinä astua voimaan. Kun vauva oli 5kk niin muutin lasten kanssa omaan vuokrakämppään. Miestä en suostunut tapaamaan kuin aivan pakolliset. Asioin kirjallisesti/ lakimiehen / lastenvalvojan kautta.

Tuttavalleni kävi juuri noin kuin sinulle. Ainoa ero, että kyse ei ollut varpajaisista.

Vaikea käsittää ehkä, mutta saivat liittonsa kuosiin ja ovat olleet aviossa jo noin 45 vuotta. (menivät nuorina naimisiin)

Vierailija
5/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ok, kun vaan hyväksyt että ei uutta parisuhdetta ainakaan kymmeneen vuoteen. Hyväksytkö?

Tätä nopeampi eteneminen on lapsen raiskaamista.

Vierailija
6/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies petti ja kiinni jäätyä muutti tämän rokkimimmin luo. Ei minulla ollut vaihtoehtoja.

Takaisin toki yritteli 1.5v myöhemmin, oli kuulemma ollut identiteettikriisi, mutta kasvanut henkisesti nyt ja valmis yrittämään uudelleen. :'D

Ja sinä otit takaisin. Onnea!

Vierailija
7/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli pieniä ja yhtäkkiä en vaan voinut sietää miestä enää silmissäni. Se paheni ja paheni. Hänen syömisäänet kammotti, haju, kaikki.. Mulla alkoi mennä järki kun jouduin elää saman katon alla vihaamani ihmisen kanssa. Oli pakko erota.

En vieläkään ymmärrä miten se mieli niin muuttui, mekin oltiin oltu pitkään yhdessä. En edes enää muistanut miksi olin hänestä ikinä edes pitänyt, ehkä elänyt jossain rakkaushuumassa 12 vuotta?

Vierailija
8/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpajaiset on sellainen tapahtuma, jonka jälkeen ei huudella. Uskomatonta että lähdet tuollaisen tutun juttuja kuuntelemaan. Ja sitten vielä heittäydyit hankalaksi lapsesi isälle... Huh huh...

Vierailija
9/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oli pieniä ja yhtäkkiä en vaan voinut sietää miestä enää silmissäni. Se paheni ja paheni. Hänen syömisäänet kammotti, haju, kaikki.. Mulla alkoi mennä järki kun jouduin elää saman katon alla vihaamani ihmisen kanssa. Oli pakko erota.

En vieläkään ymmärrä miten se mieli niin muuttui, mekin oltiin oltu pitkään yhdessä. En edes enää muistanut miksi olin hänestä ikinä edes pitänyt, ehkä elänyt jossain rakkaushuumassa 12 vuotta?

Etkö vieläkään häpeä perheen hajoittamista oman mieleiterveysongelmasi takia?

Vierailija
10/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä tuli niuhottava ja takakireä suorittaja 40-vuotiaana. Oikein sellainen ukon känttyrä. Valitsi uran perheen sijaan, ei siinä ilmapiirissä voinut elää ja hengittää. Ärähteli vauvallekin ja kiukutteli jos koti ei ollut tiptop kun olin äitiyslomalla.

Minä halusin onnellisen kodin, hän uuden auton, telkan, matkan, sijoituksia. Molemmat sai mitä halusi, mutta eri osoitteissa.

Vierailija
11/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi monet eroaa on se kun seksin määrä vähenee tai seksi jopa katoaa suhteesta joten parisuhde käy turhaksi.

Sitten haetaan se seksi muualta.

Vierailija
12/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä ei ollut isäksi, ahdistui vain koko kuviosta. Helpottui kun pääsi omaan kämppään. Erottiin, mutta vähän niin kuin seurusteltiin välillä. Nyt en edes tiedä mikä status. Lapsia tapaa vähän samaan tapaan kuin joku suht läheinen sukulainen. Puhuu kohteliaasti, mutta etäisesti.

Vierailija
13/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi monet eroaa on se kun seksin määrä vähenee tai seksi jopa katoaa suhteesta joten parisuhde käy turhaksi.

Sitten haetaan se seksi muualta.

Niin, kyllä nyt synnyttäessä pitäisi vähän piparia irrota tai muuten meen painaan random-Mirkkua baarista.

Vierailija
14/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen takia rikoit perheen? Pettäjämiehen jättämisen ymmärrän, koska luottamushan siinä menee. Silloinkin kannattaisi ehkä miettiä tarkkaan voiko tilannetta korjata. Mutta jos naama nyt vaan sattuu ärsyttämään, niin se ei ole hyvä syy rikkoa lasten perhettä. Mene itseesi ja terapiaan ja keskustele miehen kanssa, mutta älä tuollaisen takia riko perhettä.

Vierailija
15/19 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi dropata tunnelmaa, mutta suurin osa eron käynnistäjistä on naisia ja suurin osa eroon johtaneista pettäjistä on samaten naisia, noin tilastojen mukaan.Toki me tiedämme, että sika mies on tuossa taustalla, nainen ei voinut kerta kaikkiaan muuta kuin hajoittaa perheen.

Vierailija
16/19 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi dropata tunnelmaa, mutta suurin osa eron käynnistäjistä on naisia ja suurin osa eroon johtaneista pettäjistä on samaten naisia, noin tilastojen mukaan.Toki me tiedämme, että sika mies on tuossa taustalla, nainen ei voinut kerta kaikkiaan muuta kuin hajoittaa perheen.

Ensimmäinen väittämäsi on oikea.

Toinen ei. Se on mies, joka tilastollisesti pettää. Siitä syy siihen, että nainen hakee eroa.

Vierailija
17/19 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä miehessä ärsyttää? Jos ei ole mitään vakavaa, esim. väkivaltaa tai pettämistä, niin kannattaa odottaa kunnes nuorin on parivuotias. Pikkulapsiaika pistää kaikilla parisuhteen koetukselle muuttuneen elämäntilanteen takia ja moni eroaakin siinä vaiheessa. Kun lapset kasvaa niin siinä on enmmän aikaa sekä itselleen että parisuhteelle.

Ja huom, jos eroat ja olet lasten lähihoitaja niin ei elämäsi siitä helpotu vaan vaikeutuu, kun arjessa ei ole toista aikuista hoitamassa asioita.

Vierailija
18/19 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kunnon m i e s v i h a a tihkuva ketju!

Vierailija
19/19 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on suomalaiselle naiselle vain siittäjä, elättäjä ja mahdollistaja.