Kun muutit maalta Helsinkiin, kuinka kauan uutuuden viehätys kesti?
Moni tulee Helsinkiin/ pääkaupunkiseudulle opiskelemaan tai töihin. Aluksi on semmoinen hyvä uutuuden viehätys, kaupunkifiilis, paljon uutta koettavaa, ravintoloista löytyy miestä tai naista helposti. Kauan tämä hyvä pöhinä kesti ennenkuin realiteetit iskivät? Asuminen järjettömän hintaista, etäisyydet pitkät, ihmiset pinnallisia ja Se jokaikinen viikonloppu baarissa alkoi kyllästyttää. Itse voin sanoa että alku täällä oli hauskaa ja nyt haluaisi täältä jo pois..T. 5kk Herttoniemessä
Kommentit (40)
En muuttanut tänne maalta vaan toisesta kaupungista.
Mikä uutuudenviehätys? Eipä ole näkynyt lähemmäs kolmenkymmenen vuoden jälkeenkään. Sitä odotellessa.
Te, jotka ette tykkää, lähtekää pois!!!
Muutin Espooseen luonnon rauhaan omakotitaloon ja ikinä en muuta pois.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:10"]
Te, jotka ette tykkää, lähtekää pois!!!
[/quote]
No millä lähdet, kun työt on täällä eikä muualta päin saa... t. it-alan ihminen joka joutui muuttamaan H:kiin viitisen vuotta sitten, eikä tykkää
Minä en muuttanut mistään navetan takaa, vaan Tampereelta, eli kaupunkifiilis ei ollut minulle mitään uutta. Helsingissä olen viihtynyt jo yli kymmenen vuotta ja rakastan tätä kaupunkia! En halua asua missään muualla.
Kolmen kuukauden jälkeen olin kypsä ja puolen vuoden jälkeen muutin pois, paras päätös! Hirveää asiakaspalvelua, pinnallisia, teennäisiä ja varsinkin kateellisiä ihmisiä kuin missään muualla..Helsingissä on kiva käydä silloin tällöin, muttei siellä pysty asumaan! Kokeile jotain muuta paikkaa :)
Kolme vuotta ja edelleen rakastan kaupunkia. Muutin Tampereelta.
Voi täällä tehdä muutakin kuin ravata baarissa ja niitäkin on aika laidasta laitaan.
Asuminen on monesti yhtä kallista täällä kuin muissakin suomen "isoimmissa" kaupungeissa.
En tiedä millaisiin ihmisiin te olette tutustuneet, mutta itse olen löytänyt erittäin kultaisia ja ihania ihmisiä täältä. Jos meininki on paskaa, vaihda maisemaa. Mutta ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan.
Kai jos muutit Herttoniemeen! Eri asia jos olisit muuttanut keskustaan. Tuo on Helsingissä asumista, stadissa asuminen on ihan eri juttu. Suosittelen kokeilemaan.
Mä lähtisin täältä samantien jos ois töitä muuallakin. 1,5v asunut ja vitutuskäyrä vaan nousee.
En yt ihan maalla ole koskaan asunut, mutta ensimmäiset 6kk-1vuosi olivat minusta aika ankeaa aikaa Helsingissä. Nykyään en täältä pois halua - ainakaan nyt (yli 13 vuotta Helsingissä)
Jos noin paljon vituttaa kuin teitä monia, niin luulisi olevan aika miettiävaihtoehtoja. Miettikää nyt, tämä on teidän ainoa elämä. Jos on huono aviomies, kaikki sanoo, että eroa. Jos olet väärässä ammatissa, patistellaan hankkiutumaan oikeampaan työhön. Jos olet väärässä kaupungissa, etkö voisi vaihtaa alaa, oikeasti!?
1,5 vuotta. Nyt olen jo pois muuttanut.
Kahdeksan vuotta asunut ja pois en muuta, paitsi ehkä ulkomaille. Jos kärsii liian korkeista asumismenoista on siihen itse syyllinen, edullisiakin asumismuotoja löytyy, myös muualta kuin slummeista. En ole käynyt kertaakaan baarissa täällä asuessani, harrastanut kyllä olen kaiken sen edestä, mistä olen muualla asuessani jäänyt paitsi.
Pois saa lähteä valittamasta, ole hyvä.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:46"]Jos noin paljon vituttaa kuin teitä monia, niin luulisi olevan aika miettiävaihtoehtoja. Miettikää nyt, tämä on teidän ainoa elämä. Jos on huono aviomies, kaikki sanoo, että eroa. Jos olet väärässä ammatissa, patistellaan hankkiutumaan oikeampaan työhön. Jos olet väärässä kaupungissa, etkö voisi vaihtaa alaa, oikeasti!?
[/quote]
En, kun olen unelma ammatissa ja unelma miehen kanssa.
Mitä te horisette? Etäisyydet pitkiä?
Muutin äskettäin ulkomailta takaisin Helsinkiin, ja heti iski masennus. Tämä on pieni kyläpahanan, sää on aivan hirveä, ihmisten naamat norsunswidulla, eikä mitään erikoisempaa tekemistä keksi. Ajatus siitä, että lähtisi vaikka kävelylle jonnekin missä ei ole vähään aikaan käynyt on täysin vastenmielinen, Stadissa kaikki on koettu vuodessa eikä todellakaan tee mieli minnekään.
On lottovoitto saada työpaikka ulkomailta ja asua kunnon kaupungeissa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:46"]
Jos noin paljon vituttaa kuin teitä monia, niin luulisi olevan aika miettiävaihtoehtoja. Miettikää nyt, tämä on teidän ainoa elämä. Jos on huono aviomies, kaikki sanoo, että eroa. Jos olet väärässä ammatissa, patistellaan hankkiutumaan oikeampaan työhön. Jos olet väärässä kaupungissa, etkö voisi vaihtaa alaa, oikeasti!?
[/quote]
Niitä töitä ei kauheasti ole millään alalla tällä hetkellä. Eikä alan vaihto muutenkaan mikään noin simppeli juttu ole, ainakaan aikuisiällä.
No jos vietät joka viikonlopun baarissa, miten ajattelitkaan viihtyä. Täällä on tuhansia muita paikkoja joissa tapaa tuhansia ihmisiä. Mutta sinä olet niitä landelta tulleita jotka pysyvät visusti muiden samalta paikkakunnalta tulleiden kanssa. Ihan sama vaikka istuisitte siellä maalla baarissa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:46"]
[/quote]
Niitä töitä ei kauheasti ole millään alalla tällä hetkellä. Eikä alan vaihto muutenkaan mikään noin simppeli juttu ole, ainakaan aikuisiällä.
[/quote]
Seli seli ja lässyn lässyn. Jos on tahtoa, löytyy keinotkin.
9 vuotta eikä kyllästymistä näy.Asuminen on joo kallista, mutta mun mielestä kaikki ei ole kaukana. Päinvastoin. Ihana, kun ei tarvi olla omasta autosta riippuvainen ja voi liikkua julkisilla tai pyörällä joka paikkaan.
Baareissa en ole koskaan rampannutkaan joka viikonloppu eli se ei ole ollut mulle mikään Helsinki-juttu. Taidenäyttelyissä, keikoilla, baletissa, teatterissa jne. ramppaan kyllä senkin edestä.