Gluteenittomat-mitä leipää syötte,
Kommentit (10)
En syö leipää. Joskus harvoin teen siemenleivän tai syön riisikakkuja.
Jos en jaksa itse tehdä sämpylöitä, ostan gluteenittomia näkkileipiä. Kahviloissa käydessäni tilaan täytetyn sämpylän tai voileivän. Fazerilla saa aivan ihanat täytetyt leivät, kun saa itse valita lisukkeet. Nam.
Harvemmin tulee syötyä leipää. Ehkä kerran tai kahdesti vuodessa tulee leivottua.
Täällä kans näkkileivän nakertaja. Myös riisikakkuja menee. Eniten nykyään kyllä syön gluteenitonta pikapuuroa, se on mun leivän korvike.
Harvemmin syön leipää, mutta teen sen aina itse myös näkkileivän.
Täälläkään ei leipää syödä kun noin 2krt/vuosi mutta kun leipää syön ostan pakastealtaasta provenan kauraporkkana sämpylöitä
Riisikakkua ja teen itse teeleipää: tattarihiutaleita, tattarijauhoja, esim. auringonkukansiemeniä, suolaa, leivinjauhetta, porkkanaraastetta, piimää ja öljyä
Aikaisemmin leivoin itse, mutta nykyään ostan leivän silloin kun syön leipää. Ne Pirkan kaupoissa paistettavat leivät on paljon parempia kuin itse tekemäni, varsinkin saaristolaisleipä on ihanaa.
En ole gluteeniton mutta en syö ohraa, vehnää enkä ruista. Syön aamulla kaurapuuroa ja muuten itse tekemääni siemen-näkkileipää, pysyy turvotus poissa.
Sopivaa ei löydy, joten leivon itse omalla reseptillä. Teen paahtoleipää ja perunarieskaa.