Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana, mitä tukia voin saada jos olen työtön? :(

Vierailija
28.01.2015 |

Raskaus on vasta aluillaan ja olen työtön. Mieheni onneksi on töissä. Mitä tukia saan vai saanko mitään? Ja mitä sitten kun vauva on syntynyt en todellakaan aiokonut viedä 3 kk vauvaa päiväkotiin? Jos äityisloma kestää niin vähän aikaa. :/ Eikö lapsen kanssa pysty olemaan kotona vaikka sinne 2-3 vuotiaaksi asti? Että saa jostain edes rahaa. :/ Ja en voi nyt enää varmaan hakea töitä kun kukaan ei ottais mua jos olen raskaana kerta. Sanonko työkkärissä sitten että olen raskaana? Ja eihän he voi tehdä ls-ilmotusta että olen raskaana ja työtön. :( Oon vähä huolissani tästä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voi olla noin avuton :D onko sun koneessa Google?

Vierailija
2/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kannattanut käyttää ehkäisyä kun noin pihalla asioista olet.ei vissiin tullut mieleen vaikka olisi pitänyt kyllä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääliö, saat ihan samat tuet kuin muutkin työttömät siihen asti, että jäät äitiyslomalle. Töitä sun pitää hakea siihen asti, että jäät äitiyslomalle, mutta kuten sanoit, kukaan tuskin palkkaa sinua. Kelasta saat äitiyspäivärahan ja sen jälkeen vanhempainrahaa, kunnes lapsi noin 10kk vanha. Sitten kotihoidontuki. Ei se raskaana oleminen vaikuta sun työttömyyteen eikä työttömyys Kelan lapsiperhe-etuuksiin. Jos olisit töissä, niin saisit vaan vähän paremmat rahat, kun ne tuet on tulosidonnaisia ja usein äitiysloman ajalta saa normaalin palkan. Ja minkä helkatin takia sä luulet, että ne tekee susta lastensuojeluilmoituksen? Ei kai se työttömyys nyt niin iso synti ole?

Vierailija
4/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia olet saanut ennen raskautumistasi?

Vierailija
5/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jotain tukea löytyy. Äkäsiä ämmiä palsta taas täynnä. Se ei kaunista.

Vierailija
6/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea jos olet työtön työnhakija -> äitiyspäivärahaa n. raskausviikolta 34 - jolloin äitiyloma alkaa eikä sinun tarvitse enää olla työnhakija >

Lapsen ollessa parin kuukauden ikäinen, äitiyspäiväraha muuttuu vanhempainpäivärahaksi joka voidaan maksaa kummalle vanhemmalle tahansa. 

Ja tuota maksetaan siihen asti että lapsi on n. 9 -10kk. Tuon jälkeen voi jäädä kotihoidontuelle joka on säälittävän pieni, n. 300€/ kk, kenellä on mahdollisuus jäädä noin pienen tuen varaan. Osalla paikkakunnista maksetaan erikseen vielä tuon päälle kuntalisää, n. 100 - 200€ / kk. Selvitä omasta kunnasta maksetaanko teillä. Noita maksetaan siihen saakka että lapsi on 3.v

Vierailija
7/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänä saa äitiyspäivärahaa niiden työttömyystulojen mukaan, mikä on isompi kuin jos olisi opiskelija ja sse laskettaisiin niistä opintotuista se äitiysraha

Vierailija
8/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tehdä lapsi jos olet työtön? Itse ainakin haluan taloudellisen tilanteeni olevan kunnossa ennekuin rupean lapsienteko hommiin.

Vierailija
9/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa moukkamaisen vihaisia vastauksia. Monimutkaisia noi jutut on, kuka hullu niistä tietää ellei satu olemaan ahne tukien kerääjä. Kaikki ei laskelmoi kieli pitkällä mistä saa revittyä veronmaksajan rahaa eniten ja millä tavalla. Tsemppiä ap! 

Vierailija
10/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat saada paremmat tuet kuin työssäkäyvä, krhmsossupummikrhm.

Soitappa Kellaan nii rupiaa selviämään asiat. Kuin avuttomia voi ihmiset olla... Totta kai yhteiskunta nyt kääntää selän sinulle, etkä tule saamaan kuin 3kk äitiysavustusta (jos sitäkään) ja lapsesi joutuu heti synnäriltä tarhaan.

Vierailija
11/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:23"]

Monimutkaisia noi jutut on, kuka hullu niistä tietää ellei satu olemaan ahne tukien kerääjä. 

[/quote]

Monimutkaisia? Ajatteles, on paljon ihmisiä, jotka tietävät noista asioista, vaikka ei olisi ikinä päivääkään ollut työttömänä... Oikeasti aikuisen pitää osata ottaa selvää asioista, etenkin jos tarvitsee saada tietoa. Av:lta saa toki joskus faktaa, mutta en ikinä luottaisi täältä saatuihin informaatioihin ihan sokeasti, kun kerran netin äärellä ollaan.

Vierailija
12/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:26"]

Taidat saada paremmat tuet kuin työssäkäyvä, krhmsossupummikrhm.

Soitappa Kellaan nii rupiaa selviämään asiat. Kuin avuttomia voi ihmiset olla... Totta kai yhteiskunta nyt kääntää selän sinulle, etkä tule saamaan kuin 3kk äitiysavustusta (jos sitäkään) ja lapsesi joutuu heti synnäriltä tarhaan.

[/quote]

Senkö takia siellä on aina linjat tukossa, kun ihmiset ei osaa nettisivuilta katsoa näinkin yksinkertaisia asioita?

Vierailija
13/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Ollaanpas sitä aina niin ilkeitä täällä av-palstoilla ! Ei ihmekään kun on noita koulukiusaajia maailmat täynnä.

Vierailija
14/18 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytukia voi saada terveyskeskuksesta lainaan. Toki omankin voi ostaa.
Kirjatukia voi löytyä esim. jonkun koululuokan myyjäisistä. Potenssituki on sitten parempi tilata mittojen mukaan, sillä 1sizefitall ei pidä paikkaansa.
Pääntueksi suosittelen semmoista puhallettavaa tyynyä, joita saa halvalla hyvinvarustetuilta miehil...huoltoasemilta.

Vierailija
15/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjun viimesestä kommentista on muutama vuosi aikaa.. mutta herranenaika ku osaatte ihmiset olla ilkeitä! "Mitä järkeä tehdä lapsi, jos olet työtön" ??!! Siis oikeesti. Jos nyt tarkkoja ollaan koskaan ei ole hyvä aika lapselle, koska aina jotain puuttuu mikä ei takaa "täydellistä" elämää lapselle. Tyttö/nainen, joka odottaa ekaa lastaan, miettii varmasti IHAN KAIKKEA miten minkäkin kanssa tulee toimia ja joutuu painimaan asioiden kanssa, mitä ei ole ennen joutunut käsittelemään. Ja kyllä varmasti painaa työttömyys ja raha-asiat,mutta se ei tarkota että olisi jotenki vähemmän rakastava vanhempi. Ja mitä he*vetin väliä on mitä kautta sinä tiedon hankit. Onko se kelaan soittamalla yms. Pääasia on ettei usko kirkkainsilmin MIHINKÄÄN näillä palstoilla kirjoitettuun, vaan käyttää sitä ennen paljonkin käytettyä maalaisjärkeä, mitä valitettavasti ei ole enää kuin harvalla. Tiedottomuus ja taloudellinen elämäntilanne (elää toimeentulotuella yms tuilla) ei ole mikään syy tehdä aborttia. Ai kun pistää vihaksi nämä inhottavat ihmiset! Minä olen itse raskaana viikola 15 ja arvaatkaa mitä, olen myös työtön. Ja mulla ei pelota enää yhtää taloudenasiat. Alkuun mietin ja ressasin, mutta enää en suostu siihen. Mielummin keskityn voimaan hyvin ja nauttimaan tästä ensimmäisestä raskaudesta. Olen sitä mieltä, että kaikki menee varmasti hyvin nyt ja raskauden jälkeen ja tulen saamaan tuet kelasta niinkuin muutkin. Vauvan tulo on iso asia ja se muuttaa koko elämän.

Ethän voi mistään mitään tietää ellet kysy ja ellei sulle OSATA vastata. Kyllä saa moni näistä vastaajista hävetä ja mennä itseensä. Elämäntehtävänä on vain arvostella ja aiheuttaa pahaa oloa. Ääh nyt hoksasin, olenkin vauva.fi sivustolla, ilkeyden kotipesä.

Vierailija
16/18 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan menettänyt elämänhalusi niin lopullisesti, että löydät enää yhden syyn elää?

Vierailija
17/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nuita somaleja ja muita mamujakaan näköjään haittaa pätkääkään työttömyys kun vauvoja tekevät minkä kerkiävät. Eikä kukaan syyllistä tai osota sormella, miettikääs!

Parempi vaan että suomalaisetkin tekee ihan samoin eli hommaa vauvoja (kun meillä on tämä väestön ikääntyminenkin niin lapsen teko on milteipä kansalaisvelvollisuus) vaikka olisikin työttömänä. Kyllähän niitä töitä kerkii hakea sitten kun tilanne taas sallii!

Itselläkin tilanne että työnhaussa ja haastatteluissa ramppaan jotta voisin äitiyslomaan asti olla töissä. Mies elättää perheen muuten. Kyllä me selvitään!

Vierailija
18/18 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää olla kaikesta jtn.. onko sulla google lässylää.. jos toinen kysyy nii antaa kysyyy .. onko sulla muuta tekemistä ittel?