Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaan Jokiniemi

Vierailija
28.01.2015 |

Onko täällä ketään Jokiniemessä asuvia? Tai muita kellä olisi kokemuksia siitä asuinalueena? Onko rauhallista?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:05"]Varo Tikkurilassa narkomaanien ruiskunvaihtopisteen ohi kulkiessasi! :( [/quote] Missä se siellä on?

[/quote]

Kielotiellä oli ainakin ennen. Huomaat liepeillä pyörivästä porukasta.

Vierailija
62/63 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa tietää Jokiniemen Hoas-kämpistä, niin kerron oman kokemukseni. Akanapolulla olen itse asunut "kaksiossa yhdelle", johon muutin Kumpulan VAK1:sta.  Mentaliteetti tuntuu Jokiniemen alueella olevan, että oma napa ensin, eikä naapureiden hyvinvointia ajatella lainkaan. Ei tervehditä, ei välitetä pesutuvan säännöistä, möykätään iltamyöhään sisäpihalla (kaikuu joka kämppään vaikka ikkunat kiinni), roskislajittelu on yhtä kuin ei mitään, kuntosalissa luukutetaan jotain nupit kaakossa ja kolkutaan painojen kanssa. Seinät, lattiat, katot on paperia. Kaikki kuuluu. Itseä rassaa yläkerrassa joku hiippari, joka marssii tauotta kämpässään yön ja aamuyön tunnit. Jos jollekin mainitsee mistä tahansa (kuntosali, naapurit, pesutupa yms.) puutteesta tai häiriöstä, ei millään ole mitään merkitystä. Liekö johtuu kulttuurieroista (tosiaan paljon ei-kantasuomalaisia) tai sitten vain vantaalaisuudesta tai sitten opiskelija-aineksesta, joka ei ole pääsääntöisesti Helsingin yliopistossa opiskelevaa. En olisi tänne muuttanut, mutta muuta vaihtoehtoa ei ollut tarjolla, kun en halunnut enää kämppisasumista harrastaa. Eli  perusopiskelijaelämää viettävälle varmaan ihan ok, omaa rauhaa tarvitsevalle muistilista: hanki korvatulpat, stressinsietokykyä ja öykkärimäistä asennetta niin sitten sopeutuu joukkoon.

Muuten alueen luonto on miellyttävää. Palvelut Tikkurilassa ja ylipäätään melko kaukana. Yhteydet kuitenkin ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Jokiniemessä Hoasin asunnossa. Ehdoton plussa on edullisuus, ihan kohtalainen sijainti, se että luonto on lähellä ja että asunto on sisältä ok kunnossa. Negatiivisia puolia ovat todella ohuet seinät ja lattiat, Suomen varmaan ankein asuinalue ulkoa katsottuna, autopaikkojen vähäinen määrä, roskisalueiden törkeä kunto ja ehkä yleisesti ottaen asukkaiden välinpitämättömyys juurikin siisteyteen ja naapureiden huomioon ottamisen suhteen.

Olen asunut tässä nyt jo muutaman vuoden ja en tiedä johtuuko se siitä että olen itse ”aikuistunut”, mutta tuntuu että alue on muuttunut törkyisemmäksi ja epämiellyttävämmäksi oman asumiseni aikana. Täällä tuntuu asuvan vähän kaikkialta ja kaikista lähtökohdista ja kaikista ikäryhmistä tulevia ihmisiä. Ja niin kuin joku sanoikin niin varmaan suhteellisen vähän täällä on mitään yliopisto-opiskelijoita. Joskus tuntuu siltä että suuri osa ei ole opiskelijoita ollenkaan, mutta se on tosiaan vaan minun tunne. Mutta, vuokran todella alhaisen määrän takia yritän kärsiä täällä vielä ainakin kesään asti jonka jälkeen toivon että pääsen asumaan vähän siistimpään paikkaan.