Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystäväni on tälläinen?

05.07.2022 |

On todella huono kuuntelemaan, vaikka esittää että kuuntelisi mutta huomaan ettei hän aina kuuntele. Kokoajan hänen tarvitsee tehdä jotain, joko puhua tai näperrellä kynää yms. Tärisyttää kokoajan jalkaansa ja kun pyydän häntä lopettamaan pyytää aina anteeksi ja lopettaa hetkeksi aikaa, mutta jatkaa huomaamattaan sitä uudestaan. Huomaan ettei hän pysty tunneilla kunnolla seuraamaan opetusta ja on siksi pihalla kokoajan ja kopioi tehtävät ja muistiinpanot minulta. Hän on kertonut välillä tunneilla, ett häntä ärsyttää erillaiset äänet mitä en itse ole edes huomannut. Lisäksi ei melkein koskaan jaksa/muista tehdä läksyjä, puolet koulukirjoista puuttuu mitä piti olla minäkin päivänä. Ihmetyttää miksi hän on aina jokapaikasta noin tunnin aikaiseen. Ei ole koskaan myöhässä mistään, vaikka ei osaa katsoa aina oikein kelloa. Lisäksi unohtaa ilmansuunnat, oikean ja vasemman, ei osaa kuukausia eikä aakkosia aina oikein. En ymmärrä. Hän häiriköi tunteja kun hölpöttää vieressäni kun yritän kuunnella opettajaa. Ihmettelen miten ei ole vielä ainakaan hänen kertomansa perusteella saanut häiriökäytösmerkintöjä. Lisäksi saattaa tunneilla saada vaikka kaksoistunninaikana yhden tehtävän tehtyä. Voiko joku selittää miksi, en uskalla kysyä suoraan...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen

2/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaltainen_nousisi kirjoitti:

Nuuhkaise pyllyä.

Enpä taida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä on joku keskittymishäiriö?

4/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran hyvä ystävä kuitnekin että tiedän sen ettei ainakaan ole diagnosoitu, uskotko muka siihen oikeasti?

Vierailija
5/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää on?

6/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää on?

Olen yläasteella ja kaverini myös. Kui?

Vierailija
7/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm tytöiltä (jos siis kyseessä tyttö) jää helposti keskittymishäiriöt diagnosoimatta.

Jokatapauksessa, hän mainitsi että äänet häiritsevät. Eli selkeästi on tarkkakorvainen, ja stressaantuu asioista joita sinä et edes huomaa.

Minun äitilläkin menee vasen ja oikea aina sekaisin, eli sekään ei ole aivan harvinaista...

Ehdottaisin, jos on tosiaan hyvä ystävä, että puhut tälle ja ehdotat että menee kertomaan asiasta terveydenhoitajalle, kuraattorille...kelle nyt vaan, joka hoitaa tälläisiä asioita.

Harmittaako ystävääsi, että hänellä on niin paljon vaikeuksia? Vaikuttaako siltä, että kyseessä olisi vain tyhjä laiskuus?

Vierailija
8/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää on?

Olette yläasteella? Nyt on heinäkuu ja koulu on kiinni.

Vierailija
9/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä kirjoitat tänne?Kuule suomi 24 keskustelut löytyy ihan eri ikä ryhmille omat palstat.Ystäväsi on herkkä.Tressi paina häntäkin koko hempsutin korona aika mikä oli.Hyvin tarkaileva olet edessäsi olevan ihmiseen,sekin outoa? Jos tuijotat tarkkailet häntä,hän pelkää sinua niin minäkin pelkäisin .Jättäisin kaltaisesi tarkkailian taakseni!

10/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää on?

Niin voikai sitä ny kysyä täällä?

11/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä kirjoitat tänne?Kuule suomi 24 keskustelut löytyy ihan eri ikä ryhmille omat palstat.Ystäväsi on herkkä.Tressi paina häntäkin koko hempsutin korona aika mikä oli.Hyvin tarkaileva olet edessäsi olevan ihmiseen,sekin outoa? Jos tuijotat tarkkailet häntä,hän pelkää sinua niin minäkin pelkäisin .Jättäisin kaltaisesi tarkkailian taakseni!

Istumme vierekkäin pulpetit yhdessä ainakin meidän koulussa näin tapana että pareittain istutaan.

Vierailija
12/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5-kymppinen kaveri joka unohtelee oikean ja vasemman, sai silti ajokortin, luuli vielä muutama vuosi sitten että viikko alkaa sunnuntaista, sanoo röngten jne. Mutta hyvin on silti pärjännyt, kunhan malttoi opiskella pariin kertaan keskeytetyt opinnot loppuun.

13/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm tytöiltä (jos siis kyseessä tyttö) jää helposti keskittymishäiriöt diagnosoimatta.

Jokatapauksessa, hän mainitsi että äänet häiritsevät. Eli selkeästi on tarkkakorvainen, ja stressaantuu asioista joita sinä et edes huomaa.

Minun äitilläkin menee vasen ja oikea aina sekaisin, eli sekään ei ole aivan harvinaista...

Ehdottaisin, jos on tosiaan hyvä ystävä, että puhut tälle ja ehdotat että menee kertomaan asiasta terveydenhoitajalle, kuraattorille...kelle nyt vaan, joka hoitaa tälläisiä asioita.

Harmittaako ystävääsi, että hänellä on niin paljon vaikeuksia? Vaikuttaako siltä, että kyseessä olisi vain tyhjä laiskuus?

Laiskuutta se ei ole, hän yrittää kyllä parhaansa ja tiedän, että joutuu tekemään paljon töitä numeroidensa vuoksi. Olen huomannut ettei tykkää kertoa koenumeroitaan edes välttämättä minulle, koska kokee varmasti olevansa vain huonompi ja tyhmempi jota ei todellakaan mielestäni ole. En vain joudu tekemään niin plajoa töitö hyvien numeroiden eteen kuin hän.

14/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla pihkassa siihen kaveriisi.

En ole lesbo, vaan hetero

Vierailija
15/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein hän juo energiajuomia?

Kuulostaa minulta, kun minulla on kofeiiniyliannostus.

16/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein hän juo energiajuomia?

Kuulostaa minulta, kun minulla on kofeiiniyliannostus.

Tästä olemmekin jutelleet koska minua energia juomat piristää ja häntä VÄSYTTÄÄ, en ymmärrä. Kertoi ettei siksi enään juo mielellään kofeiinipitousia juotavia koska tulee niin väsynyt olo kofeiinista...

Vierailija
17/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää on?

Kuka normaali alkaa keskellä kesälomaa muistelemaan jotain koulutunteja ja oppikirjan tehtäviä? Nauttisit lomasta ja hankkisit uusia ystäviä jos et tuota keskittymishäiriöpotilasta kestä.

18/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää on?

Kuka normaali alkaa keskellä kesälomaa muistelemaan jotain koulutunteja ja oppikirjan tehtäviä? Nauttisit lomasta ja hankkisit uusia ystäviä jos et tuota keskittymishäiriöpotilasta kestä.

En halua siksi hylätä häntä, on reilu ja ihana ystävä. Hän on tosiystävä. Joillekkin asioille hän ei vaan jostain syystä ilmeisesti voi mitään, koska huomaan ettei tee tahallaan.

19/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää on?

Tulimieleen siitä kun eilen näin häntä.

Vierailija
20/36 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimörkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran hyvä ystävä kuitnekin että tiedän sen ettei ainakaan ole diagnosoitu, uskotko muka siihen oikeasti?

Onhan niitä eri asteisia. Osa diagnosoidaan, osa ei.

Itse ainakin tunnistan tuon itsessäni, että mun on tosi vaikea kuunnella, ilman että just piirtelisin jotain tai räpläisin kynää tms. En tiedä mistä se johtuu.

Yritä olla hänelle avuksi ja puhu asiasi vähän ripeämmin, jos hän siis on ystäväsi. Teille voisi olla myös hyvä idea tavata kävelyn merkeissä. Se tekisi kuuntelemisen helpommaksi.