Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikokit, tulisiko tällaisesta hyvää?

Vierailija
28.01.2015 |

Olen sitkeästi yrittänyt opetella laittamaan kotiruokaa ns oikeista raaka-aineista, mutta olen opettelussa vasta alussa. Olen mielessäni pyöritellyt tällaista pataruokaa. Olisitteko kilttejä ja kommentoisitte niin risut kuin ruusut.

Mulla on iso boksi HK:n naudanpaistipaloja, siis noin 4x4 cm kokoisia. Jos kierittäisin ne vehnäjauhossa ja paistaisin pannulla ruskeiksi ja pataan. Sitten mulla on reilusti porkkanaa, mukulaselleriä ja sipulia. Freesaisin nekin pannulla ja pataan. Pataan laittaisin suolaa, pippureita, laakerinlehden ja ehkä valkosipulia (onko hyvä ajatus?). Sitten hauduttaisin kannen alla pitkään. Mutta tuleeko tuosta kuivaa ja mistä saisin lientä ruokaani jos tarvitaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain nestettä tarvitsee mielestäni. Itse laittaisin punaviiniä ja vähän lihalientä

Vierailija
2/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne vehnäjauhot pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vettä ja loraus punkkua

Vierailija
4/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että valkosipulin kynnet kannattaa laittaa pataan kokonaisina kuorineen ja sitten lautasella puristaa haarukalla kuoresta, niistä tulee iihanan makeita ja pehmeitä.

Vierailija
5/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä jauhottaa lihat ennen paistamista, ne suurustaa sitten lientä vähän

Vierailija
6/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, lientä siis. Jospa kokeilin "pestä pannun" vedellä lihojen paiston jälkeen, siitä tulisi vähäsen jotain lihaliemen tapaista. Punaviiniä ei ole mutta kävisikä tomaattimurska.

Ja ihana toi valkosipulivinkki :)

Kiitos kaikille!

ap

Vierailija
7/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haudutat pitkään, ei tarvita ruskistamisia eikä freesaamisia.

Lihat ja mausteet (ja kasvikset) pataan, vettä niin että melkein peittyvät, haudutusta kunnes liha on niin mureaa että hajoaa kun haarukalla tökkäisee.

Vierailija
8/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsit et tuli nälkä. Tätä meille!

Vierailija
9/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee karjalanpaisti ohjeella jotka löytyy googlesta, mutta käytä juureksia. Siellä on muutamia ohjeita ilman juureksia. Pitkä haudutus 150 asteisessa uunissa 3 - 6 tuntia, mitä pidempään sitä parempaa tulee, tarkista välillä nesteenmäärä ja liemenmaku.

Hitaasti hyvä tulee.

Vierailija
10/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda toi vehnäjauho kanoista!! Ja ehdottomasti valkosipulia, vettä ja loraus valkoviiniä jos löytyy?

Vierailija
11/11 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanoista? Ap on tekemässä pataansa naudanpaistipaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän