Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4482)

Vierailija
941/4482 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttivat Sodankylään, niin paikallisessa lehdessä oli juttu tästä perheestä. Vaikuttivat tavalliselta, kaikinpuolin, mukavalta perheeltä, joka haluaa kokea jotain uutta. Siitä hetkestä onkin sitten kaikki muuttunut.

Vierailija
942/4482 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä erossa on mennyt täysin eri lailla kun suunnitteli?

Olisiko suunnitellut perheen viettävän yhdessä aikaa enemmän mutta papa ei olekaan halunnut tanssia hänen pillinsä mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/4482 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Inari olisi minun äitini niin lähtisin myös etelään lukioon

Vierailija
944/4482 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettiinko tunnetaitokursilla mitään toinen ihmisen tunteista ja niiden huomioimisesta? Vaikka esim somesuraajien? Jos seuraajien mielestä seksielämällä retostelu on lähinnä naurettavaa niin faktahan on, että he ovat väärässä.

Vierailija
945/4482 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti noita juttuja. Kova on tarve jakaa yksityisasiat someen. 

Vierailija
946/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on häpeää, jos et jaa seksikokemuksiasi tuhansille ihmisille:D en kestä näitä ihmisiä

Vierailija
947/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua jakaa yksityisasioitani somessa enkä muutenkaan vieraille ihmisille. Olen siis väärässä. Mikä hiton viidenkympin villitys tuolle on iskenyt????

Vierailija
948/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on piinkova uranainen ja business-ihminen. 

Hänellä on varmasti mennyt hermot, kun Inari vetää huolella rakennetun imagon ja uran vessasta alas, heittää lasten isän pois ja huutelee kaikki asiat pitkin mantuja. Julkisuutta pitää hallita jos on julkkis. 

Vierailija
949/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo.

Vierailija
950/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vastapuoli samaa mieltä heidän seksielämän julkisuudesta? Eikö enää muuta keksi, onko jotenkin someriippuvainen kun kaikki pitää jakaa

Vierailija
951/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassako tämä kehuu seksielämäänsä. Minulla ei ole instaa, enkä jaksa tämän takia kirjautua

Vierailija
952/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hehkuu koska on seksuaalista kanssakäymistä? Ja se pitää jakaa ihmisille? En käsitä. Eikö seksin harrastaminen nyt ole aika yksityinen asia? Ihminen voi kasvoiltaa hehkua vaikka ulkoilun tai minkä muun asian takia tahansa. Ei jestasa.

Vierailija
953/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä puolisona ei tuntuisi mukavalta

Vierailija
954/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertos nyt keneltä on saanut?

Vierailija
955/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä jaarittelua taas. 

Vierailija
956/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa syyllistämistä taas exän suuntaan 

Vierailija
957/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lähdössä?

Vierailija
958/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
959/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on häpeää, jos et jaa seksikokemuksiasi tuhansille ihmisille:D en kestä näitä ihmisiä

Se mitä et jaa somessa niin sitä ei ole tapahtunut

Vierailija
960/4482 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lähdössä?

Sanoi harkitsevansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän