Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4882)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan videossa sanoo sen...
Eihän sano. Ainoa mies jonka nimen sanoo, on Heikki. Kuka ei ole Inarin mies.
Vierailija kirjoitti:
Villeltä kuulosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sano. Ainoa mies jonka nimen sanoo, on Heikki. Kuka ei ole Inarin mies.
Kyllä se ihan ville sanoo eikä heikki
Vartija pyörii kuvissa sinisessä puvuntakissa
Aika ankeat julkkarit ö-luokan julkkiksineen. Eipä sillä, että itse saisin koskaan kirjaa julkaistua enkä julkkareita järkyttyä.
Voi myötähäpeä, mikä kirja. Yksinkertaisin sanoin ja lausein kuvattu omia fantasioita ja ympärille höpinää äidistä ja alkoholismista säälipisteitä keräämään. Epäuskottavuus ja erään tietyn genren videoiden naisille luomat paineet senkun vahvistuu naisen vapauttamista hehkuttavan Inarin kirjassa.
Ensinnäkin onko toi suusxxxi ihan vakio, kun jokaisessa kirjan kuvauksessa se on ihan yhtä normiksi kuvattu kuin vaatteiden poisottaminen? Jokainen Tinderissä tavattu mies on taidoiltaan tämän osa-alueen jumala myös, tietenkin. Sitten päähenkilö saa jokaisen tuntemattoman tyypin kanssa o:n, mikä on hyvin epätodennäköistä, kun se on naisille vaikeaa tutuissakin suhteissa. B-osastokuvaus on just kuin miesten unelmaa: ex tempore vaan! NIIN epäuskottavaa.
Myöskään terapeutit ei toimi noin että pitävät yksinäisiä monologeja asiakkaalleen ja psykologisoivat heitä. En tiedä kellä Inari on käynyt, varmaan joku itseoppinut life coach.
Miehille se, että ole pidempi, just sopivan suuteluetäisyyden mittainen, muuten oot niin turn off. Naisilla on oikeus nautintoon ja vapauteen! Näin sanoo täydellinen rva Fernandez
Vierailija kirjoitti:
Samoin katsoin aluksi, mutta ei ole sinitakki vaan vaaleanharmaapukuinen herra, joka kuvaa naisten tanssia puhelimella ja virnistää Inarille, kun naiset laulavat Vois rakastaa Villeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin katsoin aluksi, mutta ei ole sinitakki vaan vaaleanharmaapukuinen herra, joka kuvaa naisten tanssia puhelimella ja virnistää Inarille, kun naiset laulavat Vois rakastaa Villeä.
Samaa miestä varmaankin tarkoitetaan. Katsoin takin vaaleansiniseksi
Vähän tuntuu tuo harmaapukuinen herra olevan hukassa noissa juhlissa.
Minusta on surullista kun naiset eivät ymmärrä että PARHAAT miehet eivät arvosta meikattuja, tekoripsillä , töröhuulilla yms. lisäkkeillä olevia paljastaviin vaatteisiin pukeutuneita naisia. He arvostavat luonnonkauneutta ja kauniisiin, mutta mukaviin vaatteisiin pukeutuvia. Naisen seksuaalisuus tulee sisältäpäin. Siihen ei tarvita mitään ulkonäön muuttamista. Se näkyy eleissä ja kehonkielessä.
Meikkaaminen on lisäksi epäekologista, eikä iho edes pidä meikistä. Ne rahat voisi käyttää hyväntekeväisyyteen. Luulisi, että se tuottaisi enemmän hyvää mieltä.
Toinen asia joka itseäni mietityttää on naisten alusvaatteet. Onko kaikkien esim. stringien käyttäjien mielestä ne kaikista mukavimmat alushousut? Miksi naisen pitäisi näyttää jotkin vaatteet päällä seksikkäältä. Itse ainakin haluan näyttää kaikista seksikkäimmiltäni alasti. Minulle on aivan sama millaiset alusvaatteet kumppanillani on, koska kuitenkin ne riisutaan. Se voi olla ihan yhtä ihana hetki, oli alusvaatteet minkälaiset hyvänsä. Miestä ei kiihota ne vaatteet vaan se mitä alla on. "Sexyt" alusvaatteet on hyvä markkina. Kyllä paras mies on sellainen joka arvostaa naisen mukavuutta.
Minulle on aivan täysin ok jos haluaa meikata yms. Mutta ihmettelen mikä tarve sellaiseen on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on surullista kun naiset eivät ymmärrä että PARHAAT miehet eivät arvosta meikattuja, tekoripsillä , töröhuulilla yms. lisäkkeillä olevia paljastaviin vaatteisiin pukeutuneita naisia. He arvostavat luonnonkauneutta ja kauniisiin, mutta mukaviin vaatteisiin pukeutuvia. Naisen seksuaalisuus tulee sisältäpäin. Siihen ei tarvita mitään ulkonäön muuttamista. Se näkyy eleissä ja kehonkielessä.
Meikkaaminen on lisäksi epäekologista, eikä iho edes pidä meikistä. Ne rahat voisi käyttää hyväntekeväisyyteen. Luulisi, että se tuottaisi enemmän hyvää mieltä.
Toinen asia joka itseäni mietityttää on naisten alusvaatteet. Onko kaikkien esim. stringien käyttäjien mielestä ne kaikista mukavimmat alushousut? Miksi naisen pitäisi näyttää jotkin vaatteet päällä seksikkäältä. Itse ainakin haluan näyttää kaikista seksikkäimmiltäni alasti. Minulle on aivan sama millaiset alusvaatteet kumppanillani on, koska kuitenkin ne riis
Et ymmärrä mikä tarve on meikata? Etkö yritä itse näyttää mahdollisimman hyvältä? Kyllä ainakin itse haluan olla huoliteltu ja näyttää hyvältä, siinä ei ole mitään pahaa, päinvastoin. En ainakaan itse halua miestä jota ei oma ulkonäkö kiinnosta yhtään eikä siitä huolta pitäminen.
Ja laita itse rahaa ihan vapaasti hyväntekeväisyyteen, älä yritä kontrolloida meidän naisten rahan käyttämistä. Laitan kyllä itse rahaa sekä hyväntekeväisyyteen että meikkeihin, mutta se ei kuulu kellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Voi myötähäpeä, mikä kirja. Yksinkertaisin sanoin ja lausein kuvattu omia fantasioita ja ympärille höpinää äidistä ja alkoholismista säälipisteitä keräämään. Epäuskottavuus ja erään tietyn genren videoiden naisille luomat paineet senkun vahvistuu naisen vapauttamista hehkuttavan Inarin kirjassa.
Ensinnäkin onko toi suusxxxi ihan vakio, kun jokaisessa kirjan kuvauksessa se on ihan yhtä normiksi kuvattu kuin vaatteiden poisottaminen? Jokainen Tinderissä tavattu mies on taidoiltaan tämän osa-alueen jumala myös, tietenkin. Sitten päähenkilö saa jokaisen tuntemattoman tyypin kanssa o:n, mikä on hyvin epätodennäköistä, kun se on naisille vaikeaa tutuissakin suhteissa. B-osastokuvaus on just kuin miesten unelmaa: ex tempore vaan! NIIN epäuskottavaa.
Myöskään terapeutit ei toimi noin että pitävät yksinäisiä monologeja asiakkaalleen ja psykologisoivat heitä. En tiedä kellä Inari on käynyt, varmaan joku itseoppinut life coach
Siis oikeasti? Kuulostaa tosi lapselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Omaa perhettä ei ollut lainkaan julkkareissa. Isä ja äiti ovat iäkkäitä, parempi laiha sopu kuin jatkuva riita. Sisko ei ole kommentoinut mitenkään kirjaa, eikä Inarin edesottamuksia enää pariin vuoteen. Kun välit noin pahasti tulehtuvat, niin vaikea niitä on paikata. Koko perhe tarvitsisi ulkopuolista apua ja tukea riitojen selvittelyyn.
Mitäpä nyt sitten ihan oikeasti esim. se sen isä olisi tehnyt tuolla keski-ikäisten tanttojen pimppibileissä, voi elämä tuota kamalaa kännihoilaustakin kaupan päälle.
Karaokea julkkareissa? Outoa? Ville oli nauttinut pari liikaa
Minä näytän "hyvältä" tai siis minulta. Siihen riittää suihkussa käynti ja hiusten harjaus.
Mutta miksi pitää näyttää hyvältä? Onko sillä loppujen lopuksi niin väliä miltä näyttää. Lisäksi jokaiselle hyvältä näyttäminen tarkoittaa eri asioita. Ihmiset ovat keksineet mikä on kaunista ja mikä rumaa. Ei ole pakko olla kauneuskäsityksistä samaa mieltä kun muut.
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia joka itseäni mietityttää on naisten alusvaatteet. Onko kaikkien esim. stringien käyttäjien mielestä ne kaikista mukavimmat alushousut? Miksi naisen pitäisi näyttää jotkin vaatteet päällä seksikkäältä. Itse ainakin haluan näyttää kaikista seksikkäimmiltäni alasti. Minulle on aivan sama millaiset alusvaatteet kumppanillani on, koska kuitenkin ne riis
Tää on kyllä taas ihan omituista höpinää. Tiedätkös kun minä saatan meikata vaikka olisin koko päivän yksin kotona. Eikä mua riso toisten naisten tekorispet, hiustenpidennykset tms. Jokainen tyylillään. Ja kyllä mä tykkään jopa pukeutua seksikkäisiin alusvaatteisiin, tokikaan ne kauan sitten pysy päällä kun mies ne näkee
Vierailija kirjoitti:
Myöskään terapeutit ei toimi noin että pitävät yksinäisiä monologeja asiakkaalleen ja psykologisoivat heitä. En tiedä kellä Inari on käynyt, varmaan joku itseoppinut life coach
B-osaston kuvaus, siis anaa*i? Ottiko Inari ensimmäisen kerran sinne vasta vapauduttuaan avioliiton kahleista, sattuiko vai huomasiko Inari kuinka se vain solahti sisään, kun oli tarpeeksi luikkaria ja Inari oli niin kiihottunut?
Vähän mietityttää miten lapset suhtautuvat äidin julkisuuteen, Sodankylä on pieni paikka.
Tällaista seksin papitarta voidaan katsoa hieman pitkään kylillä. Lapset voivat kuittailla äitinsä ulostuloista Inarin tyttärille.
Onneksi heillä on tasapainoinen isä, joka omalta osaltaan rauhoittaa lasten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vähän mietityttää miten lapset suhtautuvat äidin julkisuuteen, Sodankylä on pieni paikka.
Tällaista seksin papitarta voidaan katsoa hieman pitkään kylillä. Lapset voivat kuittailla äitinsä ulostuloista Inarin tyttärille.
Onneksi heillä on tasapainoinen isä, joka omalta osaltaan rauhoittaa lasten elämää.
Eikö vanhempi tytär olekin lähdössä pois paikkakunnalta. Tosin ei missään pääse pakoon äitinsä mainetta.