Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4683)

Vierailija
4341/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nopeasti referoida kirjan seksikohtaukset, mitä niissä tehtiin, kuinka pitkiä ne olivat, useamman sivun vai mahtuiko muutamaan virkkeeseen, oliko anaalia, sitomista, läpsimistä tai muuta rajua vai oliko todella kesyä?

Vierailija
4342/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä Reginan naisten unelmia tasoa. Miten voi nelikymppinen olla niin naiivi. Mietin vaan onko Inari deittaillu tuollaisia elämänkoululaisia oikeesti mitä tuossa kirjassa on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätti perse ja nuorekkaat jalat.

Vierailija
4344/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inari, tässä kirjassa on ihan liian paljon yhtymäkohtia omaan elämääsi, että kukaan uskoisi kirjan kertovan kenestäkään  muusta kuin sinusta itsestäsi.. Tämä teos on lyönyt sinuun lähtemättömän leiman..

Minkä leiman? Aika moni mies nuolee naisensa persreikää ja sama juttu naisilla. He ovat lääkäreitä, johtajia, opettajia jne. Mitä itse teet? Pimeässä ja peiton alla vai kentie muutakin? Montako kumppania on ollut ja montako seksikertaa (sen yhdenkin kanssa)? Jos et ole ikineitsyt, niin et ole yhtään Inaria parempi.

Terv. ikineitsyt

Vierailija
4345/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo vähän huvittavaa kun nelikymppinen puhuu jostain pillun nuolemisesta kuin teinit. Itellä tuo vaihe oli ainakin alle parikymppisenä. 

Siitähän se kirja just kertoo: Kuinka estoinen vapautuu vasta aikuisena. 

Vierailija
4346/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö mistään kirja-arvioita? Muitakin kuin Inarin seuraajien tekemiä?

Vierailija
4347/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue kirjaa ja on kyllä väsynyttä menoa nämä keski-ikäisten naisten voimaantumiset seksin avulla. Eikö kukaan voimaannu enää millää muulla tavoin?

n48

Vierailija
4348/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inari, tässä kirjassa on ihan liian paljon yhtymäkohtia omaan elämääsi, että kukaan uskoisi kirjan kertovan kenestäkään  muusta kuin sinusta itsestäsi.. Tämä teos on lyönyt sinuun lähtemättömän leiman..

Minkä leiman? Aika moni mies nuolee naisensa persreikää ja sama juttu naisilla. He ovat lääkäreitä, johtajia, opettajia jne. Mitä itse teet? Pimeässä ja peiton alla vai kentie muutakin? Montako kumppania on ollut ja montako seksikertaa (sen yhdenkin kanssa)? Jos et ole ikineitsyt, niin et ole yhtään Inaria parempi.

Terv. ikineitsyt

Miksi ikineitsyt olisi Inaria parempi??

Vierailija
4349/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voimaannun kun menen omaan metsääni tekemään polttopuita. 

Vierailija
4350/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla sotien jälkeen syntyneellä sukupolvella elämä pyörinyt lasten harrastusten ympärillä. Oli tarpeeksi meilläkin tekemistä vanhempien omat työt ja kotitilan hoito. Olisi iloinen että vanhempansa elossa. Minun isä jo kuollut, olen Inarin ikäinen. Ja minä olen se joka hoitaa huonokuntoisen äitin asioita enkä kitise huomiota. Ja ei isä ikinä käynyt esim koulun juhlissa :D 

No itse kyllä samaistun tässä Inariin. Vanhempani saivat minut jo vanhana, isä oli 50 ja äiti 45 ja eivät olleet millään tapaa kiinnostuneita mun asioista. Kumpikaan ei tullut koulun juhliin, tiennyt kavereistani, elämästäni, mistään. Koskaan eivät ole käyneet edes kylässä, onnitelleet syntymäpäiväni. Eivät edes tiedä missä olen töissä, vaikka käyn heitä katsomassa ja koitan jutella asioistani niin eivät kuuntele. Saattavat alkaa pu

Voi kiitos sinulle ja teille kun olette tsempannut ja välittäneet En tiedä miksi käyttäytyvät noin. Saivat minut jo niin "vanhana" etteivät vaan olleet kiinnostunut. En ole myöskään missään merkittävässä ammatissa joka esim isälle tärkeää, niin tuntuu että en ole tarpeeksi arvokas. Jäin vielä työttömäksi niin ahdistaa vain mennä isääkin katsomaan, jos kysyykin missä olen töissä.

Sori ot

Vierailija
4351/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä odottaa jo tulevaa laskukautta tämän jälkeen? Inarin elämä on aika pelottavaa, kun on jyrkät nousut ja yhtä jyrkät laskut.. aina.

Vierailija
4352/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löytänyt rauhan nyt

Vierailija
4353/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lasten takia toivon

Vierailija
4354/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa lukiessa oli koko ajan sellainen olo kuin lukisi Inarin elämänkertaa... mutta yllättikö tuo

Vierailija
4355/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä jos kirja on bookbeatin ykkösnousija, mutta Storytelissä se ei ole ollenkaan nousijoiden listalla. 

Vierailija
4356/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storytelissä sen on lukenut jo 34 henkilöä. Hyvin ensimmäiseksi päiväksi. Arvostelu 3,4

Vierailija
4357/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppianrouvan stoorissa taisikin sitten nykyisen ukkelin nimikin lipsahtaa, jännä että vaikka inari sitä nimeä peittelee niin kun on vähän juonut niin voikin lipsauttaa someen 

Vierailija
4358/4683 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän. Viittasi heidän yhteiseen ystävään @hejcki. 

Inarin hellu on V.N 

Vierailija
4359/4683 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän. Viittasi heidän yhteiseen ystävään @hejcki. 

Inarin hellu on V.N 

Tarpeetonta oli sinunkin aloittaa kirjainleikki. Mitä väliä, mikä hellun nimi on.

Vierailija
4360/4683 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvaileeko Inari anaaliyhdynnän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi