Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4689)

Vierailija
3561/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kohta on uusi äijä kasvoilla Inarin somessa. Tämä äijä, joka uskaltaa ottaa Inarin rajusti kyselemättä ja vaikka nostaa seinälle, jos niikseen tulee. Ja panee vähintään 5 kertaa viikossa, niin pysyy Inari timminä.

Kolme kertaa päivässä. Eikö hän vastannut jossain niin? Miten pysyä hoikkana. 

Ai sekö olikin niin usein. No onnea matkaan panoäijä! 

Vierailija
3562/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Inari. Olet super. Älä välitä toisten mielipiteitä ole vaan oma itsesi. 

Oma itsesi = puhu yhtä, tee toista. 

Ympäristöasioissa kyllä. Mitenkähän totta hänen seksihurjastelut ovat?

Seksihurjastelutkin lienevät suurimmaksi osaksi äidille ja exälle kostoksi sepitettyjä tarinoita.

Voisiko joku avata tätä kommenttia? Miksi äidille ja exälle kostetaan ja mitä? Olen seurannut Inaria vain Youtubessa silloin muinoin, kun muuttivat Lappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tuota teennäistä mie en kestä -puhetyyliä. Se mie nyt vain ei tule luonnollisen oloisesti. 

Jep ja juttu menee aina niin, että ensimmäisessä lauseessa on mie ja seuraavassa jo mä, kun ei enää jaksa yrittää puhua itselleen vieraalla murteella

Vierailija
3564/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä meet niinku noin päin, sit me niinku pussattais. Nyt mä otan kuvan. *räps*

Ei ku käänny vähän tänne päin. Huulet törrölleen. Pussaa!! Oota, mä kurotan mun kättä. Noni, nyt mä otan kuvan. *räps".

Nyt mä laitan tän Instaan ja Faceen, ni sit kaikki tietää et meil on jotain. Hihi!

Vierailija
3565/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan mies on klooni Höpö-Masasta

Vierailija
3566/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan Inaria instassa, mutta multa mennyt ohi kaikki exän haukkumisjutut.

Vierailija
3567/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Inari. Olet super. Älä välitä toisten mielipiteitä ole vaan oma itsesi. 

Oma itsesi = puhu yhtä, tee toista. 

Ympäristöasioissa kyllä. Mitenkähän totta hänen seksihurjastelut ovat?

Seksihurjastelutkin lienevät suurimmaksi osaksi äidille ja exälle kostoksi sepitettyjä tarinoita.

Voisiko joku avata tätä kommenttia? Miksi äidille ja exälle kostetaan ja mitä? Olen seurannut Inaria vain Youtubessa silloin muinoin, kun muuttivat Lappiin.

Äitinsä pahastui, kun Inari levitti sek-sihommansa koko kansan ihmeteltäväksi ja sitten Inari otti nokkiinsa äitinsä pahastumisesta ja nyt sitten vittuil-lakseen 8-kymppiselle äidille, rietastelee lisää. 

Sitä en tiedä, että mitä kostaa exälleen. Oisko niin, että pyöristynyt Inari ei napannut exää, pihtasi ja Inari turhaantui. Ja nyt sitten kilot karistaneena seksi-petoilee muiden miesten kanssa. No, en tiedä, mutta joku torjunta tuossa voisi olla taustalla.

Vierailija
3568/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvan mies on klooni Höpö-Masasta

Tuli sama mieleen. Inarilla on huono miesmaku. 

Vierailija
3569/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masa on Lapissa. Onkohan heillä friends with benefits- suhde?

Vierailija
3570/4689 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masa on Lapissa. Onkohan heillä friends with benefits- suhde?

Onneksi näyttää siltä, että Inarin uusi mies ei ole Masa! 

Vierailija
3571/4689 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten Inari keskustelee instassa ittensä kanssa, varmaan helppoa taantua 16 vuotiaaksi 🙄

Vierailija
3572/4689 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kirja on kirjoitetettu. Seuraavan kirja aihe siirtolaisuudesta kiinnostaa ja siitä tulee varmasti kiinnostava. 

Vierailija
3573/4689 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa lapsia julkiseen instaan, varsinainen digiturvalähettiläs. Sitten opettaa ettei saa jakaa omia kuvia. Pöljää

Kritisoin Inarin toimintaa tähän liittyen ja hän laittoi saman tien estoon.

Vierailija
3574/4689 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun kirja on kirjoitetettu. Seuraavan kirja aihe siirtolaisuudesta kiinnostaa ja siitä tulee varmasti kiinnostava. 

Musta tuntuu, että toi aihe ei kiinnosta Inaria enää yhtään ellei siihen jotenkin saa tungettua sek-siä. 

Vierailija
3575/4689 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina tykkää jos panisit Inaria? 

Vierailija
3576/4689 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paina tykkää jos panisit Inaria? 

Panisin ketä vaan joka levittää jalkansa

Vierailija
3577/4689 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa lapsia julkiseen instaan, varsinainen digiturvalähettiläs. Sitten opettaa ettei saa jakaa omia kuvia. Pöljää

Kritisoin Inarin toimintaa tähän liittyen ja hän laittoi saman tien estoon.

Ei saa olla eri mieltä Inarin kanssa. Hänessä samoja piirteitä kuin Helena Koivussa. 

Vierailija
3578/4689 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hel*etti mitä tuubaa taas feminiini/maskuliinienergioista, huuhaata ja toksista sellaista.

Mitä tuo Inari mitään tietää miehen turvasta ja siitä kumpuavasta nautinnosta? Exänsä kanssa hommat eivät sujuneet ja sen jälkeen ollut muutaman hetken mittaisia suhteita turvattomien pleijereiden kanssa. Mistä tämä kokemus siis kumpuaa?

Vierailija
3579/4689 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että toi aihe ei kiinnosta Inaria enää yhtään ellei siihen jotenkin saa tungettua sek-siä. 

Paneskelua evakkoreessä

Vierailija
3580/4689 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en enää seuraa, ei tuota roskaa viitsi lukea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme