Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4441)

Vierailija
241/4441 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He sitten jäivät Sodankylään?

Kyllä ainakin toistaiseksi. Toisaalta myös tuo heidän koira on semmoinen, joka Lapissa yleinen eli viittaisi pysyvämpään.

Heh. Näitähän ei näykään etelämmässä :D Itselläni oli lapinkoira ja asun Pirkanmaalla. Olitko tosissasi? En pysty kuuntelemaan häntä narisevan äänen takia.

Vierailija
242/4441 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Inarilla parisuhdeongelmia? Papaa ei ole näkynyt somessa pitkään aikaan, eikä hänestä ole mainittu mitään.

Vastahan esittelivät kaupallisen yhteistyön tiimoilta ulkoiluvaatteita. Ja muutenkin satun tietämään, että ei ole parisuhdeongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/4441 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tää erojuttu on?

Ja onko se remontti vielä loppunut? Mitä tuli maksamaan?

En oo enää instassa niin en tiiä

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008814235.html

Vierailija
244/4441 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari tuntee kaikki tunteet täysillä ja siksi sopivat hyvin Estiksen kanssa toisilleen.

Kyllä itselläkin pääsisi itku, jos mökin lähellä oleva metsä olisi mennyttä.

Ja pääsikin vuonna 2010, kun syöksyvirtaus kaatoi puita kuin heinää. Isoja mäntyjä oli nurin pitkin poikin ja tien raivaus kesti päiviä. Melkoinen onni oli, että mökki ja auto säästyivät.

"Asta-myrskyn aikana vuonna 2010 syöksyvirtaukset kaatoivat metsää laajoilta aloilta. Vuoden 2010 Sonisphere-musiikkifestivaaleilla Porissa tapahtui syöksyvirtaus, joka aiheutti paljon vahinkoja, ja yksi ihminen kuoli vammoihin sairaalassa neljän päivän kuluttua. Kymmeniä muita ihmisiä loukkaantui lievästi".

Vierailija
245/4441 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inari perheineen pääsi remontoituun kotiinsa jouluksi. Tästä tuli niin hyvä mieli ja kiitos #lappiporras vastaantulosta ja autoitte hienosti perhettä. Parempaa ei voisi olla.

Hyvää Joulua ihan kaikille. ♥

Joulu jo mennyt mutta olihan tämä nyt ihanaa. Ja nyt hyvin ansaitulla Espanjan-lomalla ja kodissa vuokralaiset. 

Vierailija
246/4441 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajalle tiedoksi, että ei heillä todellakaan ole rahasta puutetta. Paljon saavat nykyään ilmaiseksi mm yhteistyökumppaneilta. Ei köyhä lähde ja muuta Lappiin. 

Inari päivitti ennen lomalle lähtöä, että tekee /jakaa fiiliksen mukaan juttua somessa ja näin luulin että tulee pieni sometauko, joka tekisi myös hälle hyvää,  mutta ei. Kokoajan pukkaa päivitystä ja kännykkä piippaa jatkuvasti kun tulee päititystä ties mistä asiasta, murheesta ja lastenkin omia videoita kirjoista yms.  Odotin että Inari olisi malttanut olla vaikka viikon pois somesta, rentoutua, nauttia sukulaisista, lomasta, mutta ei. Onkohan vähän adhd vikaa? Onneksi mä voin sulkea hänen kanavansa ja pitää taukoa. Ensimmäistä kertaa elämässäni iski eilen someahdistus!!!! 

On ollut kyllä kiva seurata hänen juttuja, mutta liika on valitettavasti liikaa. Lisäksi mietin että kalastellaanko nyt hiukan miehiäkin mukaan kun tissivako on alkanut näkymään nyt useammin, huomiota herättävämmin....

Kiitos ja anteeksi! 

Vierailija
247/4441 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut lisääntyneen tissivaon esittelyn, mutta olen laittanut sen Espanjan kuumuuden piikkiin. Ei varmaan tee mieli pukeutua kovin peittävästi kun lämpöä on yli 40 astetta. Ja mitä hyötyä keskellä korpea asuvalle, naimisissa olevalle perheenäidille olisi miesseuraajista, kysynpä vaan? 

Vierailija
248/4441 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme marinaa. Kamalaa olla Espaniassa kun ei koko ajan voi olla kaiken keskipiste.

Vierailija
249/4441 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mä mä mä mä

Vierailija
250/4441 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas tota uusinta instastorya. Onko meillä ollut häntä ikävä? Joo, voin lopettaa seuraamisen mutta haluan nostattaa kunnon ihottuman lääkärikäyntiä varten.

Vierailija
251/4441 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on aika rasittava ääni. Tekee silti kaiketi paljon äänenkäyttöä vaativia töitä. Ei se tunnu tahtia hidastavan.

Vierailija
252/4441 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tämäkin bloggaaja on yksi julkkisnaishullun pakkomielteenkohteista.

Vierailija
253/4441 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas tota uusinta instastorya. Onko meillä ollut häntä ikävä? Joo, voin lopettaa seuraamisen mutta haluan nostattaa kunnon ihottuman lääkärikäyntiä varten.

Varo, ettei lääkäri kirjaa kantaan jotain väärää ja leimaavaa.

Vierailija
254/4441 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomaton kiusaamisketju tämäkin. Miten ihmiset kehtaavat?

Vierailija
255/4441 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi uusi geitti Inarin vatsasta. Joku luuli hänen olevan raskaana, ja kysyi aiheesta. Kieltämättä tökerö kysymys, mutta toisaalta ihmettelen miksi Inari suuttui niin paljon.  Eilisen viimeisten stoorien sävy oli suorastaan v*ttuileva. Miksi omaan kehoon liittyvät kommentit menevät nelikymppisellä noin ihon alle?

Vierailija
256/4441 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi uusi geitti Inarin vatsasta. Joku luuli hänen olevan raskaana, ja kysyi aiheesta. Kieltämättä tökerö kysymys, mutta toisaalta ihmettelen miksi Inari suuttui niin paljon.  Eilisen viimeisten stoorien sävy oli suorastaan v*ttuileva. Miksi omaan kehoon liittyvät kommentit menevät nelikymppisellä noin ihon alle?

Onhan tuo törkeä kysymys ja siitä on ihan oikein suuttua. Ihmisiä nuo sometyypit on, eivät pyhimyksiä

Ikinä ei voi tietää onko toinen kokenut esim. keskenmenoja, lapsettomuutta jne, vaikka lapsia olisikin ( ehkä haaveillut vaikka isommasta perheestä jne). 

Vierailija
257/4441 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ahdistui ja suuttui, kun joku luuli instastoryn perusteella olevan raskaana. No, kävi mullakin mielessä. Mutta mitä pahaa siinä on? Jos on kehopositiivinen niin ei luulisi muiden kommenttien haittaavan. Ja moukkia kommentoijia aina löytyy :(

Vierailija
258/4441 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Painotetaan kehopositiivisuutta mutta pinnan alla kytee voimakas epävarmuus ja tyytymättömyys. Sellainen tunne tulee. Olen liki 50v ja mulla on pömppömaha. Kiva jos joku luuliskin olevan raskaana. Olettaisi mua nuoremmaksi :). Tiedän olevani lihava. Ja en viitsisi edes suuttua moiselle tahdittomalle ihmiselle.

Vierailija
259/4441 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa oli joku kuva missä vatsa näytti aivan raskausvatsalle. Joka naisen pitäisi kyllä tietää, että tuollaista ei kysytä.

Vierailija
260/4441 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instassa oli joku kuva missä vatsa näytti aivan raskausvatsalle. Joka naisen pitäisi kyllä tietää, että tuollaista ei kysytä.

totta. Aika noloa kysyä tuollaista asiaa. Muutaman kk kuluttua se selviäisi onko vai eikö.