Etäisä haluaa, että järjestän lapsen sunnuntaina hänelle...
Itse ei ole koskaan eli yli kymmeneen vuoteen noteerannut äitienpäivää mitenkään ja jos äitienpäivä on sattunut isävklpun sunnuntaiksi, olen itse hakenut lapsen sunnuntaina kotiin. Isä ei osallistu muutenkaan mitenkään, ei ole wilmaa, ei harrastuksia ja elarit tulee millon sattuu. Ei ole koskaan osallistunut lääkäreihin, neuvoloihin tai vaateostoksiin. Ei ole ostanut edes sitä pyörää koskaan.
Nyt sitten kysyi, että tuonhan lapsen sunnuntaiksi hänelle. Lasken tässä rauhassa kymmeneen ennen kuin vastaan, koska nyt olisi mun viikonloppu lapsen kanssa...
No, meitä kaikessa joustavia äitejä on varmaan Suomenmaa pullollaan.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä pakko ladata palstan vakiovastaus: kukas tässä on kenenkin isä tai äiti?
Niin. Mitä neuvot vastaamaan etäisälle? Ap
No onhan tuo ihan turhaa kiukuttelua sulta.
Vastaa, että koska hän noin kauniisti kysyy ja on isänpäivä, hän voi hakea lapsen käymään, vaikka onkin sinun viikonloppuisi.
Sano, että noudatetaan vakiintunutta käytäntöä.
Vaikka en kertomasi vuoksi arvosta lapsiesi isää niin silti soisin, että isänpäivänä voi joustaa varsinkin jos lapsesi siitä saa iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä pakko ladata palstan vakiovastaus: kukas tässä on kenenkin isä tai äiti?
Niin. Mitä neuvot vastaamaan etäisälle? Ap
Tietenkin kieltävästi ja kovaan ääneen. Ja lapselle teet myös selväksi, että kun hän on sinun ajallasi, isää ei ole olemassa. Muista, että tärkeintä on voittaa.
Vastaat, että tasapuolisuuden vuoksi et vie lasta isänpäivänä isälle, koska hän ei ole ollut äitienpäivänä äidin luona ja hän on laiminlyönyt isänä olemisen velvollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä millä tavalla, koska tämä ei vaan millään tunnu reilulta. Ap
Huonot isät eivät ansaitse isänpäivää mielestäni. Lapsi voisi askarrella isälle kortin, jossa isä on mörkö tms.
Mitäpä jos ajattelisit lapsen etkä koston kannalta, olisiko hänelle tärkeää viettää isänpäivää isänsä kanssa?
Laittaisin varmaan vaan, että nyt en ehdi/pysty tuomaan, mutta voit itse hakea. Ja ensi kerralla pyydä itse vuorostasi häntä tuomaan lapsi.
Olen luulet, että isänpäivä ja äitienpäivä viikonloput sovitetaan automaattisesti niin, että lapsi on silloin ko. vanhemman luona.
Kostoista ja riidoista kärsii yleensä lapsi.
Ap, ajattelet itseäsi iäsinpäivänä, et lastasi. Lastasi tuskin kiinnostaa. kuka tekee ja mitä tekee, enemmän hän iloitsee siitä, että kun tuetää olevan isäinpäivä, se vietetään isän kanssa - ihan sama kuka edellisen polkupyörän osti.
Lapsi ei tarvitse isänpäivää. Isähän tässä suorastaan kerjää mitalia ansiotta. Kehuskelee sitten varmaan jälkikäteen kavereilleen. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en kertomasi vuoksi arvosta lapsiesi isää niin silti soisin, että isänpäivänä voi joustaa varsinkin jos lapsesi siitä saa iloa.
Kai se on näin tehtävä, vaikka ottaa aika lailla luonnon päälle. Lapsi on muutamana vuonna nolona antanut autossa kotimatkalla kortin ja sanonut, että olisi halunnut herättää minut. Ei puhettakaan, että isä olisi esim. lapsen tuonut aamulla, jotta lapsi olisi saanut yllätettyä meikäläisen. Joustoa ei ole koskaan kuin vaan toiseen suuntaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei tarvitse isänpäivää. Isähän tässä suorastaan kerjää mitalia ansiotta. Kehuskelee sitten varmaan jälkikäteen kavereilleen. Niin makaa kuin petaa.
ja jalat takaisin maanpinnalle, jookos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä millä tavalla, koska tämä ei vaan millään tunnu reilulta. Ap
Kerro eka mikä sulla on ongelmana. Et itse kirjoituksesta päätellen ole edes kysynt isältä lapsen tuomisesta äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on näin tehtävä, vaikka ottaa aika lailla luonnon päälle. Lapsi on muutamana vuonna nolona antanut autossa kotimatkalla kortin ja sanonut, että olisi halunnut herättää minut. Ei puhettakaan, että isä olisi esim. lapsen tuonut aamulla, jotta lapsi olisi saanut yllätettyä meikäläisen. Joustoa ei ole koskaan kuin vaan toiseen suuntaan. Ap
mitäpä jos ottaisitasian puheeksi ja kertpisit isälle lapsen toiveet valittamisen sijaan??
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ajattelisit lapsen etkä koston kannalta, olisiko hänelle tärkeää viettää isänpäivää isänsä kanssa?
Mikä kosto se on, jos mies kuitenkin voi hakea lapsen luokseen? Tuohan on miehen mielestä ihan toimiva tapa äitienpäivänäkin, että lapsen äiti hakee lapsen.