Anoppi soitti
Ajattelin, että ehkä hän ehdottaa jotain isänpäiväkahvi-aikaa tai jopa yhteistä päivällistä isänpäiväksi…
Olisihan se pitänyt jo arvata, ilmoitteli vain, että ovat appiukon kanssa miehen siskon lapsia hoitamassa tiistaihin (!) asti, että ehkä voitaisiin heidän kissansa käydä ruokkimassa ja kukat kastelemassa. Että palvelu kyllä kelpaa, mutta seura ei. Ai niin, eihän meille lapsenvahtiapuakaan ole saatavilla, koska ne miehen siskon lapset…
Ja kyllä, he tarvitsevat 5 päivää lomaa, koska kuopus 1-vuotias.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
No suostuitko pyyntöihin?
No en oikein sitä kissaa viitsi nälkäänkään tappaa…
Ap
Suhtaudut oudosti. Viettäkää kiva isänpäivä oman perheen kesken. Seuraavan kerran kun tarve lastenhoitoavulle, kysykää suoraan.
Olisit sanonut että ei käy, jos ei käy.
Miten he voivat muille luvata mitään, ennen kuin itse varmistavat että heillä on kissalle hoitaja jne.?
Olettivat että kyllähän te hoidatte. Olette tainneet itse opettaa heidät tuohon.
Älä tyydy kynnysmaton kohteluun jos se ärsyttää.
Ei se kissa sinun vastuulla ole, mitäs lupautuivat itse ennen kuin kissalla on hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Miten he voivat muille luvata mitään, ennen kuin itse varmistavat että heillä on kissalle hoitaja jne.?
Olettivat että kyllähän te hoidatte. Olette tainneet itse opettaa heidät tuohon.
Älä tyydy kynnysmaton kohteluun jos se ärsyttää.
Opettaa heidät siihen? Kyllä he ovat ihan itse oppineita paapomaan miehen siskon perhettä. Meitä ja meidän lapsia ei ole nähty kymmeneen vuoteen, en enää edes pyydä meille lastenhoitoapua siltä suunnalta, kun ei heitä kiinnosta, kissavahtinakin meille toimii ystävät, ei anoppi.
Ap
Kukkienkastelu paljastaa tämän provoksi. Tähän aikaan vuodesta on jo kukilla lepokausi ja veden kulutus on pientä.
Eli appivanhemmat ovat sopineet monen päivän poissaolosta unohtaen, että heillä on kissakin? Oikea järjestys olisi ensin sopia kissan hoidosta, ja sitten vasta varmistaa lasten hoito. Kun se lasten hoito ei nyt taida johtua mistään akuutista hädästä.
En suostuisi, vaikka se tarkoittaisi sitä, että kissa kärsii ja kukkaset kuolevat. Teillä taitaa olla muutakin kränää näiden tyyppien kanssa?
Haloo provo ap, keksi ensi kerralla parempi!
Vierailija kirjoitti:
Kukkienkastelu paljastaa tämän provoksi. Tähän aikaan vuodesta on jo kukilla lepokausi ja veden kulutus on pientä.
Yllättävän monet kastelevat kasvejaan aivan liikaa ja liian usein.
Onko anopilla muistisairaus kun unohtaa että kissat pitää ruokkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet kastelevat kasvejaan aivan liikaa ja liian usein.
Tämä on kyllä totta. Sitten ihmetellään kun kasvit lahoaa pystyyn.
Anna kissalle jotain ripuliruokaa ja piilota hiekkalaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikseivät ota kissaa mukaan? Sehän olisi kaikille helpompi ja mukavampi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kasvintappajat alapeukuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Oooo, ai että. Kylläpä olet fiksu, kun keksit, että juttu on (mielestäsi) keksitty. Nyt voit omahyväisenä myhäillä viisauttasi.
En tiedä, mitä kaktuksia itse viljelet, mutta minulla on ainakin viherkasveja, jotka kastellaan säännöllisesti myös lepokaudella.
Vierailija kirjoitti:
Eli appivanhemmat ovat sopineet monen päivän poissaolosta unohtaen, että heillä on kissakin? Oikea järjestys olisi ensin sopia kissan hoidosta, ja sitten vasta varmistaa lasten hoito. Kun se lasten hoito ei nyt taida johtua mistään akuutista hädästä.
En suostuisi, vaikka se tarkoittaisi sitä, että kissa kärsii ja kukkaset kuolevat. Teillä taitaa olla muutakin kränää näiden tyyppien kanssa?
Tuskin ovat unohtaneet että heillä on kissa, vaan ottavat itsestään selvänä että autetaan. Nyt vaan alkaa auttamishalut loppua, kun vastapalveluksiakaan ei tule.
Ja ei, ei ole akuutti hätä vaan miehen sisko miehensä kanssa tarvitsee lepolomaa (taas).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan monet tekevät näin. Moni on ikäväkseen huomannut tulleensa siksi joutavaksi tyypiksi, jonka suostumista pidetään itsestään selvänä. Ja jos joskus sitten sanoo, ettei sovi, alkaa aivan kauhea syyttely siitä, että pilaa muiden suunnitelmat ja miten suorastaan ilkeä on kun ei suostu näin pieneen avun antamiseen jne. - Ja ikävä kyllä, usein näissä tapauksissa myös se, että aina apua saanut pitää itsestään elvänä, ettei hänen tehtävänsä ole koskaan vastavuoroisesti tehdä mitään, vaan hänelle nyt vaan ei koskaan sovi esim vastavuoroinen kukkien kastelu tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikseivät ota kissaa mukaan? Sehän olisi kaikille helpompi ja mukavampi ratkaisu.
Pitkä matka, ulkokissa ja kerrostaloasunto. Ei toimiva ratkaisu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tyydy kynnysmaton kohteluun jos se ärsyttää.Opettaa heidät siihen? Kyllä he ovat ihan itse oppineita paapomaan miehen siskon perhettä. Meitä ja meidän lapsia ei ole nähty kymmeneen vuoteen, en enää edes pyydä meille lastenhoitoapua siltä suunnalta, kun ei heitä kiinnosta, kissavahtinakin meille toimii ystävät, ei anoppi.
Ap
Ette ole nähneet kymmeneen vuoteen. Ja sitten kipaisette kissanvahdiksi.
Lapsetkin ilmeisesti tuntee kissan, mutta ei isovanhempiaan. Aika outoa kerrontaa. Lämpimikseksikö kirjoittelet?