Ketoosi (iho haisee)
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:47"]Syö hiilareita.
[/quote] Syön hiilareita. Ap
Haiseeko oikeasti vai kuvitteletko vain? Itselläni ominaishaju muuttuu vähän, mutta ei sitä voi haisemiseksi kutsua. Ei ole voimakasta tai epämiellyttävää, vain erilaista. En osaa sanoa mikä auttaisi. Aika ehkä tai juominen?
Mulla myös hiki alkanut haisemaan tosi pahalle. Ihan sama, nyt lähtenyt 5 kiloa kahdessa ja puolessa viikossa! 15kg kesäksi on tavoite. Enkä ole edes kovin ylipainoinen. Aloitin kun painoin 75kg, olen 165cm pitkä.
Kunnon lämmin suihku sekä vaikkapa sauna siihen lisäksi. En ole varma, mutta tuli mieleeni, voisikohan suolihuuhtelukin hieman jelppiä kehon omaa puhdistumisprosessia.
Hei 6, mitä syöt päivittäin? Samat mitat ja himottais taas karppausta kokeilla.
Sipaise sormella korvan takaa ja haistele sormeasi. Siltä haiset muiden vieressä.
Haiseeko kätesi jauhelihakastikkeelle? Mulla haisee.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:47"]Syö hiilareita. [/quote] Syön hiilareita. Ap
[/quote]
Jos olet ketoosissa niin et syö "tarpeeksi" hiilareita. Toki ketoosissa ei tarvitse syödä yhtään hiilareita. Yleisesti moni syö hiilareita lähinnä että saa kuitua. Tosin kuitua saa myös esim pellavansiemen rouheesta joka taas on lähes hiilariton.
Ketoosissa tulet hikoilemaan paljon enemmän ja tuoksut voimistuvat. Riippuu myös mitä syöt. Esim jos paistat jotain voissa niin alat tuoksumaan rasvaiselle/voiselle.
Kuitenkaan et oikein pysty vaikuttamaan tuoksuun muulla kuin hajusteilla/deodorantilla sekä syömällä erilaisia ruokia jotka peittävät tuoksua tai sitten vältät ruokia jotka pistävät tuoksumaan. Myös yksi tehokas tapa on juoda enemmän vettä. Ketoosissa sinun kuuluisikin juoda entistä enemmän.
Voimistuvat kehon hajut ja hengityksen tuoksuminen erilaiselta ovat yhtiä ketoosin haittoja. Ainut tapa estää ovat nuo edellä mainitut. Deodoranttia. Suihkua. Pastilleja/hampaiden pesua ja lisää veden juontia.
Toinen seikka. Joku oli sanonut että on jo 5kg lähtenyt. onnea! Kuitenkin ketoosi on enemmänkin elämäntyyli. Ei ole tehokkaampi tapa laihtua kuin monipuolisessa ruokavaliossa. Alkuun se vain luo illuusion koska lihaksiston Glukoosi ja vesivarastot hupenevat. Sen seurauksena näytät ns. "kuivemmalta" ja lihakset pienenevät. Itse massa ei häviä mutta lihaksiston glukoosi kuluu pois.
Sen takia alkuun menetät painoa erittäin nopeasti. Paino kuitenkin hyppää nopeasti takaisin kun alat taas lisäämään hiilareita. Johtuen siitä että glukoosi varastot sekä vesivarastot kudoksissa täyttyvät taas.
Älä katso liikaa vaakaan vaan katso peiliin. Myös toinen seikka. Kun ja jos lopetat ketoosin. Älä ala syömään hiilareita yhtäkkiä paljon. Paluu hiilareihin kannattaa tehdä hitaasti. Vaikka päivittäin tai parin päivän välein lisäät hieman lisää ja lisää kunnes pääset sellaisiin määriin kuin haluat.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:01"]
[/quote]
Syön aika vähän kaloreita, keskimäärin 900kcal päivittäin... Mutta on mennyt niin hyvin ,kun ei nälkä edes ole, niin olen jatkanut näin.
Syön munia, lihaa, kalaa, katkarapuja, kaaleja (joka päivä olen tainnut syödä ainakin 200g kukka- tai parsakaalia), kesäkurpitsaa, vihreitä salaatteja, papuja, rasvattomia rahkoja ja raejuustoa, tomaattia, kurkkua, jne.. Ihan vähän hedelmiä tai marjoja päivittäin. Esim. tänään söin 2 karjalanpiirakkaa, pari rkl munavoita, 200g parsakaalia, 2 dl tomaatti-jauhelihakastiketta, 2 kananmunaa. En ole syönyt enää iltaisin klo 17 jälkeen mitään. Monivitamiinia otan tietysti. Tänään söin vain aamupäivällä ja lounaan, oli niin kiire päivä. Ei tämä terveellistä ole, tiedän sen. Nyt vaan on hetki että kiire aiheuttaisi minulla sen että hakisin vaan mättöä pikaruokaloista. Parempi päättää sitten olla koskematta koko ruokaan, kun en pysty sitä kiireessä hallitsemaan.
Aika hyvä muistivinkki on se että kaikkea vihreää saa syödä mielin määrin, paitsi avokadoa. Lounassalaatin kasaan työpaikkaruokalan salaattipöydästä. Eilen esim. vihreää salaattia alle paljon, kurkkua, kesäkurpitsaa, vihreitä papuja, oliiveja 8 ja päälle noin desi katkarapuja. Heitän päälle balsamicoa, mausteita ja teelusikallisen siemeniä. Leivät ja krutongit jätän väliin.
Minkään ravinto-ohjeen mukaan tämä ei mene, mutta kun toiimii nyt kiireessä, niin parempi tämä kuin se mäkkärin luukku. Iltaisin vatsa kurnii, mutta nälkä ei aja raapimaan jääkaapin ovea. Ennen nukkumaan menoa olen juonut lasin maitoa ja nukkunut ihan hyvin. kahvia on mennyt ihan liikaa.
6
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:34"]
[/quote]
Syön aika vähän kaloreita, keskimäärin 900kcal päivittäin... Mutta on mennyt niin hyvin ,kun ei nälkä edes ole, niin olen jatkanut näin.
Syön munia, lihaa, kalaa, katkarapuja, kaaleja (joka päivä olen tainnut syödä ainakin 200g kukka- tai parsakaalia), kesäkurpitsaa, vihreitä salaatteja, papuja, rasvattomia rahkoja ja raejuustoa, tomaattia, kurkkua, jne.. Ihan vähän hedelmiä tai marjoja päivittäin. Esim. tänään söin 2 karjalanpiirakkaa, pari rkl munavoita, 200g parsakaalia, 2 dl tomaatti-jauhelihakastiketta, 2 kananmunaa. En ole syönyt enää iltaisin klo 17 jälkeen mitään. Monivitamiinia otan tietysti. Tänään söin vain aamupäivällä ja lounaan, oli niin kiire päivä. Ei tämä terveellistä ole, tiedän sen. Nyt vaan on hetki että kiire aiheuttaisi minulla sen että hakisin vaan mättöä pikaruokaloista. Parempi päättää sitten olla koskematta koko ruokaan, kun en pysty sitä kiireessä hallitsemaan.
Aika hyvä muistivinkki on se että kaikkea vihreää saa syödä mielin määrin, paitsi avokadoa. Lounassalaatin kasaan työpaikkaruokalan salaattipöydästä. Eilen esim. vihreää salaattia alle paljon, kurkkua, kesäkurpitsaa, vihreitä papuja, oliiveja 8 ja päälle noin desi katkarapuja. Heitän päälle balsamicoa, mausteita ja teelusikallisen siemeniä. Leivät ja krutongit jätän väliin.
Minkään ravinto-ohjeen mukaan tämä ei mene, mutta kun toiimii nyt kiireessä, niin parempi tämä kuin se mäkkärin luukku. Iltaisin vatsa kurnii, mutta nälkä ei aja raapimaan jääkaapin ovea. Ennen nukkumaan menoa olen juonut lasin maitoa ja nukkunut ihan hyvin. kahvia on mennyt ihan liikaa.
6
[/quote]
Noi karjalanpiirakat ei liity mitenkään karppaukseen, enkä väitä sitä edes yrittäväni. Ketoosissa kuitenkin ollaan, sen varmisti tikku joita mieheltä oli jäänyt hänen karppausyrityksestään.
Mulla mies sanoi kerran että mun henki haisee kuulemma ihan hirveälle (olin ketoosissa) mutta se ei ollut kehdannut sanoa sitä suoraan mulle silloin. Kuulin siitä vasta kuukausia myöhemmin kun ei enää tapailtu. :D Itse en ollut haistanut mitään...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:34"]
[/quote]
6
[/quote]
Noi karjalanpiirakat ei liity mitenkään karppaukseen, enkä väitä sitä edes yrittäväni. Ketoosissa kuitenkin ollaan, sen varmisti tikku joita mieheltä oli jäänyt hänen karppausyrityksestään.
[/quote]
Ketostixit ym tikut näyttävät vain ketoosin joissain tapauksissa. Kun olet erittäin syvässä ketoosissa ja pidemmän aikaan. Tikut eivät enää "toimi" olet silti ketoosissa. Tämä tapahtuu jossain vaiheessa. Sama tapahtuu kun juot paljon vettä. Acetoonit virtsassa vähenevät koska a) keho käyttää niitä b) veden määrä pienentää sne määrää virtsassa.
Kuitenkin noista karjalanpiirakoista. Monilla tuo pari karjalanpiirakkaa saattaisi heittää pois ketoosista. Todennäköisesti myös sinulla menet pois ketoosista joksikin aikaa. Kuitenkin se hiilari määrä on niin vähäistä että olet ehkä jo tuntien tai seuraavana päivänä viimeistään aamulla taas ketoosissa. Todennäköisesti testaat ketoosisi aamuisin? Niinkuin kuuluisikin. Se ei silti sulje pois sitä että olet iltaisin pois ketoosista karjalanpiirakoiden takia.
Kuitenkin mitä 6 postauksen tehnyt henkilö on pistänyt.. Tuo määrä mitä syöt on erittäin vähän. Sanoisin että tuo 5kg lähtenyt on enemmänkin tuosta sinun erittäin vähä kaloresta dietistä. Se voi toimia hyvinkin lyhytaikaisesti mutta pian sinulla alkaa tulemaan vastaan ns. aineenvaihdunnallinen vaurio. Kehosi kompensoi liian vähäistä kalorimäärää ja alkaa jarruttamaan aineenvaihdunnalla sekä hormonaalisesti. Pian voit päätyä siihen että jos syöt vähänkin yli tuon niin lihoat. Keho koittaa kaikin keinoin varastoida lisät.
Muutenkin ruokavaliosi ei vaikuta niin ketoosi ruokavaliolta. Ennemminkin vain "vähä hiilarinen/karppaus" eri asioita. Ketoosissa tosi voit käydä välillä.
Ketoosissa suurin osa hedelmistä on aika no go aluetta. Marjat voivat olla jees joillakin ihmisillä pienissä määrin.
Ketoosissa ollessasi rasvaton rahka on jotenkin turha. Se on lähinnä hiilaria ja proteiinia silloin. Rasvattomuus on monesti myös korvattu hiilareilla(sokereilla). Ketoosia ajatellen sinun kannattaisi mielummin syödä normaalia rahkaa. Ketoosi perustuu juuri siihen että syöt lähinnä vain hyviä rasvoja ja proteiineja.
Usko tai älä. Et kuole siihen avokadoon. Se on erittäin hyvä ketoosissa.
Kuitenkin noin lyhyesti yleissilmäyksellä voisin sanoa että tuollaisella ruokavaliolla kerjäät vain ongelmia terveydellesi pidemmällä aikavälillä. Ensinnäkin et ole syvässä ketoosissa ja todennäköisesti lennät ulos ketoosista päivittäin x ajaksi. Toinen että saat aivan liian vähän ravintoa. Älä ala anorektikoksi. Siitä on vain haittaa.
Moni kokematon tekee laihduttamisen väärin ja lähtee usein tuolle linjalle. Alkuun tuloksia tosin tulee mutta se hidastuu nopeaa ja nopeasti myös tulee takaisin nuo kilot kun alat syömään enemmän ns. "normaalisti" juuri tuon aineenvaihdunnan kautta.
Kehottaisin vaikka googlesta ettimään ohjeita ketoosiin. Parhaiten löydät kun englanniksi haet. esim. Guide to ketosis
Vaikka et harrastaisikaan "bodausta" niin kannattaa myös käydä eri "bodaus" sivuilla lukemassa noista. Kuitenkin siellä on laihdutus/kiinteytys tärkeä osa heidän "kulttuuriaan" ja asioista tiedetään paljon.
esimerkiksi. nopeasti googletettuna http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=132598293
"guide to ketosis". Ohjeet erittäin tarkasti ketoosista ja mitä kannattaa syödä ja mitä ei ym. sekä mihin ketoosi perustuu ja miten se toimii sun muuta.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Up