Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän ankeutuminen

Vierailija
11.11.2021 |

Edellinen aloitus lähti ykskaks. Pohdittiin, onko ja miten tavallinen eläminen muuttunut huonommaksi viime vuosikymmeninä. Yleinen ilmapiiri tuntuu vihamieliseltä ja vaativalta. Työttömyys, yksinäisyys, yhteiskunnan palvelujen alasajo jne.
Korona nosti yleisen ankeuden potenssiin 10.
Minua ei kiinnosta enää edes matkustaa, omaksi virkistykseksi, kun siitäkin on tullut hankalaa. Ilman koronaa olisin jo hakenut johonkin lämpimään maahan vapaaehtoistöihin talviajakai.
Nyt odottelen, milloin jumpat taas loppuvat, virusvarjelun nimissä. Sitten kökötetään kotona niin kuin viime talvi. Ei tämä ole oikeaa elämää. Ei ole elämisen arvoista. 😞
N65

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut matkustelemaan ja liikkumaan ympäriinsä voi olla tosiaan vaikeaa, mutta tottuu sitä paikoillaan olemiseen, vie jonkun aikaa ennenkuin löytää mieleistä ajankulua, pitää vain ryhtyä tekemään ja kokeilemaan mikä olisi oma uusi juttu. Masennus voi kyllä aiheuttaa alakuloa, D-vitamiinin saannista olisi hyvä huolehtia yli kuusikymppisenä, B12 on toinen. 

Vierailija
2/6 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ankeudesta on tullut normaali jo kauan ennen koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian sulle tulee taas jotain mukavaa. Olen itse huomannut, että välillä on ankeaa, välillä ihanaa. Se tekee elämästä mielenkiintoista.

Vierailija
4/6 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että olit 45-vuotiaana energisempi kuin nyt 20 vuotta myöhemmin? Tai oliko sulla silloin enemmän ihmissuhteita, enemmän harrastuksia jne? 

Olen sua 5 vuotta nuorempi enkä koe elämäni muuttuneen ankeammaksi viimeisen 20 vuoden aikana. Lapseni ovat jo aikuisia, mutta olen aina ajatellut, että aikansa kutakin. On sinkkuaika, pikkulapsiaika, lasten teinivuosiaika, lasten aikuistumisaika ja alle 5 vuoden päästä alkaa mun eläkepäivieni aika. En siis kaipaa ajanjaksoja menneisyydestäni, vaan mulle elämäni parasta aikaa on just nyt. Niin oli parikymppisenä, niin oli nelikymppisenä ja niin on nyt kuuskymppisenä. 

Mitä tulee mainitsemaasi yleiseen ilmapiiriin, niin mä en havaitse sellaista muuta kuin sosiaalisessa mediassa. Tai no joskus ihan tavallisessa mediassakin, mutta en missään, missä tapaan oikeasti ihmisiä. Välillä tuntuukin, että läppärin näyttöruudun toisella puolella on ihan erilainen maailma kuin ruudun tällä puolella. Ja pääsen kurkistamaan omasta kuplastani ruudun avulla toiseen maailmaan. 

Korona ei ankeuttanut mun elämääni lainkaan. Aiheutti keväällä 2020 vain enemmän varovaisuutta, mutta sopeuduin nopeasti. En mieti, mitä en voi tehdä vaan mitä voin tehdä. Oli tarkoitus teettää keittiöremontti, kun jään eläkkeelle, mutta päätin aikaistaa remonttia ja se on nyt ihan viittä vaille valmis. Olen muutenkin pandemian aikana tehnyt monia asioita, joista aiemmin ajattelin "sitten kun olen eläkkeellä...". 

Vierailija
5/6 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua myös ikääntymisestä, jos orgasmit vähentyneet sille jotain korvaavaa mielihyvän lähdettä, uiminen, saunominen, hieronta. 

Vierailija
6/6 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asenteesi ratkaisee kuitenkin tilanteissa kaiken. Yhdeltä sun toiselta,lopu jokin vikko harastus kun oli korona sulut. Kyllä se harmitti isosti. Varsinkin kun olin parhaat ystävät kuolemalle menetännyt ym ihmisä.Koko hiton korona aika 15kpl.Sanon asenne se ratkaisee. Mitailut katuja kaiken päivää,niin että kengät on mennyt vaihtoon. Antanut sateen pieksiä kasvojani,tai tullen heiluteelle huiviani.Kesällä hien viratta kehoani. Kotin en jäänyt yksin 4-seinän sisälle itkee koronaa ymm. Kukaan ei halua kontakti jolla menetyksiä paljon.Antaa sen olla rauhassa ja surra rauhassa. Lisäkisi kun en niitä.Eli ulkoistettu korona aika kerho toiminta en F.B.en sit se hiton mesinger yhteydet.ymm netti yhteydet. Koskee ihan sukuanikin.Samaa tulossa jos korona luvut nousee. 1 kertaa vikossa harastus jumpan " Loppu ja muu aktivitetti jos sulut .Siirty etäänä F.B kuin se hiton mesingeri.En anna periksi.Odotan lunta.Ekan kerran hiidin 30vuoden jälkee vanhilla suksillani ja sama oli luisteluni.Senkin osaan tehdä yksin,Tei jo mennyt aika teen siis nytkin ja tuleva aika. Mutta hatutaa jos sulut tulee harrastus toiminta.Kävelen senkin hatutuksen sitten pois mitailen katuja,polkuja ja lähimetsää säälä kuin säällä.Sille jota hatutaa testini kirjotus virheet. Luki häirö.Kansakoulu ei anettu tukiopoetus.Anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan