Helikobakteeri verikokeesta - ohjeet?
Kun ulosteesta otetaan koe, niin pitää olla pari viikkoa ilman närästyslääkkeitä. En malttaisi odottaa niin kauan. Tarvitseeko verikoetta varten välttää joitain lääkkeitä vai voidaanko se ottaa nopeasti? Ja onko se luotettava?
Kommentit (4)
Verikokeessa ei ole erityisiä toimintaohjeita. Siinä mitataan vasta-aineita. Jos oireita on, joiden perusteella helikoa tutkitaan, niin tartunta tuskin on kovin tuore. Itse asiassa valtaosalle tartunta on tullut jo lapsena. Tällöin vasta-ainekoe verestä voidaan yleensä ottaa ihan samaan aikaan kuin muutkin testit.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:44"]
Verikokeessa ei ole erityisiä toimintaohjeita. Siinä mitataan vasta-aineita. Jos oireita on, joiden perusteella helikoa tutkitaan, niin tartunta tuskin on kovin tuore. Itse asiassa valtaosalle tartunta on tullut jo lapsena. Tällöin vasta-ainekoe verestä voidaan yleensä ottaa ihan samaan aikaan kuin muutkin testit.
[/quote]
Ok. Minulla on semmoinen tilanne että minulle on tehty häätö reilu vuosi sitten ja jälkimmäinen ulostetesti oli negatiivinen. Nyt on samanlaisia oireita ja kaksi lääkäriä on sanonut että bakteeri voi uusiutua. En tiedä kumpi on todennäköisempää, bakteerin uusiutuminen tai testin väärä negatiivinen.
ap
Verikokeen voi ottaa vasta paljon myöhemmin kuin ulostenäytteen.