Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut parisuhteessa hetkeä jolloin ei ole ollut mitään puhuttavaa?

Vierailija
11.11.2021 |

Olette kumpikin sulkeutuneet tai suhteen toinen osapuoli on täysin haluton puhumaan suhteen asioista ja tilasta ilman että valehdellaan? Miten tällaisesta pääsee yli? Vaimo on ollut koko vuoden todella sulkeutunut eikä suostu saati halua puhua edes päivittäisistä asioista, illalla nukkumaan mennessä kääntää selän ja välttelee. Eroa ei haluta kumpikaan eikä olla muutenkaan äänekkäitä ja puheliaita mutta haluaisin kuitenkin keskustella päivän tapahtumista ja esimerkiksi siitä miten joulu vietetään mutta en saa vaimoon "yhteyttä". Olen nyt syksyllä alkanut epäilemään että vaimo salaa jotain tai on sairastunut kun on laihtunut alipainoon ja vetäytyy eikä tuota voi enää introverttiudella perustella. Mikä siis neuvoksi? Naimisissa 8 vuotta ja yhdessä 10.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut.

Vierailija
2/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että nyt on aika aikuistua ja puhua asiat läpi. Jos ei edellään puhu sinä mietit haluatko elää tuollaista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Onko vaimosi muuten käyttäytynyt kuten ennenkin, muiden kanssa, töissä, harrastuksissa?

Vierailija
4/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut. Ex vaimo sanoi että on ollut kanssani vain rahan vuoksi. Tämän jälkeen olen käyttänyt vain maksullisia, enkä uhraa enää aikaa naisiin, koska ennakolta ei voi tietää onko kaikki suurta näytelmää.

Vierailija
5/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siinä vaiheessa, kun itselleni on tullut tunne ja ajatus, että ei ole enää toiselle mitään sanottavaa, on se ollut lopun alkua.

Joku osaa tuosta yli päästä ja parantaa suhteen uuteen kukoistukseen. Itse en ole koskaan osannut.

-nainen-

Vierailija
6/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut hiljaisia jaksoja, jolloin tuntuu vain, että "kaikki" on jo sanottu. Ihan arkisista asioista ollaan vain tuolloin puhuttu ja syvempi yhteys puuttuu. Jossain määrin vaihe meni ohitse, kun muu stressaava elämäntilanne helpotti, mutta ihan ennalleen ei ole palannut. Ollaan oltu yhdessä yli 20v.

Vierailija
7/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta otsikko ja kommentti ovat nyt kaksi eri asiaa. Ymmärsin, että otsikossa kysytään, onko tullut hetkiä kun tuntuu, ettei enää ole mitään puhuttavaa, koska on jo puhuttu kaikesta. Kommentissa olikin kyse haluttomuudesta puhua.

Ketään ei voi pakottaa puhumaan, mutta itse ehdottaisin parisuhdeterapiaa. Tai että yhdessä ottaisitte käyttöön tunnekeskeisen parisuhdekurssin (löytyy netistä, Tampereen seurakunnan versio on paras).

Vierailija
8/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Siinä vaiheessa, kun itselleni on tullut tunne ja ajatus, että ei ole enää toiselle mitään sanottavaa, on se ollut lopun alkua.

Joku osaa tuosta yli päästä ja parantaa suhteen uuteen kukoistukseen. Itse en ole koskaan osannut.

-nainen-

Sama. Jatkuu tämä toiminta minulla. Olen 52.

Vierailija
9/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että nyt on aika aikuistua ja puhua asiat läpi. Jos ei edellään puhu sinä mietit haluatko elää tuollaista elämää.

Aikuisia tässä ollaan mutta ei toista voi pakottaa ja kun kysyn mikä on niin vaimo kääntää kylkeä tai esimerkiksi yöllä käy juomassa vettä ja itkeä tihrustaa niin kyllähän tämä huolestuttaa.

Vierailija
10/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus?

Onko vaimosi muuten käyttäytynyt kuten ennenkin, muiden kanssa, töissä, harrastuksissa?

Voihan se masennus olla mutta en ole ammattilainen eikä lähipiirissä ole masentuneita niin hankala sanoa. Ei ole vuoteen ollut ns. iloinen vaan vetäytyy, nukkuu, himourheilee ja on siis laihtunut. Koronan takia meillä ei ole juurikaan käynyt vieraita ellei omia vanhempiani ja siskoani lasketa. Töissä käy normaalisti eikä tee ylitöitä.

Vierailija
11/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ja olisi ollut puhuttavaa kauan. Tein todella kaikkeni liittomme eteen. Kun mikään ei toiminut ja ero oli edessä, kaksi viikkoa ennen miehen muuttoa pois - ja miten oli siitä mahtaillut, uhkaillut, kehunut - hän alkoi yhtäkkiä vinkua sitä että oli nyt ymmärtänyt mitä halusin ja halusi ”muuttua” ja palata ”entiseen” ja ja ja ja. Sanoin suoraa että 5 vuotta olen tässä tehnyt kaikkeni enkä nyt enää viitsi, koska rakkaus kuoli sinä aikana. Vieläkin itkee entistä. Yrittää kuormaa laitaa lastemme harteille. He onneksi ovat realistisia ja sanovat hänelle suoraa että äiti ei jaksa häntä. Miehellä on myös oman firman pito mennyt huonosti, kun en ole auttamassa.

Vierailija
12/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta. Onkohan vaimosi masentunut tai palanut loppuun?

Vierailija
13/13 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halua erota? Miksi? Sinua kohdellaan väärin. Vaimosi vaikuttaa myös onnettomalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän