Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irti sokeririippuuvuudesta?

Vierailija
27.01.2015 |

Olo on sietämätön jos en saa päivittäistä sokeriannosta ja mikään suklaapatukka ei riitä. Herkkua pitää olla kunnolla. Olen ylipainoinen ja laihduttamisesta ei tule mitään sokerihimon takia. Jos olen onnistunut tulemaan suoraan töistä kotiin, niin olo on levoton, en pysty keskittymään mihinkään kunnes käyn kaupasta sen herkkuni hakemassa. Syömisen jälkeen tulee ihanan rauhallinen olo. "Oikeata" ruokaa syön ihan normaalisti. Ei iske himo siihen. Jos vain saisin sokeririippuvuuden kuriin, niin laihtuisin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin päivittäisestä karkinsyönnistä eroon vuoden vaihteessa lomalla. Tosi helposti kävi, vatsa jo lähes litteä.

Vierailija
2/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit sun täytyy vaan päästä irti sokeririippuvuudesta.

Se on helppoa, jos haluaa oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka syö herkkuja jokapäivä miten hampaat voivat?

Vierailija
4/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:15"]Ihminen joka syö herkkuja jokapäivä miten hampaat voivat?
[/quote]

Yllättävän hyvin. Hammaskiveä kertyy mutta puhdistan hampaat huolella. Syön myös herkkuni kerralla, en pitkin iltaa.
Ap

Vierailija
5/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö riittävästi kunnon ruokaa, niin mieliteot vähenevät. Ateriarytmi kondikseen. Rasvaa ja prodea tarpeeksi. Ja vettä.

Vierailija
6/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh

Vierailija
7/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ruokavaliossa on jotain pielessä jos himoitset paljon herkkuja.

Vierailija
8/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää vaan lopettaa. Muita keinoja ei ole. Mikään ei toimi korvikkeena.

Terv entinen sokerihiiri

Vierailija
9/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:25"]Sun ruokavaliossa on jotain pielessä jos himoitset paljon herkkuja.
[/quote]

Pitäisi syödä enemmän kunnon ruokaa. Aamulla sokerilla maustettua rahkaa, töissä syön mitä tarjotaan ja kotiin tullessa valmisruokaa mutta joskus jätän sen väliin ja syön vain herkkuja.
Ap

Vierailija
11/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:26"]Se pitää vaan lopettaa. Muita keinoja ei ole. Mikään ei toimi korvikkeena.

Terv entinen sokerihiiri
[/quote]

Tiedän. Pitäisi vain saada otettua itseään niskasta kiinni.
Ap

Vierailija
12/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kuukauden totaalinen sokerilakko.

Helppoa se ei ollut, aluksi. Olin ihan yhtä riippuvainen kuin sinäkin. Sitten päätin, että kun olen näinkin kauan elänyt, ei yksi vaivainen kuukausi kokonaiskuvassa ole juuri mitään ja on kuitenkin suht pian ohitse. Voin ihan hyvin kärvistellä sen ilman sokeria. Aina kun sokeria teki mieli, ajattelin, että niin ja niin monen viikon/päivän päästä sitten. En ennemmin.

Kuukauden jälkeen kävikin niin, että sokeri ei enää vain maistunut yhtä hyvältä kuin aikaisemmin. Ihme ja kumma. Päätin jättää sen pysyvästi vähemmälle.

Tästä on nyt kaksi vuotta. Sokerihimo on pysynyt loistavasti kurissa: nautin kyllä silloin tällöin sokerisista herkuista, mutta aiempi riippuvuus on kadonnut, kokonaan.

Tsemppiä sulle, kyllä sä pystyt :)

Vierailija
13/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:30"]http://kotikatti.blogspot.fi/2015/01/eroon-karkinhimosta.html
[/quote]

Todella hyvä kirjoitus. Ap

Vierailija
14/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä auttoi minua ainakis!

Vierailija
15/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpas saanut typeriä neuvoja. Tästä asiasta on paljon netissä, myös vauvalla. Googlaile. Itsekin olen sokerikoukussa ja se mielestäni vastaa hieman alkoholistin himoa viinaan. Aivan jäätävä. Keväällä yritän irti. Vähän olen saanut pahimmasta jo vähennettyä.

Vierailija
16/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:25"]Sun ruokavaliossa on jotain pielessä jos himoitset paljon herkkuja. [/quote] Pitäisi syödä enemmän kunnon ruokaa. Aamulla sokerilla maustettua rahkaa, töissä syön mitä tarjotaan ja kotiin tullessa valmisruokaa mutta joskus jätän sen väliin ja syön vain herkkuja. Ap

[/quote]

No ei ihme! Ei sulla mitään sokeririippuvuutta ole. Sulla on nälkä! -6

Vierailija
17/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:32"]Mulla auttoi kuukauden totaalinen sokerilakko.

Helppoa se ei ollut, aluksi. Olin ihan yhtä riippuvainen kuin sinäkin. Sitten päätin, että kun olen näinkin kauan elänyt, ei yksi vaivainen kuukausi kokonaiskuvassa ole juuri mitään ja on kuitenkin suht pian ohitse. Voin ihan hyvin kärvistellä sen ilman sokeria. Aina kun sokeria teki mieli, ajattelin, että niin ja niin monen viikon/päivän päästä sitten. En ennemmin.

Kuukauden jälkeen kävikin niin, että sokeri ei enää vain maistunut yhtä hyvältä kuin aikaisemmin. Ihme ja kumma. Päätin jättää sen pysyvästi vähemmälle.

Tästä on nyt kaksi vuotta. Sokerihimo on pysynyt loistavasti kurissa: nautin kyllä silloin tällöin sokerisista herkuista, mutta aiempi riippuvuus on kadonnut, kokonaan.

Tsemppiä sulle, kyllä sä pystyt :)
[/quote]

Kiitos. Pitää ottaa kuukausi tavoitteeksi ja katsoa sitten eteenpäin. Ap

Vierailija
18/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:26"]Se pitää vaan lopettaa. Muita keinoja ei ole. Mikään ei toimi korvikkeena. Terv entinen sokerihiiri [/quote] Tiedän. Pitäisi vain saada otettua itseään niskasta kiinni. Ap

[/quote]

Nope. Kyllä noi ruokavalion perusasiat täytyy olla kondiksessa. Et sä tahdonvoimalla pitkälle pääse. Normalisoit syömisiä muutaman viikon ja kukauden ja sit voit ruveta miettiin jotain lakkoja. Veikkaan ettei tarvitse. -6

Vierailija
19/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:25"]Sun ruokavaliossa on jotain pielessä jos himoitset paljon herkkuja.
[/quote]

Pitäisi syödä enemmän kunnon ruokaa. Aamulla sokerilla maustettua rahkaa, töissä syön mitä tarjotaan ja kotiin tullessa valmisruokaa mutta joskus jätän sen väliin ja syön vain herkkuja.
Ap
[/quote] eli koko päiväsi koostuu pelkästään sokerista, valmisruoatkin sisältävät sokeria. Aloita aamu vaikka kaurapuurolla johon heität sekaan mustikoita tms marjoja. Ja älä mene lähellekkään valmisruokia.

Vierailija
20/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:25"]Sun ruokavaliossa on jotain pielessä jos himoitset paljon herkkuja.
[/quote]

Ap
[/quote] eli koko päiväsi koostuu pelkästään sokerista, valmisruoatkin sisältävät sokeria. Aloita aamu vaikka kaurapuurolla johon heität sekaan mustikoita tms marjoja. Ja älä mene lähellekkään valmisruokia.
[/quote]

Tiedän että minun pitää tehdä kunnon ruokaremontti.
Ap