Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irti sokeririippuuvuudesta?

Vierailija
27.01.2015 |

Olo on sietämätön jos en saa päivittäistä sokeriannosta ja mikään suklaapatukka ei riitä. Herkkua pitää olla kunnolla. Olen ylipainoinen ja laihduttamisesta ei tule mitään sokerihimon takia. Jos olen onnistunut tulemaan suoraan töistä kotiin, niin olo on levoton, en pysty keskittymään mihinkään kunnes käyn kaupasta sen herkkuni hakemassa. Syömisen jälkeen tulee ihanan rauhallinen olo. "Oikeata" ruokaa syön ihan normaalisti. Ei iske himo siihen. Jos vain saisin sokeririippuvuuden kuriin, niin laihtuisin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kerralla. Helpoin tapa. Laihduin 9kk:ssa 20kg.

Vierailija
22/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:38"]Lopetin kerralla. Helpoin tapa. Laihduin 9kk:ssa 20kg.
[/quote]

Kuulostaa ihanalta! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan sama ongelma! Oon niin riippuvainen sokerista että se menee jo aivan naurettavaksi. Pakko saada  kokista, suklaata, donitseja, salmiakkia, lakritsia jne. joka päivä! Ja tosiaan jos menen sinne kauppaan niin en mieti ostanko suklaata vai salmiakkia, vaan ostan molemmat, muutaman vanukkaan, keksiä.... Ja pari litraa limpparia päälle. Ihan älyttömiä määriä! Jos en saa sokeria tärisen ja olen tosi kiukkunen, väsynyt ja keskittymiskyky katoaa... Kamalaa! Miten ajattelit aloittaa tuon vierottautumisen? 

P.S. Hampaat on ihan kunnossa... 

Vierailija
24/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten kun syö riittävästi proteiinia ja perusruokavalio on kunnossa, mutta sokerinhimo on silti aivan mahdoton? vhh ei sovi mulle, olen kokeillut.

t. toinen epätoivoinen sokerihiiri

Vierailija
25/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:49"]

mitä sitten kun syö riittävästi proteiinia ja perusruokavalio on kunnossa, mutta sokerinhimo on silti aivan mahdoton? vhh ei sovi mulle, olen kokeillut. t. toinen epätoivoinen sokerihiiri

[/quote]

Onko oikeasti kunnossa? Millainen se on?

Vierailija
26/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:49"]

mitä sitten kun syö riittävästi proteiinia ja perusruokavalio on kunnossa, mutta sokerinhimo on silti aivan mahdoton? vhh ei sovi mulle, olen kokeillut. t. toinen epätoivoinen sokerihiiri

[/quote]

Onko oikeasti kunnossa? Millainen se on?
[/quote]
aamulla yleensä puuroa ja rasvatonta maitoa. lounaalla syön koulun ruokalassa lautasmallin mukaan (joo, koulun ruoka ei ole mitään kauhean terveellistä mutta pakko mikä pakko). iltapäivällä monesti joku hedelmä, vähän pähkinöitä tai piltti. kotona sitten oikeaa ruokaa, esim parsakaalia, kalaa, hieman riisiä ja salaattia. illalla vielä leipä, hedelmä, munakas, viili tms. raejuustoa lisään vähän joka ruokaan.

silti joka välissä sokerihammasta kolottaa.

Vierailija
27/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:47"]Mulla on aivan sama ongelma! Oon niin riippuvainen sokerista että se menee jo aivan naurettavaksi. Pakko saada  kokista, suklaata, donitseja, salmiakkia, lakritsia jne. joka päivä! Ja tosiaan jos menen sinne kauppaan niin en mieti ostanko suklaata vai salmiakkia, vaan ostan molemmat, muutaman vanukkaan, keksiä.... Ja pari litraa limpparia päälle. Ihan älyttömiä määriä! Jos en saa sokeria tärisen ja olen tosi kiukkunen, väsynyt ja keskittymiskyky katoaa... Kamalaa! Miten ajattelit aloittaa tuon vierottautumisen? 

[/quote]

Kai se on vain kerralla lopetettava tai sitten hankin ensimmäiseksi viikoksia hedelmiä makean tilalle. Ap

Vierailija
28/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:49"]mitä sitten kun syö riittävästi proteiinia ja perusruokavalio on kunnossa, mutta sokerinhimo on silti aivan mahdoton? vhh ei sovi mulle, olen kokeillut.

[/quote]

Saatko riittävästi rasvaa?

Vierailija
29/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:49"]mitä sitten kun syö riittävästi proteiinia ja perusruokavalio on kunnossa, mutta sokerinhimo on silti aivan mahdoton? vhh ei sovi mulle, olen kokeillut.

[/quote]

Saatko riittävästi rasvaa?
[/quote]
uskoisin saavani. syön lohta aika usein ja pähkinöitä lähes päivittäin. leivän päällä margariinia ja kokatessa vielä lorautan ruokaan öljyä.

Vierailija
30/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka lopetti sokerin syömisen. Lopettaminen oli helppoa mutta iltapäivisin iskee päänsärky. Onko tämä vieroitusoire? Kokemuksia?

Vierailija
31/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan laittaa kerrasta poikki. Eka viikko on tuskaa, sitten alkaa pikkuhiljaa tottumaan. Sitten kun on päässyt himoista eroon niin voi aina sillointällöin juhlissa ym. herkutella, kunhan pitää annokset pieninä niin ei syty sokerinhimo uudestaan.

Vierailija
32/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:47"]Mulla on aivan sama ongelma! Oon niin riippuvainen sokerista että se menee jo aivan naurettavaksi. Pakko saada  kokista, suklaata, donitseja, salmiakkia, lakritsia jne. joka päivä! Ja tosiaan jos menen sinne kauppaan niin en mieti ostanko suklaata vai salmiakkia, vaan ostan molemmat, muutaman vanukkaan, keksiä.... Ja pari litraa limpparia päälle. Ihan älyttömiä määriä! Jos en saa sokeria tärisen ja olen tosi kiukkunen, väsynyt ja keskittymiskyky katoaa... Kamalaa! Miten ajattelit aloittaa tuon vierottautumisen? 

[/quote]

Kai se on vain kerralla lopetettava tai sitten hankin ensimmäiseksi viikoksia hedelmiä makean tilalle. Ap
[/quote]

Voi älä vaan korvaa ainakaan alussa sokeria hedelmillä. Nekin on täynnä sokeria vaikka muuten terveellisiä ovatkin. Enemmin vaikka kuppi makeaa teetä kun himot iskee.

Vierailija
33/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein pitkän listan kaikista terveellisistä ruoista ja ruoka-aineista, joista pidän. Ei sokeripommeja. Kaupassa ei sitten tule sitä, ettei keksi ostettavaa ja päätyy ostelemaan herkkuja, kun on "sallittujen" ruokien lista mukana tai päässä.

Vierailija
34/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:47"]Mulla on aivan sama ongelma! Oon niin riippuvainen sokerista että se menee jo aivan naurettavaksi. Pakko saada  kokista, suklaata, donitseja, salmiakkia, lakritsia jne. joka päivä! Ja tosiaan jos menen sinne kauppaan niin en mieti ostanko suklaata vai salmiakkia, vaan ostan molemmat, muutaman vanukkaan, keksiä.... Ja pari litraa limpparia päälle. Ihan älyttömiä määriä! Jos en saa sokeria tärisen ja olen tosi kiukkunen, väsynyt ja keskittymiskyky katoaa... Kamalaa! Miten ajattelit aloittaa tuon vierottautumisen? 

[/quote]

[/quote]

Voi älä vaan korvaa ainakaan alussa sokeria hedelmillä. Nekin on täynnä sokeria vaikka muuten terveellisiä ovatkin. Enemmin vaikka kuppi makeaa teetä kun himot iskee.
[/quote]

Kai se on parasta pistää kerrasta poikki ja hankkia makeaa teetä tai xylitol salmiakkipurkkaa. Ap

Vierailija
35/35 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lisääntyi sokerin himo raskauden jälkeen. Itselläni auttoi perusruokavalion laittaminen säännöllisemmäksi, välipalat mukaan, aina helposti saatavilla se terveellinen vaihtoehto, kun nälkä iskee. Kannattaa siis aluksi suunnitella vähän tarkemmin syömisiä jo etukäteen. Kahvinjuonnin vähentäminen auttoi ja vettä kannattaa juoda paljon. Muutamassa viikossa hävisi sokerin himo. Sokerin siis poistin päivittäisestä ruokavaliosta kokonaan.