Harrastatko liikuntaa? Jos kyllä niin mitä?
Minä N38v
Kotijumppaa iltaisin. Lumen kolaamista. Siinäpä se. Pitäisi tsempata. Pidän kyllä liikunnan tuomasta hyvänolontunteesta. Olen koko aikuisikäni liikkunut. Nyt lapsensaannin jälkeen vähemmän. Aika tyypilistä :)
Mikä on sinun suhteesi liikuntaan?
Kommentit (40)
Voimaharjoittelua salilla 4-5 x vko, kesällä pyöräilyä ja juoksua, nyt tänä suoraan perseestä olevana vuodenaikana crosstraineria salilla ja kuntopyörää kotona. Liikunta rulaa.
Kerran viikossa jumppa ja crossfit, kaksi kertaa viikossa 5-6 km juoksulenkki ja hyötyliikuntaa.
Käyn salilla 2 kertaa viikossa. Sen lisäksi liikun mielelläni ulkona. Näin talvella hiihtelen tai lumikenkäilen mielelläni, lumettomaan aikaan vaeltelen metsässä. Näistä ei välttämättä ole suureksi liikunnaksi, sillä enemmän on tarkoitus päästä irti töistä ja nauttia luonnosta. Hien saan pintaan kuitenkin joka kerran.
Kestävyyslajit. Salilla käynti neljän seinän sisällä ei nappaa. Eli juoksua, pyöräilyä, hiihtoa. Kesällä joskus harvoin rullaluistelua vaikka minulle onkin väitetty että se on 90-luvun juttu.
Kaipa sitä voi sanoa että joo, uin kerran viikossa matkaa 45min-60min, ja toisena päivänä 50 min hydrobic.
Nämä riittää mulle toistaiseksi. Painoa kuitenkin 140 kiloa, ja voin melkeen ylpeenä sanoa nyt harrastavani noita kun ei oo sellanen kerran puolessa vuodessa-juttu (ennen en harrastanut MITÄÄN liikuntaa). Noin puoltoista vuotta säännöllisesti noita kuitenkin käynyt tekemässä. Puolitoista vuotta sitten paino oli aika reilusti enemmän ja sitten kun paino vielä laskee, niin toivottavasti kesällä ainakin sitten tulee kuvioihin rauhalliset pyörälenkit tuolla rantaa pitkin. :)
Mulle liikunta on elämäntapa. 4 x vko salitreeni, ryhmäliikunta 3-4 kert/vko (mm combat, plyo, tanssitunnit, jooga, cxworks, toiminnallinen jne).
Kävely, hölkkä, pyöräily, hiihto, kotijumppa, metsässä samoilu, hyötyliikunta
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:02"]Kävely, hölkkä, pyöräily, hiihto, kotijumppa, metsässä samoilu, hyötyliikunta
[/quote] Piti vielä sanoa, että olen aina inhonnut kaikkia sisäliikuntalajeja, ulkona oleminen on mun juttu! Esim. zumba, aerobic Ym. rytmitajua vaativat lajit on ehdoton ei, mut naurettais pihalle. Spinning-tunnistakaan en saanut mitään irti. Kuitenkin esim. voima harjoittelua tai pilatesta haluaisin alkaa harrastaa, mutta sali on niin pitkän matkan päässä
Normaalisti 3-4x viikossa sali + 1-2 kertaa viikossa bodystep/juoksu. Lisäksi hyötyliikuntaa kävelyn tai pyöräilyn muodossa lähes päivittäin.
Pimeimpään vuoden aikaan (eli juuri nyt) n. marraskuusta helmikuuhun liikunnan määrä kyllä tuota normaalia vähäisempää, kun ei vaan jaksa.
Käyn salilla, kävelyillä ja jumpissa. Pidän liikunnasta. Olen 44-vuotias monen lapsen äiti.
Jep, 7x viikossa aamuköntsän runttaaminen on aikamoinen urheilusuoritus!!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:40"]Runkkaan
[/quote
Sama täällä. 1-2krt pvä. Työtön 23mies
Olen äiti 36v. Minulla on kaksi lasta ja olen hoitovapaalla. Harrastan jalkapalloa, jääkiekkoa, ringetteä, vaellusta ja koiran sekä lasterattaiden kanssa lenkkeilyä.
Ratsastusta, jääkiekkoa ja käyn salilla
Hölkkää, uintia, kävelyä ja hiihtoa. N39
Kuntosalilla voimaharjoittelua 3-4krt/viikko,uimista kerran viikossa ja yhtenä päivänä lenkki.
Kahvakuulaa×2, 30min HIIT, 6-7km hölkkälenkki joka viikko
Kuntosalilla tai kuntosalin jumpissa 2-3 kertaa viikossa. Yleensä käyn aamulla, kun lapset on menneet kouluun ja eskariin, jos menen töihin kahdeksitoista. 2-7 kertaa viikossa koiran ulkoilutusta 3-5 kilometriä kerrallaan.
Käyn salilla ja erilaisissa jumpissa (bodypump, spinning) 3-4 krt viikossa.