Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatelkaa jos joku olisi 11.11.2019, eli 2 vuotta sitten kertonut minkalaista elämää elämme 2v myöhemmin?

Vierailija
11.11.2021 |

Välillä ei tiedä itkeäkö vai nauraako.

Eikä loppua näy, jos nytkin asiantuntijat sanoo, että menee vielä 4-5 vuotta.

Olen siirtänyt erinnäisiä asioita hamaan tulevaisuuteen kunnes korona loppuu. Mutta pitäisi vaan alkaa elämään kaikesta huolimatta omaa elämää, koska se "sitten joskus" voi olla myöhäistä jos itse kuolee kupsahtaa ennen kuin korona on joskus ohi.

Alan vaihtoa olen esimerkiksi suunnitellut jo useamman vuoden, mutta korona tuli sekoittamaan pakkaa. Mutta taidanpa nyt lähteä katselemaan opiskeluasioita ja ottaa sen nyt vakavasti vaikka korona pyörisikin ympärillä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä oikein ymmärrä miten tämä Korona nyt on estänyt suoranaisen elämisen. Tai elämästä nauttimisen.

Ihmiset vain ovat niin vieraantuneita itsestään, toisistaan ja elämästä ylipäätään että tarvittaisiin koko ajan jotain ulkoa tulevaa virkettä että he kokisivat elävänsä.

Eihän nyt pitkiin aikoihin ole edes ollut pahemmin mitään rajoitteita.

En ymmärrä minäkään. Ennen koronaa meillä kävi edes joitan ihmisiä kylässä. Nyt n. 2 vuoteen kukaan ei ole piipahtanut ihan lähempiä sisaruksia lukuunottamatta. Esim. kaverit ei nykyään edes soita? Miksi? En ole muuttunut enkä sairasta koronaa - en koko aikana. Enkä ole muuttunut yhtään muuksi kuin mitä olen jo yli 50 vuotta ollut! Työpaikalla käy asiakkaita vain juur se mitä minimissään voi käydä. Kaikilla on varmasti joku työtilaus. Enää ei käy "vain katselemassa" ja mahdollisesti siitä sitten ostajaksi alkavia henkilöitä, joista saattoi ollakymmeniä päivässä. Asiakaskato lähes 80-90%! Firma onneksi pyörii vielä enkä ole työttömäksi vielä aikaan joutumassa. Sitten laiton merkille seikan, että kun käyn tietyssä paikoissa joskus kahvilla ajankulukseni katsomassa "ihmisvilinää" - ei sitä ole! Nyt viikolla iso kahvila - ja ei YHTÄÄN asiakasta istumassa. 1 mummo tilasi täytekakun juhliinsa siinä kahvia hörppiessäni. Sekin kunnon arsenaalilla maskeja varustettuna ja suojakintaat kädessä sekä täysi sotilasasu päällä... _(mummomantteli) Tätä voisin jatkaa vaikka kuinka mutta turhaa se on. Niinpä jatkan hyvion ansaittua vapaapäivääni muissa merkeissä. Hyväää päivän jatkoa teille ketkä luette!

Vierailija
22/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInullakin oli n. puolitoista vuotta sitten aivan outo olo eräänä päivänä. Flunssainen olo. Väsytti aivan hirvittävästi. Koko päivän kesti. Seuraavana päivänä oli kokonaan ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11.11.2019 sairastin tuntematonta oireyhtymää, joka aiheutti mm. vakavia neurologisia häiriöitä ja minua tutkittiin esim. ALSin vuoksi. Voin niin huonosti että en uskonut enää selviäväni.

Oireisto meni aalloissa, parani pikkuhiljaa ja lopulta aiheuttajaksi arvioitiin ”jonkun” virustaudin harvinaisen aggressiivista jälkitilaa. Kesällä 2019 olin sairastanut kummallisen flunssa. jossa oli kova yskä. Olin ollut ennen sitä kipeä varmaan 10v sitten. Olin sekä lounastanut Hongkongista juuri tulleen henkilön kanssa että ollut Pohjois-Italiassa. Pitkällinen oireisto alkoi sen jälkeen.

Keväällä 2020 koronan tuleminen ei vaikuttanut elämääni, pitkälle kevääseen ajattelin että kuolen ja en ollut mitenkään kiinnostunut koko koronasta, vasta kesällä toipuminen alkoi. Henkinen tila alkaa olla kunnossa ehkä vasta nyt.

Suomessa vuoden 2019 lopussa ei vielä päässyt testiin, useita ihmisiä sairasti jotakin flunssaa pahempaa tautia, josta parantuminen kesti hieman pidempään. Oletukseni on se, että kyse oli koronasta jo silloin.

Kyllä se on minunkin. Sellainen tila kuin ”sytokiinimyrsky” selittää ison osan oireistani ja on nostettu esiin koronan yhteydessä. Olen tyypillinen pitkäaikaisoireileva: nuori, hyvä kunto ja hyvä vastustuskyky. Omalla kropalla oli paljon voimia hyökätä itseään vastaan. Juuri mitään vikaa ei silti löytynyt, vaikka olin sinisenä mustelmista, ulostin valkoista massaa ja tärisin lihasnykäysten voimasta kuin haavanlehti. Voin kertoa että jos joku luotto oli joskus terveydenhuoltoon maassamme niin enää sitä ei ole. Minuahan ei autettu juuri mitenkään. Se oli ihan uskomatonta. Olin aikaisemmin kuvitellut että kyseisessä kunnossa pääsee sairaalaan, tutkimuksiin ja hoitoon. Ei pääse.

No, enää en mene. En omin jalkoineni tai tajuissaan enää ilinä. Yksityinen tai julkinen -sama se.

Vierailija
24/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tässä koko ajassa on ollut se, kun on pitänyt pelätä karanteeniin joutumista tai sitä että itse sairastuisi ja aiheuttaisi karanteeneja muille. Otin rokotukset vain siksi että olisin turvassa karanteenilta ja uskon että moni muu toimi samoin.

Vierailija
25/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11.11.2019 sairastin tuntematonta oireyhtymää, joka aiheutti mm. vakavia neurologisia häiriöitä ja minua tutkittiin esim. ALSin vuoksi. Voin niin huonosti että en uskonut enää selviäväni.

Oireisto meni aalloissa, parani pikkuhiljaa ja lopulta aiheuttajaksi arvioitiin ”jonkun” virustaudin harvinaisen aggressiivista jälkitilaa. Kesällä 2019 olin sairastanut kummallisen flunssa. jossa oli kova yskä. Olin ollut ennen sitä kipeä varmaan 10v sitten. Olin sekä lounastanut Hongkongista juuri tulleen henkilön kanssa että ollut Pohjois-Italiassa. Pitkällinen oireisto alkoi sen jälkeen.

Keväällä 2020 koronan tuleminen ei vaikuttanut elämääni, pitkälle kevääseen ajattelin että kuolen ja en ollut mitenkään kiinnostunut koko koronasta, vasta kesällä toipuminen alkoi. Henkinen tila alkaa olla kunnossa ehkä vasta nyt.

Sairastin raskaana ollessani kesällä 2019 todella oudon flunssan, johon liittyi valtava hengenahdistus ja kuiva yskä. Kukaan lähipiiristäni ei saanut sitä, vaikka olimme mökkeilemässä mm. iäkkäiden isovanhempieni kanssa ja yskin jatkuvasti pienessä mökissä. Olen useasti ottanut tämän esille myöhemmin ja pohtinut ääneen olisiko voinut olla koronaa jo silloin. Jostain syystä kaikki ovat torpanneet ajatukseni.

Vierailija
26/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennyt tuolloin, että hautaan rakkaan läheiseni maski kasvoilla tai joudun pelkäämään päivittäin, että vien lähitöistä viruksen vakavasti sairaalle vanhemmalleni, joka olisi hänelle kuolemaksi.

Minun uusi normaali on rankka.

Vierailija
27/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken sen mitä vain suinkin pystyn, että pääsisimme normaaliin. Olen ottanut molemmat rokotteet ja pidän ffp2- maskia kaikkialla missä on ihmisiä. Haluan tästä eroon mahdollisimman pian.

Vierailija
28/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se on minunkin. Sellainen tila kuin ”sytokiinimyrsky” selittää ison osan oireistani ja on nostettu esiin koronan yhteydessä. Olen tyypillinen pitkäaikaisoireileva: nuori, hyvä kunto ja hyvä vastustuskyky. Omalla kropalla oli paljon voimia hyökätä itseään vastaan. Juuri mitään vikaa ei silti löytynyt, vaikka olin sinisenä mustelmista, ulostin valkoista massaa ja tärisin lihasnykäysten voimasta kuin haavanlehti. Voin kertoa että jos joku luotto oli joskus terveydenhuoltoon maassamme niin enää sitä ei ole. Minuahan ei autettu juuri mitenkään. Se oli ihan uskomatonta. Olin aikaisemmin kuvitellut että kyseisessä kunnossa pääsee sairaalaan, tutkimuksiin ja hoitoon. Ei pääse.

No, enää en mene. En omin jalkoineni tai tajuissaan enää ilinä. Yksityinen tai julkinen -sama se."

Voin kertoa nykytilanteen... Olen eilen ja toissa päivänä yrittänyt päästä edes päivystykseen hirveän huonon olon ja sairastuntemuksien vuoksi... Jopa koronatestiin pääsy evättiin! Ei kuulemma oireet täsmää kun kuumetta ei ole... Tuleeko kaikille varmasti kuuumetta? Ja entä sitten jos olo on ettei häävin saa henkeä? Eikö se jo yksinään ole syy siihen, että jotain tarkistettaisiin. Edes verikoe tai jotan? Kipujakin on vaikka muille jakaa ja huono olo estää syömistäkin... vettä ja herukkaa jaksan just ja just hörppiä ja yritin jäätelöä edes syödä. Ei auheutta jatkotutkimuksiin... Liäss sotea vain ja KELAkorvausten pienentämist, ettei köyhä edes yksityiselle vain menisi enää kun ei kunnallisella kiinnosta. Päästään heikoista ja varmistetaan ettei niistä ainakaan työkuntoisia tule. rahaa riittä kyllä ulkomaille ja varsinkin... ei saa ssanoa mutta arvatkaas keille... a rahaa on turhuuteen kyllä. Kaiken maailmaa lentsikka kauppaa leikkivät herrat. Kuitenkaan ei todelliseen hätään voi rahaa antaa.... Käyhä peruskansalainen kun ei mitään sääliä antsaitse. Olen töissä vielä mutta saatte olla varmoja herrat siitä että tulen kohdakkoin antautumaan täydelliseen työttömyyteen sossutuilla... Ei vain pysty töitä enää tekemään kuun ei paikkoja korjata!

Vierailija
29/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin ovat sanoneet, joidenkin ihmisten käyttäytyminen on ongelma. Ei korona tai edes sulkutoimenpiteet.

Asun ulkomailla ja vaimon äitiä käy sääliksi; emme pääse käymään tapaamassa ja muut lapset ovat juuri Koronan takia jättäneet täysin yksin. Eivät suostu tapaamaan tai ottamaan kylään.

Ihmisten pitäisi herätä tästä koronalumouksesta ja elää elämänsä toiset huomioon ottaen. 

Vierailija
30/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vuoden 2019 lopussa ei vielä päässyt testiin, useita ihmisiä sairasti jotakin flunssaa pahempaa tautia, josta parantuminen kesti hieman pidempään. Oletukseni on se, että kyse oli koronasta jo silloin.

Kyllä se on minunkin. Sellainen tila kuin ”sytokiinimyrsky” selittää ison osan oireistani ja on nostettu esiin koronan yhteydessä. Olen tyypillinen pitkäaikaisoireileva: nuori, hyvä kunto ja hyvä vastustuskyky. Omalla kropalla oli paljon voimia hyökätä itseään vastaan. Juuri mitään vikaa ei silti löytynyt, vaikka olin sinisenä mustelmista, ulostin valkoista massaa ja tärisin lihasnykäysten voimasta kuin haavanlehti. Voin kertoa että jos joku luotto oli joskus terveydenhuoltoon maassamme niin enää sitä ei ole. Minuahan ei autettu juuri mitenkään. Se oli ihan uskomatonta. Olin aikaisemmin kuvitellut että kyseisessä kunnossa pääsee sairaalaan, tutkimuksiin ja hoitoon. Ei pääse.

No, enää en mene. En omin jalkoineni tai tajuissaan enää ilinä. Yksityinen tai julkinen -sama se.

Oletko nyt kuinka hyvässä kunnossa ? Elämme oudossa ajassa ja oudossa maassa.

Vierailija
31/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ihan ok, mutta tulee menemään tähän euroopassakin:

Vierailija
32/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken sen mitä vain suinkin pystyn, että pääsisimme normaaliin. Olen ottanut molemmat rokotteet ja pidän ffp2- maskia kaikkialla missä on ihmisiä. Haluan tästä eroon mahdollisimman pian.

Tuollaisella lammasmaisella alistumisella et tule ikinä pääsemään tästä eroon.

Tämä ei lopu koskaan, niin kauan kuin ihmiset tottelee kuin orjat.

Luovu pelon takia vapaudestasi, saat pelätä lopun ikääsi, ja menetät vapautesi.

Vierailija
33/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jauha tuota p... kaa!

Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia arvostetuista tieteellisistä lähteistä (mm. The Lancet, PNAS) ja osaan kriittisen tieteellisen ajattelun.

Kyse ei ole pelosta ja luulosta vaan tieteestä ja järjestä.

Vierailija
34/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset eivät ole noin herkkähipeäväisiä. Vapaus on sydämessä, eikä pienissä ulkonaisissa asioissa.

Vierailija
35/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liikaa ripustautuisi tuohon 4-5 vuoteen. Varmasti voidaan faktana todeta, että korona jää tänne ikuisesti. Eri asia on, heikkeneekö virus tai saadaanko sitä hallintaan. Mahdollista on sellainenkin skenaario, että korona jää tänne ikuisesti eikä pandemiaa saada ikinä täysin hallintaan - epätodennäköistä, mutta mahdollista. Faktana voidaan todeta myös se, että ei korona suinkaan jää ihmiskunnan viimeiseksi pandemiaksi.

Päivä päivältä toki mennään, mutta pitää muistaa, että elämä ei ole Disney-satu, jossa hyvikset voittavat.

Vierailija
36/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuolloin ikinä uskonut, miten ihmiset saadaan ylipuhuttua tällaiseen kahtiajakoon ja vihaan, jatkuviin rokotteisiin ja perustuslain romukoppaan heittämiseen. Hyvin suunniteltu, kun tietää, miten vietävissä porukka on.

Vierailija
37/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän artikkelin kuvat tekevät kaikki koronasalaliitot turhiksi höpinöiksi, kuvista näkee mihin koronavirus pystyy.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4360493

Etusivu » Paikalliset 9.11.2021 10:31

Järkyttävät kuvat: Tältä näyttää vakava korona 28-vuotiaan keuhkoissa – Lääkäri: "Heidän keuhkokuvansa saavat minut haukkomaan happea"

Minna Harmaala

Vakava korona tekee keuhkoihin suuria muutoksia, selviää koronapotilaiden keuhkokuvista. Näitä kuvia radiologiaan erikoistuva lääkäri Sonja Aukee näkee työssään.

– Heidän keuhkokuvansa saavat minut haukkomaan happea, niin rajut muutokset kuvissa voi näkyä, Aukee kertoo Instagram-tilillään.

Aukee on julkaissut tilillä koronapotilaiden keuhkokuvia. Kuvat eivät tosin ole hänen potilaistaan, vaan amerikkalaisen Radiographics-lehden artikkelista. Yhdessä kuvassa on vain 28-vuotiaan koronapotilaan keuhkot.

Vierailija
38/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olisin kyllä matkustellut vuonna 2019 ku viimeistä päivää jos oisin tiennyt mitä on edessä. Mutta ajattelin, että reissuun sitten vuonna 2020...ja sitten tuli korona.

Vierailija
39/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona_passia työpaikoille. Käykää allekirjoittamassa. Yhdistäkää linkki yhteen, viesti ei mene läpi, jos ei katkaise linkkiä.

https://www.kansa laisaloite.fi/fi/aloite/9240

Vierailija
40/53 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Olisin pökertynyt järkytyksestä.

Olen myös siirtänyt asioita koronan jälkeiseen aikaan mutta alkaa jo kärsivällisyys loppua.

Kun ei yhtään tiedä mitä vielä tulee, niin en ole uusia huonekalujakaan lähtenyt ostamaan esim.

Uusia huonekaluja... Kuinka joku on onnistunut säilyttämään tällaisen pinnallisuuden korona-aikana???

Ennemmin ihmettelen miten korona muka estää uusien huonekalujen ostamisen.