tuttu tekee ripsiä, ei maksa veroja
minne tuollaisesta voi ilmottaa? tekee "työkseen" ripsiä kotona eikä maksa veroja.
Kommentit (56)
Miten se on ap sinulta pois? Taidat olla vaan kade...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:22"]
[/quote]
Taidat olla tyhmä, jos et oikeasti ymmärrä miksi harmaa talous tulisi saada kitkettyä pois.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:20"]
Jos tienaa firmallaan alle 8000€ vuodessa ei tarvitsekaan maksaa alvia.
[/quote]
No ei alvia tartte maksaa, mutta verotettavaa tuloa se silti on.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:22"]
[/quote]
Taidat olla tyhmä, jos et oikeasti ymmärrä miksi harmaa talous tulisi saada kitkettyä pois.
[/quote]
Suomen hintaisessa suurtyöttömyys maassa ei ole varaa ajatella kuin omaa talouttaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:22"] Miten se on ap sinulta pois? Taidat olla vaan kade... [/quote] Taidat olla tyhmä, jos et oikeasti ymmärrä miksi harmaa talous tulisi saada kitkettyä pois. [/quote] Suomen hintaisessa suurtyöttömyys maassa ei ole varaa ajatella kuin omaa talouttaan.
[/quote]
Jos haluat jatkossakin saada valtiolta työttömyysturvaa ja muita etuja, kannattaa avartaa ajatusmaailmaansa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:14"]en mä mitään kuvittele vaan tiedän että se ei maksa. ja käteisellä maksaa sen asiakkaat, jokainen. [/quote] Niin, mutta kun se tietäminen ei riitä. Pitää olla todisteita myös.
[/quote]
Ei tartte olla todisteita, riittää epäily.
https://vero.fi/fi-FI/Palaute/Ilmoita_veronkierrosta(35143)
Luulisi että kateelliset suomalaiset nyt käyttäisivät tätä tilaisuutta ja alkavat kilvan käräyttää tuttavia ja naapureitaan verottajalle nimettömänä. :)
Se on todellakin pois ap:lta ja kaikilta, jos joku ei maksa veroja. Törkeää. Ilmoita verottajalle. Veropetos on rikos.
Noin tekee todella moni.
Periaatteessa vastustan harmaata sekkä pimeää taloutta ja käyräyttäähän nuo pitäisi. Mutta sitä en katso niin pahalla jos opiskelija hankkii muutaman lisälantin tai työssä oleva tekee illalla lisähommia pimeänä. Eniniten vituttaa sellaiset jotka elelee tarveharkinnaisilla tuilla ja pimittelee sitten tulojansa. Tuollain loinen syö meidän ruokapöydässä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:01"]
Mitä se sulle kuuluu? Ja mistä tiedät että ei maksa? EI hän varmaan kovin paljoa niitä voi pimeästi tehdä, esim. mainostaa lehdissä tms. Anna olla. jos nyt muutaman kympin saa ylimääräistä, niin ei kai se sulta ole pois?????
[/quote]
Asianhan voi kysyä verotoimistosta.
Verottajalle saa ilmoittaa. Itse en vaivautuisi. Olen tässä sivullisena huomannut että ne sadat eurot viikossa on todellisuudessa joitain kymppejä kuussa, eli harrastuspohjalla. Ainoastaan materiaalit jää asiakkaan maksettavaksi. Ja materiaaleista on yleensä jo ostettaessa maksettu veroja.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:04"]
Wuhuu! Täällähän on näköjään kreikkalaiset tänään äänessä.
[/quote]
Joo, miks kenenkään tarvis maksaa veroaja? Eiks valtio vois maksaa ne?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:11"]
Mistä tiedät ettei maksa vai kuvitteletko tietäväsi? Jos sillä on y-tunnus tai toiminimi niin pakko kai sinne on ilmoittaa jotain. Minäkin teen kotona satunnaisesti ripsiä yms., joskaan en tienaa satoja euroja viikossa ja silti maksan kaikesta verot.Totuus on, että 90% asiakkaista maksaa kortilla, osa tilisiirrolla ja harvoin joku maksaa käteisellä.
[/quote]
Älä nyt viitsi valehdella että olet ihan harrastusmielessä hankkinut itsellesi maksupääteen millä höyläät asiakkaiden kortit :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:22"] Miten se on ap sinulta pois? Taidat olla vaan kade... [/quote] Taidat olla tyhmä, jos et oikeasti ymmärrä miksi harmaa talous tulisi saada kitkettyä pois. [/quote] Suomen hintaisessa suurtyöttömyys maassa ei ole varaa ajatella kuin omaa talouttaan.
[/quote]
Jos haluat jatkossakin saada valtiolta työttömyysturvaa ja muita etuja, kannattaa avartaa ajatusmaailmaansa.
[/quote] Se kuule ap on vaan semmoinen juttu että noilla hurjilla työttömyysturvilla ei nyky hintatasolla pitkälle pötki. Karu totuus on sekin että työttömiä rangaistaan laillisesta työnteosta tukia pienentämällä. Joten en näe mitään pahaa pienessä sivubisneksessä. Jollakin se perhe on elätettävä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:35"]
Verottajalle saa ilmoittaa. Itse en vaivautuisi. Olen tässä sivullisena huomannut että ne sadat eurot viikossa on todellisuudessa joitain kymppejä kuussa, eli harrastuspohjalla. Ainoastaan materiaalit jää asiakkaan maksettavaksi. Ja materiaaleista on yleensä jo ostettaessa maksettu veroja.
[/quote]
Kiinastahan ne tarvikkeet tilataan, ei niistä mitään veroja makseta.
Kyllä tuota jotku tekee aika laajamittaisesti, väärinhän se on, mutta tuskin ne sillä rikastuu.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:22"]
[/quote]
taitaa tuo verotuksen käsite olla hiukan hukassa.
Hassua kuinka ihmiset suhtautuu näihin. Koska maksaa jo palkkaduunista veroa niin sitten ei tarvii lisäansioista... vai?
Entäs jos mulla on vuokrakämppä jota siis vuokraan ulos, onkos sekin ok hoitaa pimeästi kun kerran maksan jo palkkatyöstäni verot? (nettotulo vuokraamisesta vastikkeen jälkeen halposti vaatimattomat parisataa).
Itse olen yrittäjä ja teen kaikenlaista. On hassua kuinka jotkut "kivat" jutut koetaan täysin hyväksyttävästi pimeäksi duuniksi ja jotkut toiset hommat on hirveän tuomittavia jos leikitään kuititta.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:20"]
Jos tienaa firmallaan alle 8000€ vuodessa ei tarvitsekaan maksaa alvia.
[/quote]
Tämä 8400€ oli ennen 50 000mk se vain muuttui euroiksi ja ei ole mitenkään indeksien mukaan kasvava, vaan on ollut sama jo vuodesta 93(?).. Ennen tuo onkin ollut relevantti alvittomuuden raja vaan nykyään sillä pidetään huoli että köyhäkin yrittäjä maksaa jo pienistäkin tuloistaan alvia eikä pääse kasvamaan oikeaan kilpailuun.. köyhän itseään työllistävän yrittäjän kiusaa periaatteessa, koska kilpailijat on saaneet jo aiemmin paremmat alvi-rajat sekä kevyemmät alvit..
ALV. keskustelua mä en tajua ollenkaan, loppupelissä ASIAKAS maksaa sen alvin AINA!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:09"]mä tiedän myös yhden joka tekee ja sillä itsensä elättää. kaikki täällä tietää ettei se mitään veroja maksa.
[/quote]
Hyvä eläke sillä tiedossa :D
Mäkin teen ripsiä pimeesti. Tosin käyn kyllä ihan oikeissa töissä myös josta maksan verot.