Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusitusta Bellavita-voiteesta järkyttävä allerginen reaktio

Vierailija
11.11.2021 |

Olen käyttänyt tätä apteekkien myymää Bellavitaa koko aikuisikäni. Se on ollut ihan legendaarinen ja superhyvä perusvoide.
Nyt Orion oli mennyt uudistamaan sitä lorauttamalla sekaan retinolia ilmeisesti aika reilulla kädellä ja lopputulos on ihan kauhea.
Parin päivän käytön jälkeen silmät turvoksissa ja naama kuoriutuu kuin radioaktiivisen säteilyn jäljiltä.
Tämä reaktio lisäksi häipyy kiusallisen hitaasti. Jäin eilen töistä kotiin kun en kehdannut näyttäytyä missään.
Muilla vastaavia kokemuksia ?

Miten lääkefirma voi tehdä tällaista ? Täysin epäpätevää toimintaa. Johtuuko henkilöstöpulasta vai mistä ?

Onko kukaan löytänyt toista vastaavaa perusvoidetta tilalle ?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hajustettu vai hajustamaton kyseessä? En ole itse huomannut mitään eroa.

Vierailija
2/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kirjoiteltu niin, että taisi tapahtua Porvoossa kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamaton versio ja lisätään vielä että minulla ei ole ollut erityisiä ihoallergioita koskaan aikaisemmin.

Ihan normaali keski-ikäisen iho.

Vierailija
4/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko hajustettu vai hajustamaton kyseessä? En ole itse huomannut mitään eroa.

Oletko käyttänyt sekä päivä-että yövoiteena ?

Vierailija
5/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajustamaton versio ja lisätään vielä että minulla ei ole ollut erityisiä ihoallergioita koskaan aikaisemmin.

Ihan normaali keski-ikäisen iho.

AP jatkaa . Käytin sekä yö-että päivävoiteena tuota uutta pari päivää ja sitten reaktio tuli.

Enin minäkin luulin että on ihan ok, mutta nyt on tilanne toinen.

Vierailija
6/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin toisesta ketjusta että en ole ainoa tämän ongelman kanssa.

Vierailija
7/15 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia tästä ?

Mikä olisi hyvä korvaava tuote ?

Vierailija
8/15 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuli järkyttävä ihoreaktio tästä uudesta koostumuksesta. Kasvot ja kaula kutisevat, kirvelevät ja kuumottavat. Iho kuoriutuu kuin liskolla.

Vuosia olen vanhaa voidetta käyttänyt ilman ongelmia.

Vierailija
9/15 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se inci-listaus kertoo?

Vierailija
10/15 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ostin hajusteettomat versiot enkä pysty käyttää.

Vierailija
11/15 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tehokkaampi retinoli varmaan aiheuttaa noi punoitukset ym. Retinolin käyttö pitäisi aloittaa varovasti, alkuun vaikka pari kertaa viikossa ja/tai niin että alle laittaa puskuroimaan jonkun retinolittoman voiteen.

Vierailija
12/15 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun sitä kannattaa laittaa joka kolmas päivä, ei missään nimessä joka päivä. Sitten kun iho on tottunut, voi käyttää joka päivä. Kaikilla tosin iho ei totu siihen.

Vierailija
13/15 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, hajustamattoman ostin. Käytin 1-2 kertaa. Silmät turvonneet puoliksi umpeen. Poskipäät kuin vesikelloilla. Naama punainen, kirvelevä ja hilseilevä.  Kesti runsaan viikon ennen kuin meni ohi.

Vierailija
14/15 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiasta ikinä aiemmin kuullutkaan, mutta nopealla googletuksella löytyi ohjeet, että käyttö pitää aloittaa varovasti. Ehkä apteekissa pitäisi pitää tätä asiaa enemmän esillä.

Vierailija
15/15 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Bellavita hajusteettoman päivävoiteen ja sain myös ihan järkyttävän allergisen reaktion välittömästi; meni varmaan 1h kun kasvoja alkoi kuumottaa ja kutittaa, aivan tulipunainen naama ja pakko oli pestä pois, sekä ottaa kaksi allergialääkettä. Jotain tässä voiteessa on, sillä en saa yleensä allergiaa mistään ja retinoliseerumia 1% olen käyttänyt The Ordinary merkiltä ilman mitään ongelmia koskaan, ja se on paljon vahvempaa kuin tässä tuotteessa oleva määrä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän