Mulla tulee aterian jälkeen heikko ja voimaton olo
Voiko johtua jostain muusta kuin diabeteksesta? En oikeen usko, että mulla voi olla diabetes, koska olen alipainoinen, vasta 20-vuotias eikä mulla oo mitään ylimääräistä vyötäröllä.
Kommentit (8)
No tänään oli lounaaksi viisi isohkoa itsetehtyä lihapullaa, kaksi perunaa ja 100 g vihanneksia. -ap
Syötkö sä liikaa (kerralla), muuten liian vähän ja/tai liian harvoin?
Mulla tuli nuorempana huono olo ruoan jälkeen, koska elimistön koko energia meni sen ruoan sulattamiseen. Tuli kylmä, alkoi väsyttää. Söin liian vähän ja liian harvoin, mutta sitten kai kerralla liikaa. Ruokarytmin kuntoon laittaminen auttoi.
Mun mielestä ruokavalio on ihan kunnossa. Tässä tyypillinen päivä: Aamulla 1,5 annosta neljän viljan puuroa ja päällä mustikoita ja pellavansiemeniä, lisäksi pähkinöitä, lounaaksi vaikka broileria + perunaa + vihanneksia tai makroonilaatikkoa + vihanneksia, lasillinen maitoa, välipalaksi hedelmä tai ruisleipää, illalla vielä raejuustosalaatti tai munakas ja teetä ja vielä joku hedelmä. -ap
Ei tarvitse olla diabetes, että on verensokereissa häikkää. Käy lääkärissä.
T. liikuntaa harrastava 26-vuotias, bmi 20 ja IGT (heikentynyt sokerinsieto)
[quote author="AV Mamma" time="27.01.2015 klo 14:10"]Ei tarvitse olla diabetes, että on verensokereissa häikkää. Käy lääkärissä.
T. liikuntaa harrastava 26-vuotias, bmi 20 ja IGT (heikentynyt sokerinsieto)
[/quote]
Vai niin. No pitänee käydä. Sen olen huomannut viime vuosina, että karkin tai muun makean jälkeen tulee heikko olo. Siksi syön sitä aika harvoin. -ap
Minullakin tulee tiettyjen ruoka-aineiden syönnin jälkeen.
- Tuore omena
- paprika
- Peruna kaikissa muodoissaan (myös pienet määrät perunajauhoja jossain valmistuotteessa)
- Maitotuotteet (tosin ei ihan pienistä määristä)
- Kahvi
- Selleri
Nämä olen löytänyt ihan vaan seuraamalla omaa oloani ja kerran kävin MSAS analyysissä (ei oikeaa lääketiedettä) ja se auttoi paljon selvittämään millä ruokavaliolla voin hyvin, sitten olen vain kokeillut palauttaa muuta käyttöön ja seurannut voinko hyvin vai en. Perunasta saan pahimmillaan anafylaktisen sokin oireita. Siksi aina antihistamiinia mukana.
Muita oireita minulla ei näistä allergioista oikeastaan ole kuin huono väsynyt olo. Ja maidosta menee iho tosi kuivaksi, jaloissa ja käsissä pahimmillaan vertavuotavia haavoja.
Mulla on ollut toi sama. Olen 26 v, normaalipainoinen ja olen yrittänyt pitää ruokailurytmin hyvänä. Makeasta tulee huono olo, sydän hakkaa ja hikeä puskee. Paastosokeri oli mittauksessa 5,8. Näytteenottaja tokaisi vain lyhyesti, että viiterajoissa.
Sen verran olen lukenut netistä, että diapetes voi tulla nuorelle ja laihallekin (siis myös muu kuin ykköstyypin). Kyllä tuo varmaan on sen verran elämää haittaava oire, että olisi ihan perusteltua hankkiutua tutkimuksiin.
Mitä syöt?