Paljonko omaa aikaa sinulla on päivässä?
Paljonko omaa aikaa sinulla on päivässä? Onko se riittävästi vai tarvitsisitko lisää? Miten käytät tämän ajan?
Selvennykseksi: Tarkoitan omalla ajalla sellaista aikaa, jonka vietät pääasiassa yksin syventyneenä johonkin mieluisaan puuhaan tai ihan vain rentoutuen. Kotitöitä tai puolison kanssa kuhertelua ei tässä lasketa, vaikka ne kivaa tekemistä olisivatkin.
Kommentit (43)
Työmatkat autolla 2x25min, "omissa ajatuksissa".
Mies menee nukkumaan 22:30 ja minä 01... siitä tulee pari tuntia hiljaisuutta taloon, nettailen tai katon töllöä.
Lapsi on ekaluokkalainen, kauhulla odotan teini-ikää jos siitäkin tulee yökukkuja... sitten mun pitää muuttaa muualle.
Kotiäiti, lapset 1.v ja 3.v. Omaa aikaa on joka päivä kun lapset nukkuu päikkärit n.3h. Tästä ajasta yleensä tunnin surffailen netissä ja juon rauhassa kahvia, luen kirjaa tai torkun sohvalla. Ja tän oman hetken jälkeen teen yleensä ruokaa, mikä kyllä tavallaan on myös sitä omaa aikaa, koska nautin ruuan valmistamisesta...
Illalla sit häärätään miehen kans yhdessä jotain, ku lapset on menny nukkumaan n.21.00
mulla on myös kerran viikossa oma vapaailta, jolloin käyn harrastuksessani ja sen jälkeen kavereiden luo kahville tms.usein oon kotona vasta puolen yön jälkeen. Ja varmaan parin viikon välein on sit koko päivä ja yö vapaata, saa tehdä omia juttuja. Ja meillä sama määrä myös miehellä vapaata.
Mä en jaksais olla kotiäitinä ilman näitä sovittuja vapaita, tarvin hiljaisuutta ja rauhaa välillä. Ja myös sitä että saan rauhassa keskustella ystävieni kanssa.Ja yleensäkin ajatus siitä, että on mahdollista tehdä joskus asioita rauhassa ilman keskeytysta, on ainakin mulle erittäin tärkeä.
38 jatkaa, ehdottomasti kaipaisin lisää omaa aikaa, sellaista ettei se kiljuminen kaikuisi korvissa, mutta pärjään kyllä näinkin. En ole mitenkään rasittunut (useimmiten.. :) )