Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen adoptiolapsi, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.01.2015 |

Olen Suomessa syntynyt, täällä adoptioon vuonna 1985 annettu nyt aikuinen nainen. Kysy pois!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:50"]

Onko "äiti" sinulle kuitenkin (ensisijaisesti tai pelkästään) adoptioäitisi? Ja "isä" adoptioisäsi? He ovat eronneet, mutta oletko kuitenkin yhteydessä molempiin? Oletko tuntenut olevasi jotenkin erilainen adoptiotaustasi takia vai koitko eläväsi samanlaisessa ydinperheessä kuin muutkin (ystävät, koulukaverit)?

[/quote]

Toinen on vanhempi, toinen vieras ihminen. Jos ihan totta puhutaan näin anonyymina, en koe että minulla olisi vahempia ollenkaan. Paperilla on ihan kaksin kappalein mutta elämässä läsnä ei yhtään. Ja kyllä koin olevani erilainen. En tiedä, miten paljon "tavallinen" lapsi kokee erilaisuuden tunnetta suhteessa muihin, voihan olla että lapsi luontaisesti vertaa itseään toisiin ja jokainen kokee ainakin jossain vaiheessa olevansa eri planeetalta muiden kanssa :)

Ap.

Vierailija
22/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on paljon miettimistä, kannattaa varmaan kaikkien katsoa se tuleva ohjelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittivatko vanhempasi yhteiskuntaa hedelmöityshoidoilla ennen sinun saamistasi?

Vierailija
24/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:01"]

Kuormittivatko vanhempasi yhteiskuntaa hedelmöityshoidoilla ennen sinun saamistasi?

[/quote]

Mihin pyrit tällä? Ap.

Vierailija
25/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen biosisaruksillesi kun he saivat asua biovanhempien kanssa?

Vierailija
26/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:06"]

[/quote]

Kyllä, etkö sinä olisi ollut? Ap.

Vierailija
27/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:06"]

[/quote]

Kyllä, etkö sinä olisi ollut? Ap.

[/quote]

En osaa sanoa.

Vierailija
28/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Häpeä. Syytätkö ihan muutenkin vain lapsia näiden vanhempien teoista ja vieläpä silloinkin kun se ei ole aina aiheellista.

Vierailija
29/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tulee jotenkin niin paha mieli puolestasi. ((halaus))

Olen aina ollut sitä mieltä että adoptiota hakeville on liian tarkat syynit, miten pitää olla "täydellinen" saadakseen adoptiolapsen, mutta sinun kokemuksesi osoittavat että liian tarkkaa se syyni ei varmastikaan ole.

Lämpimiä ajatuksia.

Vierailija
30/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:24"]

[/quote]

Häpeä. Syytätkö ihan muutenkin vain lapsia näiden vanhempien teoista ja vieläpä silloinkin kun se ei ole aina aiheellista.

[/quote]

Eivät kaikki osaa hävetä. Minuun on suhtauduttu vähän noin, että koska olen adoptoitu, minun täytyy olla huonojen ihmisten lapsi ja siksi huono itsekin. Esimerksiksi erään luokkakaverini äiti ala-asteella kielsi kaveria leikkimästä kanssani, koska "minunkaltaisistani ei koskaan voi tietää". Ap.

Vierailija
31/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko biovanhemmillasi monta muuta lasta? oletko sisarusparven vanhin, nuorin?

Vierailija
32/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:43"]

Oliko biovanhemmillasi monta muuta lasta? oletko sisarusparven vanhin, nuorin?

[/quote]

Minulla on sekä nuorempia että vanhempia sisaruksia. Ap.

Vierailija
33/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet siitä että olen antanut vanhimman lapseni adoptioon ja minulla on uuden mieheni kanssa 6v lapsi?t.ammattivalittaja

Vierailija
34/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö syytä miksi juuri sinut on annettu adoptioon? Tai yleensäkään että miksi yksi lapsi useamman lapsen joukosta on annettu? Ovatko muut biologiset sisaruksesi lastenkodeissa vai asuvatko vanhempien kanssa? Ovatko vanhemmat vielä keskenään yhdessä?

Vierailija
35/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:52"]

Tiedätkö syytä miksi juuri sinut on annettu adoptioon? Tai yleensäkään että miksi yksi lapsi useamman lapsen joukosta on annettu? Ovatko muut biologiset sisaruksesi lastenkodeissa vai asuvatko vanhempien kanssa? Ovatko vanhemmat vielä keskenään yhdessä?

[/quote]

En tiedä. Osa asui muualla, osa on syntynyt minun jälkeeni. Vanhemmat eivät ole yhdessä enää hekään. Ap.

Vierailija
36/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:52"]

[/quote]

En tiedä. Osa asui muualla, osa on syntynyt minun jälkeeni. Vanhemmat eivät ole yhdessä enää hekään. Ap.

Vierailija
37/47 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:45"]

Tunnetko oikeat vanhempasi? Yleensä halu tietää juuristaan pullahtaa jossain vaiheessa esiin..Sellainen ohjelma on tulossa kuin Adoptoidut, mielenkiintoista varmaan seurata. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa haluaisin ehdottomasti tietää "mistä olen kotoisin" ja jos mahdollista myös tavata oikeat vanhempani, kenties olisi sisaruksiakin ja hyvä olisi tietää onko suvussa perinnöllisiä sairauksia. En oikeastaan kestä ajatusta etten tietäisi juuriani niitä ensimmäisiä ja oikeita. Minusta siihen pitää olla oikeus jokaisella lapsella.

[/quote]

Vierailija
38/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mielenterveysongelmainen täällä alapeukuttaa asiallisia vastauksia/kysymyksiä? 

Vierailija
39/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että pystyt nyt itse tarjoamaan lapsillesi sitä mitä itsen vaille jäit. Olet sankari. Hatunnosto.

Vierailija
40/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa gloriaa on adoption ympärillä. Adoptiovanhemmat ovat yhtä vajavaisia kuin me muutkin. Ainoa epäkohta on, että heillä odotukset monasti ovat turhan korkeita vanhemmuuden ja perhe-elämän suhteen yleensäkin. Olet selvinnyt hienosti tuplasti vaikeista olosuhteista huolimatta<3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme