Miehelle (yhteinen) yllärireissu synttärilahjaksi...
Mies täyttää pyöreitä kesäkuussa, mutta... Onko hölmöä järjestää yllärireissu synttärilahjaksi jo paljon etukäteen, maalis-huhtikuussa? Vai olisko se kivempi/parempi, jos se osuis siihen synttäreiden ajankohtaan tai niiden jälkeen...?
Hölmö kysymys kyllä, mutta ihan vaan mielipiteitä kartotan... =)
Kommentit (15)
Mulle kelpaisi kumpikin. Yleensä järkätään synttäreiden aikaan tai niiden lähellä, mutta jos vaikka silloin on vaikeaa saada vapaata tai matkaa, niin eihän sillä ole väliä.
Hölmöä. Yllätysreissu on muutenkin hölmöä. Työt ja muut miehesi suunnitelmat voivat olla esteenä matkalle lähdön ajankohtana.
Mikä lahja se on jos vaimokin lähtee mukaan? Miehelle Thaimaan matka lahjaksi ja säkillinen kortsuja mukaan. t ammattivalittaja
Haluaako mies juhlistaa niitä pyöreitä vuosia vai olla juuri silloin poissa maisemista. Ja miten teidät miehen lomista yms, ettei hänellä on muita suunnitelmia. Reisut yms ovat kuitenkin sellaisia asioita, joita vähän pitäisi yhdessä miettiä ettei tule päällekäisyyksiä.
Onko lahja sinulle vai miehelle?! Eli olisiko reissu hänelle mieleinen ja pitääkö mies siitä, että yksin järjestelet teidän menemisiä.
Kaikki eivät pidä yllätyksistä.
Ja kai se matkan ajankohta ainakin pitää sopia yhdessä ettei satu niin ettei mies olekaan vapaa lähtemään.
Jos tunnet miehesi hyvin niin osaat varmasti järjestää sellaisen reissun että kelpaa eli älä rehaa ukkoa rantalomalle jos tykkää kaupunkilomista.
No ollaan samassa paikassa töissä, joten tiedän lomat, työtilanteen yms. Se ei siis ole este. Ja tiedän muutenkin, ettei ole muita suunnitelmia, ei maaliskuulle, mihin ajattelin lomaa eikä myöskään siihen synttäreiden ajankohtaan. Ja reissu olisi hänelle mieluinen, matkakohde sellainen, johon hän on sanonut haluavansa matkustaa (ja kyllä, mun kanssa, uskokaa tai älkää =). Ja tunnen mieheni, joten tiedän, että hän ei vastusta ylläreitä, edes tällaisia reissuylläreitä.
Mutta toi on hyvä pointti, että hän kyllä tahtoisi olla pois maisemista silloin kun täyttää, joten se olisi siltäkin kantilta parempi ajankohta, kiitos seiskalle, kun vinkkasit (itsestäänselvä asia, muttei vaan tullut mieleen...).
ap
Minä saisin paskahalvauksen jos joku järkkäisi minulle yllätysmatkan ja kertoisi siitä vasta viime hetkessä.
Minulle pitäisi paljastaa yllätys vähintään viikkoa ennen reissua niin saisin rauhassa pakata ja tutustua matkakohteeseen etukäteen ;) Juu olen kontrollifriikki.
Mä järkkäsin omalle miehelle vastaavan yllärireissun, koska mies toivoi lahjaksi yhteistä (lapsivapaata-)aikaa minun kanssani. Järkkäsin matkan juuri synttäripäivän molemmin puolin, koska tiesin, ettei mies halua juhlia eikä olla maisemissa silloin. Vähän etukäteen jouduin yllärin kyllä paljastamaan, että mies sai järkättyä loman siihen kohtaan. Ja oli mieluinen lahja! Ihana reissu ilman lapsia ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen eikä kyllä jää viimeiseksi ;)
No mullakin ajatus ns. paljastaa ylläri ennen itse matkaa eikä vasta lähtöaamuna =) käytännön syistä ja olosuhteiden pakosta järkevämpää niin. Mutta pointti olisikin se, että se reissu olisi järkätty ja maksettu ja järjestelyt tehty eikä tarttis kun lähteä yhdessä matkalle...
ap
Mun exä harrasti tuota eli osti "lahjaksi" reissuja. Ongelma oli se, että meillä oli yhteiset rahat eli taloustili tyhjeni samantien. Oli hankala kiittää lahjasta kun tiesi, että sen vuoksi joutui pyytämään tutuilta ruokarahaa.
No tässä mun tapauksessahan kyse oli siis itse asiassa pelkästään siitä, että onko ajankohta paljon ennen synttäreitä huono ajatus vai ei... vai järkätäkö reissu synttäripäivän yhteyteen.
Muut käytännön asiat kun on kuitenkin tiedossa ja mietitty, niin lomat ja rahoitus kuin sekin, että tykkäisikö mies ajatuksesta vai ei =)
Kiitos mielipiteistä ja vinkeistä vaikka aika hintsusti itse kysymykseen kukaan on ottanut kantaa ;)
ap
Kuten #11 kontrollifriikki esittikin, niin toisille ylläri ei sovi, mutta toiset taas tykkäävät. Itselleni kyllä sopisi yllärimatka ja mikäs sen mukavampaa jos pystyy järkkäämään työnantajan kanssa lomat siten, ettei juhlakalu edes tiedä olevansa lomalla ennen kuin homma paljastetaan.
Toki pehmeämpi lasku voi olla, että annat syntymäpäivälahjaksi kortin, josta löytyvät matkan tiedot ja miehelle jää vähän aikaa totutella ajatukseen.
Tai sitten vain side silmille ja kohti lehtokenttää :)
up...