Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ammattikorkeiden(amk) opetustyylien erot

Vierailija
27.01.2015 |

Vastatkaa ketkä olette lähivuosina opiskelleet eri kuntien Ammattikorkeakouluissa(amk) tai opiskelette tällä hetkellä. Minua kiinnostaisi tietää millaisia opetus/oppimis tapoja oppilaitoksissa käytetään.

MIssä on enemmän ryhmätöitä,missä taas tenttipainotteista,yksin opiskelua ym. Kysyn koska vaikka sosiaalinen olenkin,niin mun on vaikea oppia ryhmätöitä tekemällä. Voi niitäkin olla,mutta mielummin menisin kouluun missä on myös ns perinteistä yksin lukemista tentteihin,mutta ei pelkästään kaikki jotain ryhmässäoppimista. Lähihoitaja koulussa oli näitä ryhmätöitä ja sitten piti esitellä muulle luokalle se oma aihe ja mäen kyl oppinut niistä mitään, mulle se tyyli oli ihan tyhjänkanssa ajan hukkaamista. Mut joillekin se tietty sopii hhyvin. Sosionomin opintoja olen harkinnut. HUom vielä että tiedän kyllä että sosionomin ammatissa pitää osata olla sosiaalinen onhan se sosiaaliala, tää kysymys liittyykin ihan vaan oppimistapoihin :) Jokainen oppii vaan eritavoin asioita toiset paremmin yksin toiset ryhmässä ym :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiheesta on jo ketju  kertokaa.

Vierailija
2/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajon projektihommia ja jos kurssilla ei oo projektia niin kuunnellaan kiltisti ku opettaja puhuu paskaa.
t. Joku joka kirjoitteli tätä tunnilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samkissa on todella paljon itsenäistä opiskelua ja laajoja esseitä.

Vierailija
4/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulussa ainakin melko paljon ryhmätöitä ja jonkun aihealueen opettamista muille ja vastaavasti oppimista muilta. toki ne muidenkin aiheet voi itsekseen lukea.

Vierailija
5/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut että lahdessa ja tikkurilassa olis aika paljon ryhmätöitä..Voithan sä perehtyä aiheeseen tyyliin ihankuin tekisit yksin vaikka teetkin ryhmässä? Ei se niitä muita oppilaita haittaa.. ;)

Vierailija
6/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga-Heliassa ryhmätöitä oli todella paljon, lähes joka kurssilla. Yleisin kurssi kaava oli se, että tunnit olivat opettajan luentoa tai silloin tällöin ryhmätöiden tekoa, vapaa-ajalla tehtiin lisäksi itsenäisesti kurssiin liittyviä pienempiä tehtäviä sekä ryhmätyötä (yleensä siis isompi projekti joka esitettiin muille kurssin lopulla) ja lisäksi kursseihin sisältyi vielä perinteinen tentti, joihin päntättiin itse. Joillain kursseilla, joissa ryhmätyö oli huomattavan laaja, ei perinteistä tenttiä ollut lainkaan.