Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen neuropsykologinen tutkimus. Kellään kokemusta?

Vierailija
10.11.2021 |

Kestääkö kauan ja millaisia tutkimuksia on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksilöllistä kauan kestää, päivistä kuukausiin. Sun pitää toimittaa kaikki tiedot neuvolasta asti itsestäsi niihin tutkimuksiin.

Vierailija
2/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tehtiin kaksi kertaa aivoinfarktin jälkeen. Testattiin sillä voiko saada ajoluvan takaisin. Ei saanut ensimmäisen testin jälkeen, joka oli vuosi infarktista. Puolen vuoden kuluttua oli toinen testi ja sen perusteella sai luvan. Testi kesti reilut kaksi tuntia. Kirjallisia kysymyksiä. Täytä puuttuva sana jne... en tiedä tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo reilu nelikymppinen eikä minulla mitään neuvola kortteja ym enää ole. Ap

Vierailija
4/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti kolmisen tuntia. Monenlaisia testejä tehtiin, joista parhaiten on mieleen jäänyt punavalkeiden palikoiden asettelu mallin mukaan. Muistia testattiin esimerkiksi niin, että kerrottiin tarina, josta kysyttiin yksityiskohtia vähän ajankuluttua. Taisi olla päässälaskutehtäviäkin.

Lopputulos testeistä oli, ettei muistin kanssa sinänsä ole ongelmaa, mutta keskittymiskyvyssä olisi parantamisen varaa.

Vierailija
5/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviääkö mahdollisesti autismi?

Vierailija
6/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitäkin on erilaisia. Minulla testattiin autismia, mikä sisälsi kysymyssarjan itselle ja läheiselle. Eli mikään muu mahdollinen nepsyvaikeus ei samalla selvinnyt.

Vierailija
7/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tunnin tutkimuksessa olen itsekin ollut. Kerrottiin pari tarinaa ja esitettiin siihen liittyviä kysymyksiä. Testattiin yleistietämystä. Repertuaariin kuului myös erilaisia päättely- ja matemaattisia tehtäviä.

Neuropsykologin lausunnon mukaan omat muistiongelmani olivat tyypillisiä kilpirauhasen vajaatoimintaa potevan ongelmia, jotka loppuivat, kun hoito saatiin kuntoon. MIelenkiintoisin löydös oli se, että hiiiiiiittttaaaaaaaaasti luetusta tarinasta en juurikaan muistanut yksityiskohtia, mutta nopeasti luetusta muistin kaikki - myös viiveen jälkeen.

Aika menee nopeasti ja tuloksista voi olla aidosti hyötyä, joten ei kannata pelätä. Tsemppiä ap:lle 😅

Vierailija
8/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne todistukset koulusta neuvolasta yms tarvitaan yleensä aina jos etsitään jotain pysyvää diagnoosia, ne tilataan sieltä missä on ollut silloin asiakkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän