Kauanko sinulta menisi 150m2 talon viikosiivoukseen?
Imurointi, moppaus, pölyt, keittiön pinnat ja 2 vessaa.
Meillä kävi siivooja ja veloitti 4 tunnista. Itselläni ei ikinä mene 2h kauempaa ja siihen aikaan sisältyy aika paljon tavaroiden järjestelyäkin.
Kommentit (35)
Sanoisin, että 2,5-3 tuntia ja työnjälki on hyvää. Siihen sisältyisi mm. keittiön siivous (tasojen ja pintojen pyyhkiminen katsekorkeuden alapuolelta vapailta pinnoilta, lavuaarin ja hellan pesu, kaappien sisään en menisi), imurointi, tasojen ja pintojen pyyhintä vapailta pinnoilta yletyskorkeuden alapuolelta, vessojen pesu, kylppärin hanojen pesu, lattioiden moppaus omilla ammattivälineillä ja -aineillani. Mahdolliset lisätyöt pitäisi katsoa paikanpäällä. Kannattaa ottaa yksin tekevä alan koulutettu yrittäjä ja tarkistaa, että koulutus on tuore ja tekijällä on ammattivälineet ja ammattisanasto. Ämpäreitä ei tämän päivän ammattilainen mukanaan kanna ja hän ei puhu räteistä. Mitään itseoppinutta tai ison firman tekijää en päästäisi edes sisälle, heidän koulutuksensa on max. 2 päivää.
Hei nr.21,
Täällä toinen joka siivoaa noin 2h/päivä. Omahan on valinta kun on iso talo, sottanen perhe, kaksi kissaa ja minä joka pidän puhtaasta kodista.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:14"]Kysyn vaan että kuka siivoaa omaa kotiaan 4h per viikko? En minä ainakaan vaikka neliötäkin on enemmän. [/quote] Minä siivoan. Käytän viikossa siivoamiseen ja kodin järjestelyyn n. 16 tuntia.
[/quote]
Okei. MIK-SI?
Siivousalan ammattilaisena voin kertoa että siihen tosiaan menisi 3 tuntia, ehkä neljäkin(pyöristi varmaan lähimpään tasatuntiin). Kotona ei tarvitse olla niin tarkka kuin töissä joten saattaisi hujahtaa parissa tunnissa jos itse tekisi joka viikko; vähän sinnepäin niin kuin sanotaan. Tavallinen toimistotyöläinen ei tiedä alkuunkaan mitä huushollin siivoukseen vaaditaan joten tämä kysely oli tänne turha. Mutta toki, irtisano siivoajasi mikäli teet itse homman paljon paremmin ja sinulla on siihen aikaa ja tahtoa. Miksi palkata housekeeper/cleaner ellei ole tarvetta....
Sanoisin, että rivakasti tehtynä kaksi tuntia hyvinkin koska kyse on ylläpidosta eli viikkosiivouksesta. Jos täällä on ihmisiä, jotka siivoavat vaikkapa kerran KUUSSA, on 4h realistinen, mutta ylläpitona ei. Siivoan itse 250m2 kahdessa tunnissa. Toisaalta koskaan ei olekaan suurempia sotkuja, koska päivittäin tehdään pieniä asioita (lehdet pois, roskat pois, tiskin koneessa, pykit paikallaan jne.). Sellaiseen menee vain 15-20 min./päivä, eli ei työssä käyvälle mikään ongelma. Tietenkään en sitäkään yksin tee joka päivä, vuorotellen miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:14"]
Kysyn vaan että kuka siivoaa omaa kotiaan 4h per viikko? En minä ainakaan vaikka neliötäkin on enemmän.
[/quote]
Ei välttämättä siivoakaan. Mutta ero onkin siinä, että oman siivouksen jälki ei tarvitse olla täydellistä, jos ei ole mitään vieraskutsuja tiedossa. Ammattisiivoojalta taas odotetaan putipuhdasta jälkeä, perusteelliseen siivoukseen menee moninkertaisesti aikaa verrattuna hätäiseen viikkosiivoukseen.
220 neliöö, multa menee väh. 4h. Perusteellisempaan 9h.
Iäkkäällä äidilläni käy siivousfirma neljän viikon välein. Äiti tekee itse viikottain ylläpitosiivouksen näiden käyntien välissä. Siistissä 90m2 asunnossa käy kaksi siivoojaa kerralla, aikaa menee noin 2 tuntia eli veloitus tulee neljältä tunnilta.
Mulla menee 2,5 tuntia noihin. Koti 3 kerroksessa, 150m2.
Meillä on 130 neliön talo, ja mies meillä nykyään imuroi ja pesee lattiat, siinä menee kyllä aikaa aika kauan, kyllä mullakin menisi toista tuntia, pölyjen pyyhkimiseen menee aikaa ainakin tunti jos joka huoneen käy läpi, eikä siihen kuulu vielä mikään järjestely, meneehän siinä aikaa kun jokaista koriste-esinettä käsittelee varoen ja pyyhkii. Vessan pesuunkin menee aikaa jonkin verran kun kunnolla sen tekee, lattiat ja seinät pitää pestä vessassa kun siellä on aina pölyä kun pyykinkuivauskone on siellä. Kylppäri meillä on iso, ja pelkästään sen ärsyttävän mustan laattalattian jynssäämiseen menee älyttömästi aikaa. Koskaan en jaksaisi nykyään koko taloa yksin siivota perusteellisesti. Jos tavaraa ei olisi missään, niin ehkä sitten oikein kovalla tahdilla onnistuisi neljässä tunnissa.
380 m2. 4 vessaa, yksi keittiö. 3-4 h. huhkia saa, mutta puhdasta tulee. Yleensä siivoan kahtena eri päivänä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:49"]
Meillä asunto 100 m2 ja pelkkä imurointi vie 2 tuntia
[/quote]
Olen asunut 100 neliöisessä eikä taatusti olisi mennyt kahta tuntia pelkkään imuroimiseen, ellei olisi käsitellyt seinät ja katonkin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:14"]Kysyn vaan että kuka siivoaa omaa kotiaan 4h per viikko? En minä ainakaan vaikka neliötäkin on enemmän. [/quote] Minä siivoan. Käytän viikossa siivoamiseen ja kodin järjestelyyn n. 16 tuntia.
[/quote]
Okei. MIK-SI?
[/quote]
Olisiko kyse jostain pakkomielteestä puhtauden suhteen?
Heh, mulla on 65 neliötä ja viikkosiivous vie nelisen tuntia. Aikaa vaan menee: imurointi vie tunnin kun tekee kunnolla (komerot sisältä, lattialistat, ovien karmit jne), lakanoiden vaihdot patjojen imuroimisineen ja peittojen ravisteluineen toisen mokoman, kaikkien pintojen pyyhintä jne. Mä vaan satun tykkäämään puhtaasta :-)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:14"]Kysyn vaan että kuka siivoaa omaa kotiaan 4h per viikko? En minä ainakaan vaikka neliötäkin on enemmän.
[/quote]
Minä siivoan. Käytän viikossa siivoamiseen ja kodin järjestelyyn n. 16 tuntia.