Miehen erektiosta - onko tämä normaalia?
Onko muiden miehillä samaa, että erektio saatta heikentyä merkittävästi kesken seksin tai loppua jopa kokonaan (saa kyllä sitten taas erektion, jos rämplää itseänsä)? Ex-miehelläni tällaista ei ollut koskaan, mutta nykyisellä kumppanilla (yhdessä 2 vuotta) ollut aina. On terve ja huippukuntoinen mies, joten tästä ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Välillä vaan vähän vie seksistä sitä spontaaniutta, kun tätä on jännättävä.
Kommentit (30)
Einari nari nari pieri ja pani... eikö seiso?:)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:44"]
"Miehellä suorituspaineita, joita luulen sinun aiheuttavan".
Miten voi olla suorituspaineta kahdenvuoden jälkeen ? Tappi on tanassa tai ei ole, tosin kännissä voi olla erijuttu.
[/quote]
Kyllä suorituspaineita voi olla vuosienkin jälkeen jotka vaikuttaa erektioon. Tuskimpa voit tajuta asiaa kun et tiedä miltä se tuntuu
Itse väittäisin kyllä, että ongelma on jossain muualla. Ravinto, unet yms, ei vaikuta 3 kymppisen miehen erektioon. Itse olen 49 v. En ole vuosiin elänyt ns. terveellisesti ja yössä pystyn nukkumaan stressin (oikean stressin) takia n. 4-5 tuntia vuorokaudessa ja näin on ollut jo monta vuotta. Alkoholia ja tupakkaa menee liikaa jne. Aina kuitenkin on kalu pystyssä, eikä ikinä ole lerpahtanut kesken kaiken. Vaimokin monesti sanoo, voitaisiinko joku viikko olla ihan vain ilman. Kyllä sekin minulle käy.
Mutta oikeasti, 3 kymppinen urheilullinen mies. Ei TODELLAKAAN saisi "lerpsua". Legurille ja pian. Vai voiko syynä olla se, että ei vaan kiinnosta. Toivottavasti ei.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:07"]Itse väittäisin kyllä, että ongelma on jossain muualla. Ravinto, unet yms, ei vaikuta 3 kymppisen miehen erektioon. Itse olen 49 v. En ole vuosiin elänyt ns. terveellisesti ja yössä pystyn nukkumaan stressin (oikean stressin) takia n. 4-5 tuntia vuorokaudessa ja näin on ollut jo monta vuotta. Alkoholia ja tupakkaa menee liikaa jne. Aina kuitenkin on kalu pystyssä, eikä ikinä ole lerpahtanut kesken kaiken. Vaimokin monesti sanoo, voitaisiinko joku viikko olla ihan vain ilman. Kyllä sekin minulle käy.
Mutta oikeasti, 3 kymppinen urheilullinen mies. Ei TODELLAKAAN saisi "lerpsua". Legurille ja pian. Vai voiko syynä olla se, että ei vaan kiinnosta. Toivottavasti ei.
[/quote]
Luulen, että nuo asiat ovat aika yksilöllisiä. Kaikkien kroppa reagoi hiukan erilailla stressiin. On se toki mahdollista ettei vain kiinnosta, mutta vaikea uskoa. Kyllä minä mieheni tunnen, huomaisin kyllä jos ei vain kiinnostaisi. Aikaisemmin on pystynyt hyvin suoriutumaan päivittäin, mutta nykyään enää 4-5 kertaa viikossa. Ja sekin on ilmeisesti liikaa, kun erektio on heikonpi kuin aiemmin. Ja tuo urheiluhulluus siis ajoittuu juuri siten, että ongelmat alkoivat ehkä kuukausi liikunnan rajun lisäämisen jälkeen.
Mulla käy toisinaan noin. Tai sanotaanko: ei ole harvinaista. Mulla on kumppanista riippuen vaikeuksia "syttyä kiihkoon", eli se viimeinen halu panemiseen jää uupumaan tai vajaaksi. Epämukava asento voi lerpauttaa. Nainen tekee aloitteen ja on kaikinpuolin aktiivinen tyyliin haluan munaa, mutta kun pitäisi työntyä sisään, paikat on puolikuivat/ne ei ole kostuneet normaalisti esileikeistä huolimatta/naisen tyydyttämisestä. Ekan tyttökaverin(ehkä kerran-kaks) ja nykyisen(ehkä kork. viidesti) kanssa noin on käynyt. Joskus tilanne ei vain niin sanotusti lähde käyntiin. Humala(ei tee mieli) tai väsymys, mielentila yleensäkin. Ei vaan tee mieli, mutta on toiselle mieliksi. Joskus tais seisokki sulaa kun piti lähteä hakemaan kortsuja naapurihuoneesta :D Fiilis voi läsähtää milloin mistäkin syystä. Koko tilanne yleensäkin vaikuttaa mulla. Joskus miettinyt sitäkin, johtuisiko matalista testosteroni(?)tasoista, mut en oo käyny lääkärissä.
m33
Niin siis itselläkin vermeet toimii luotettavammin kun elintavat on epäterveelliset. Kestävyysurheilu ja tarkka ruokavalio ainakin itsellä sai aikaan noita toisenlaisia kestävyysongelmia. :)
Mutta en mä tuota hiljaisempaa kautta ihan huononakaan kokemuksena pidä. Tuli itselle ihan uudenlaista näkökulmaa naissuhteiden kanssa, kun ala-aivot ei dominoineet normaaliin tapaan. Lisäksi tietenkin ulkoinen olemus muuttui parempaan, mikä toisaalta paransi vientiä. Lerpahdukset otin itse tilanteessa rennosti ja naiset oli poikkeuksetta ymmärtäväisiä. Oikeastaan meni aika kauan, että aloin itse lopulta huolestua sen verran, että kävin lääkärissä.
Samaa mieltä toki, että se fiilis voi kyllä lässähtää muustakin syystä. Itsekin olen herkkä reagoimaan kaikelle epäaidolle tai asioille, mitkä rikkoo semmosen intensiivisen tunnelman. Eksä saattoi joskus puhua vaikka pyykinpesusta kesken alkulämpöjen! :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:00"]
Niin siis itselläkin vermeet toimii luotettavammin kun elintavat on epäterveelliset. Kestävyysurheilu ja tarkka ruokavalio ainakin itsellä sai aikaan noita toisenlaisia kestävyysongelmia. :)
Mutta en mä tuota hiljaisempaa kautta ihan huononakaan kokemuksena pidä. Tuli itselle ihan uudenlaista näkökulmaa naissuhteiden kanssa, kun ala-aivot ei dominoineet normaaliin tapaan. Lisäksi tietenkin ulkoinen olemus muuttui parempaan, mikä toisaalta paransi vientiä. Lerpahdukset otin itse tilanteessa rennosti ja naiset oli poikkeuksetta ymmärtäväisiä. Oikeastaan meni aika kauan, että aloin itse lopulta huolestua sen verran, että kävin lääkärissä.
Samaa mieltä toki, että se fiilis voi kyllä lässähtää muustakin syystä. Itsekin olen herkkä reagoimaan kaikelle epäaidolle tai asioille, mitkä rikkoo semmosen intensiivisen tunnelman. Eksä saattoi joskus puhua vaikka pyykinpesusta kesken alkulämpöjen! :D
[/quote]
Kerran alettiin hommiin olkkarissa, muistaakseni naisen aloitteesta (oli sanojensa mukaan niiin lääpällään muhun blaa blaa), niin huomasin kesken alkulämpöjen naisen katsovan telkkaria :D :D
m33
Voi johtua ihan siitä että mies kokee sinun "painostavan" häntä seksiin, eli ei ole itse niin kiimaisella tuulella. Ajatukset saattaa harhailla. Suorituspaineet. Väsymys. Stressi. Nälkä. Jano. Liian päihtynyt. Miehesi aistii että et ole täysillä mukana. Et ole tarpeeksi kostea, jolloin penis ei saa oikeanlaista stimulaatiota. Syitä on monia.
Keskustele miehesi kanssa. Ulkopuolisten on paha lähteä pohtimaan miehesi erektiovaivoja, kun se tosiaan voi johtua monesta eri syystä.
Minäkin uskoin pitäkään, että löysä penis on vaan "suorituspaineiden" tuotosta.. parin vuoden jälkeen vielä sama ongelma.. raivostuttavaa! Mies on myöntänyt, että aina se penis on tuollainen ollut. Panot kestää max. 5 min. Ei siihen ruokavaliot ym urheilut auta. :( Testosteronitasot on hyvät, lääkärillä on käyty.
joo,,o kyyl se siittä,,,,,